هفته گرافیک در خانه هنرمندان ایران شروع شد

به گزارش یادداشت سریع، مراسم افتتاحیه هفته گرافیک عصر دیروز در خانه هنرمندان ایران برگزار گردید.

هفته گرافیک در خانه هنرمندان ایران شروع شد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا در آیین افتتاحیه هفته گرافیک، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی با تبریک روز جهانی گرافیک به خانواده عظیم طراحان گرافیک ایران گفت: ایکودی سازمان جهانی دیزاین سال جاری را به نام زنان نامگذاری نموده است. ایکودی خواسته به این بهانه زنان طراح را که خوب دیده نمی شوند به عرصه بیاورد و ما نیز این نام گذاری را به فال نیک می گیریم.

مظفری اضافه کرد: با توجه به آمار، در بازه زمانی سی ساله از سال 65 تا 95 بیش از سه میلیون نفر در رشته های هنری دانشگاه تحصیل نموده اند. یک میلیون نفر از این تعداد در رشته های تجسمی درس خوانده اند و از این یک میلیون نفر نیز 50 درصد در رشته گرافیک فارغ التحصیل شده اند. این آمار در نگاه نخست شاید نگران کننده به نظر بیاید ما اگر بپذیریم هنرمند گرافیست ارتباط تصویری را می شناسد و هارمونی و نظم را درک می نماید، جای نگرانی نیست. من فکر می کنم همان طور که هر خانوده ای به یک پزشک و وکیل احتیاج دارند هر سازمان و نهاد و مرکز فرهنگی و تجاری به طراحان گرافیست، احتیاجمند است. اگر این اتفاق بیفتد هنوز این تعداد طراح گرافیک برای کشور ما کم است.

مظفری گفت: ما هنوز احتیاج داریم از طراحی گرافیک استفاده کنیم و ایران زیباتر خواهد شد اگر گرافیک به زندگی ما نزدیک گردد.

در مراسم افتتاحیه روز جهانی گرافیک از بانوان طراح ایرانی مهنوش مشیری، طاهره محبی تابان و مینو واثقی به پاس سال ها فعالیت در حوزه تصویر سازی، آموزش خلاق و طراحی قدردانی شد.

در ادامه این مراسم نیز نمایشگاه ایران و ترکیه با زنان طراح افتتاح شد. این نمایشگاه شامل طراحی گرافیک زنان ایرانی و ترکی متولد 1350 تا 1369 است که 80 پوستر از زنان طراح ترکیه و 80 پوستر از زنان طراح ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

در بخش دیگر این مراسم، نمایشگاه از گذشته با زنان طراح افتتاح شد که شامل طراحی های زنان متولد دهه های 20 و 30 و 40 خورشیدی شمسی است. این قسمت مشتمل بر مستندسازی بخشی از گذشته تاریخ طراحی گرافیک ایران است که شامل پوستر، جلد کتاب، لوگو و بسته بندی می گردد.

برنامه های هفته گرافیک تا 13 اردیبهشت جاری به همت انجمن طراحان گرافیک و با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی در خانه هنرمندان ایران و باغ موزه قصر برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 896

به "هفته گرافیک در خانه هنرمندان ایران شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته گرافیک در خانه هنرمندان ایران شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید