تور ارزان گرجستان: اماکن دیدنی گرجستان

به گزارش یادداشت سریع، گرجستان کشوری در منطقه قفقاز که میان آسیای غربی و اروپای شرقی قرار گرفته و بخاطر تاریخ پر پرفراز و نشیبی که پشت سر گذاشته، ترکیبی از فرهنگ های مختلف در اون رخنه کردند و به همین دلیل جذابیت های تاریخی و فرهنگی زیادی برای دیدن داره.

تور ارزان گرجستان: اماکن دیدنی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

این کشور با مجموعه ای آب و هوای منحصر به فرد و چشم انداز ها دیدنی و تاریخی و توسعه زیر ساخت های گردشگری روز به روز در بین گردشگر ها محبوب تر میشه، برای همین شناختن مهم ترین جاذبه ها و اماکن دیدنی گرجستان می تونه بهتون یاری کنه تا تجربه بهتری از این سفر داشته باشید. در این مقاله خبرنگاران شمارو با برترین اماکن دیدنی گرجستان آشنا میکنه.

موزه ها

برترین جایی که می تونید در یک کشور با عمق تاریخ و فرهنگ اون آشنا بشید و همه تجربه ها و اتفاقات گذشته رو تا حدودی با دیدن اشیایی که متعلق به سالیان دور و درازه لمس کنید،موزه ها هستند. مکان هایی که تاریخ و فرهنگ یک کشور رو به نمایش میذارن و مهم ترین دیدنی های هر منطقه رو به رخ می کشند. در ادامه با خبرنگاران می توید با معروف ترین و برترین موزه های گرجستان آشنا بشید.

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان در تفلیس که هنر های زیبا و گالری بی نظیری از برترین اشیا و بازمانده های باستانی کشور رو به نمایش میذاره و از مهم ترین موزه های کشور گرحستان به حساب میاد. در این موزه می تونید اشیای باستانی محلی و وارداتی به جامونده از هزاره سوم قبل از میلاد رو مشاهده کنید و با تاریخ پر فراز و نشیب و دیدنی این کشور بیشتر آشنا بشید برای رفتن به موزه هم که در مرکز شهر قرار داره، می تونید به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو و هزینه ای کمتر از 1 دلار خودتون رو به موزه گرجستان برسونید. به علاوه باید بدونید که با تاکسی هم از حومه تا اونجا تنها 5 دلار میشه. هزینه ورودی موزه برای بزرگ سال ها 2 دلار و برای بچه های زیر 6 سال هم کاملا رایگانه. ساعت کار اون هم هر روز از 10 صبح تا 17:45 عصره و روز های دوشنبه هم بسته است و نمایشگاه تاریخ طبیعی هم آدینه ها از 10 صبح تا 4 عصر بازه.

موزه استالین

موزه ای که به افتخار یوسف استالین ساخته شده و تولد و زندگی اون رو در یک خانه کوچک تا زمان مرگش به تصویر کشیده. این موزه به چنیدن بخش تقسیم میشه. در طبقه اول می تونید اطلاعات مفیدی در خصوص کودکی استالیت به دست بیارید و بخشی از اشعارش رو بخونید. بعلاوه دفتر کار اون و یک واگن قطار ضد گلوله شخصی هم در این موزه قرار داره. تور های این موزه به زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ارائه میشه مورد قسمت های مختلف اون توضیحات مفیدی در اختیارتون قرار میده. ساعت کار این موزه هم از 10 صبح تا 6 عصره و در شهر گوری گرجستان و در خیابان استالین نهاده شده که برای گشت و گذار در اون به حدود 1.5 ساعت زمان نیاز دارید.

موزه قوم شناسی فضای باز گرجستان

موزه ای مجذوب کننده با بیش از 8000 قلم جنس مختلف در یک محیط محلی و سنتی باز که وسعتی حدود 128 هکتار داره. در این موزه بیشتر از 70 خانه از 14 منطقه قومی از جمله آبخازیا، خوستوری و اوستیای نهاده شده که در هر کدام از این خانه ها می تونید ساده ترین و ضروری ترین اشیاها رو هم مشاهده کنید و با نوع و سبک زندگی مردم گرجستان در منطقه ها مختلف اون آشنا بشید. این موزه در تفلیس نهاده شده و ساعت کار اون از 10 صبح تا 6 بعد از ظهره و روز های دوشنبه بسته است.

ساختمان های مهم و اماکن تاریخی گرجستان

کشور گرجستان ساختمان ها و اماکن تاریخی زیادی در شهرهای مختلف داره که در ادامه خبرنگاران به چند تا از مهم ترین اون ها اشاره می کنه.

برج ساعت

یکی از برجسته ترین و قدیمی ترین سازه های تفلیس که در هر ساعت یک فرشته از در ساعت بیرون میاد و با زدن یک چکش در بیرون زنگ میزنه. در عصر روز های آدینه راس ساعت 7 هم می تونید نمایش عروسکی کوچکی رو به نام دایره زندگی دیدن کنید. دقیقا کنار این ساعت دوست داشتنی کافه ای هست که بیشتر مردم و گردشگر ها ساعت ها در اون میشینند و از جو آروم و دیدنی کوچه پس کوچه های سنگ فرش اطراف اون لذت میبرند.

برج چرخ و فلک باتومی

برجی در باتومی گرجستان که در سال 2012 ساخته شد و یک چرخ و فلک 8 کابینه مجذوب کننده در جلوی اون نهاده شده و می تونید در ارتفاع 100 فوتی زمین و بالای برج سوار اون بشید و از چشم انداز شهر فوق العاده لذت ببرید.

قلعه Narikala

یکی از قدیمی ترین منطقه ها گرجستان در تفلیس که ساخت اون به قرن چهارم برمی گرده و کلیسای سنت نیکلاس در حیاط این قلعه واقع شده که در واقع این کلیسا به صورت جایگزین برای کلیساییه که در سال 1827 به طور کامل در آتش سوخت و بعد از اون در قرن 13 دوباره ساخته شد. به علاوه این قلعه دو قسمت مخصوص پیاده روی داره و حمام سولفور و باغ گیاه شناسی تفلیس هم در اطراف این قلعه نهاده شده.

کلیسا های گرجستان

اگه به گرجستان سفر کردید باید بدونید که بخش مهمی از جاذبه های دیدنی این کشور در کلیساهای اون خلاصه میشه و این کشور پر از کلیسا های ارتدکسه نقش های مهمی در گشذته و تاریخ کشور ایفا کردند.

کلیسای Metekhi

کلیسایی که دقیقا د رمفابل قلعه معروف ناریکالا نهاده شده و با مجسمه شاه و بنیانگذار تفلیس، یکی از معروف ترین و گردشگری ترین مکان های تفلیس به حساب میاد که در ابدا این کلیسا در قرن 5 ساخته شد و بعد از اون چندین بار تا قرن 13 بازسازی شد. داخل کلیسا پر از نقاشی های مجذوب کننده از صحنه های مختلف کتاب مقدس و تاریخ گرجستانه که نمای فوق العاده ای به اون داده.

کلیسای Tsminda Sameba

بزرگ ترین کلیسای ارتدوکس گرجستان که ساخت اون تقریبا یک دهه طول کسیده و در سال 2004 برای بازدید عموم باز شده. ارتفاع اون حدود 84 متره و با گنبدی طلایی یکی از مهم ترین دیدنی های تفلیس به حساب میاد که در بیشتر عکس های مربوط به این کشور می تونید اون رو ببیند.

پل صلح

یکی از مدرن ترین پل های شیشه ای و فولادی در تفلیس که از ماه می 2010 به طور رسمی بازگشایی شد. جالبه بدونید که این پل از ایتالیا به گرجستان آورده شده و 156 متر طول داره و حدود 10000 ال ای دی در اون کار گذاری شده. در اطراف این پل پر از کافه ها و رستوران های مختلفه که می تونید در امتداد اون هم قدم بزنید و هم دوچرخه سواری کنید. فرم و طراحی این پل اونقدر خاص و منحصر به فرده که در سال 2013 در فهرست یکی از 13 پل عجیب جهان نهاده شد.

کلیسای Bargati

کلیسایی روی یک تپه و بالای سمت راست رودخانه ریونی که برای رفتن به اون یا باید با تاکسی برید و یا پیاده از تپه بالا برید. این کلیسا که در اوایل قرن 11 ساخته شده در زمان پادشاهی به نام Bagrat سوم ساخته شد برای همین هم این نام برای اون انتخاب شده. گشت و گذار در این کلیسا حدود 1 ساعت زمان میبره.

منبع: گردگرد
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2157

به "تور ارزان گرجستان: اماکن دیدنی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: اماکن دیدنی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید