هشدار جدی به مبتلایان به کرونا؛ مراقب دوپینگ باشید

به گزارش یادداشت سریع، ورزشکاران حرفه ای که به کرونا مبتلا می شوند باید مراقب باشند تا به خاطر استفاده از داروهای مصرفی در این دوران تست دوپینگ شان مثبت نشود.

هشدار جدی به مبتلایان به کرونا؛ مراقب دوپینگ باشید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، حدود یک سال از ورود کرونا به کشورمان می گذرد و شیوه زندگی همه با تغییرات زیادی روبرو شده است. در این مدت خیلی از هموطنان مان را به خاطر ابتلا به کرونا از دست داده ایم و جامعه ورزشی نیز در این بین عزیزانی را از دست داده است.

کرونا همچنین برنامه اردوها و مسابقات ورزشی را نیز با تغییرات متعددی روبرو کرد. ضمن اینکه در این مدت مسابقه زیادی در سطح بین المللی و دنیای به انجام نرسیده است. با این وجود در داخل کشورمان رشته های مختلف بعد از تعطیلی نسبتا طولانی پایان توانستند از ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز برگزاری اردو و مسابقه بگیرند.

همانطور که دنبال کردن ورزش حرفه ای و برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی در ایام کرونا با پروتکل ها و شرایط ویژه انجام پذیر است، ورزشکاران باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشند که یکی از آن داروهای مصرفی شان در ایام ابتلا به کروناست. بعضی از این داروها جزو مواد ممنوعه دوپینگ هستند و اگر برگه و فرم مخصوص دارویی را برای فدراسیون های شان پُر نکنند، ممکن است در آینده با مسائل جدی روبرو شوند.

با توجه به ماندگاری اثرات بعضی داروها در نمونه های دوپینگ، اگر فرم های مربوط پُر نشده باشد، ممکن است این امر به منزله دوپینگ محسوب گردد و آنها را گرفتار کند به ویژه آنکه قرار است در سال آینده رویدادهای بین المللی از جمله المپیک و پارالمپیک 2020 برگزار گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1648

به "هشدار جدی به مبتلایان به کرونا؛ مراقب دوپینگ باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی به مبتلایان به کرونا؛ مراقب دوپینگ باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید