نویسندگان و ناشران شیرازپژوهی تقدیر می شوند

به گزارش یادداشت سریع، تهران (پانا) - به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، 23 عنوان برنامه با موضوع کتاب همانند تقدیر از نویسندگان و ناشران 23 کتاب در حوزه شیرازپژوهی و برگزاری دوره آموزشی چهار روزه برای ناشران همزمان با بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در شیراز برگزار می گردد.

نویسندگان و ناشران شیرازپژوهی تقدیر می شوند

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت وگو با ستادخبری بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: معمولا هرگاه رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار می گردد با سنجشی که در سرانجام برنامه ها صورت می گیرد شاهد هستیم که مردم بیشتر به این حوزه رجوع می نمایند. کوشش مان این است فرهنگ و صنعت نشر را در کشور و به ویژه استان فارس توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که فضای مجازی و رسانه های برخط هم به یاری ما آمدند، هفته کتاب زمینه ای برای توسعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان مردم شده است و معتقدم هر سال باید با حمایت دولت پررنگ تر از سال قبل برگزار گردد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این استان در هفته کتاب توضیح داد: با توجه به جایگاه شیراز به عنوان مرکز کتاب ایران طی دو سال گذشته، خوشبختانه شهر شیراز با همکاری نهادهای اجرایی استان مثل شهرداری، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، نهاد کتابخانه ها و سایر دستگاه های فرهنگی، برنامه های متنوعی را در این دو سال اجرا نموده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: سال جاری با توجه به شعار پیش بینی شده، 23 عنوان برنامه را با موضوع شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز، نهاد کتابخانه ها و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان به مدت یک هفته اجرا خواهیم کرد.

وی ضمن بیان این که سال جاری برای اولین بار حدود 23 عنوان کتاب در حوزه شیرازپژوهی منتشر شده است، مطرح نمود: این کتاب ها به وسیله نویسندگان و پژوهشگران شهر شیراز نوشته شده اند که قرار است از پدیدآورندگان و ناشران این حوزه تجلیل و تقدیر کنیم. تقدیر از چاپخانه دارانی که در حیطه نشر فعالیت می نمایند و به پویایی و فعال کردن صنعت نشر و کتاب یاری کرد ه اند نیز یکی دیگر از این برنامه ها است.

سهرابی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای ناشران در این ایام نیز اظهار کرد: یک دوره آموزشی چهار روزه برای ناشران در حوزه فراوری محتوا و مسائل و مسائل حوزه نشر در شهر شیراز نیز در هفته کتاب برگزار می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تجلیل از ناشران برتر استانی و کتابداران برتر را از دیگر برنامه های این استان در هفته کتاب معرفی کرد و اضافه کرد: یک باب کتابخانه نو نیز در بخش قلات شهر شیراز افتتاح می گردد که ساخت آن به وسیله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده و در این هفته تحویل نهاد کتابخانه های عمومی می گردد. تجهیز تعدادی از کتابخانه های شهر شیراز با همکاری شهرداری و ملاقات با نویسندگان برتر استانی از جمله برنامه های ما در هفته کتاب خواهند بود.

صابر سهرابی در سرانجام درباره مشارکت کتابفروشان استان فارس در طرح پاییزه کتاب که همزمان با هفته کتاب اجرا می گردد، توضیح داد: خوشبختانه در دوره های قبل با توجه به استقبال خوبی که مردم شیراز، شهرستان ها و کتابفروشی های فارس در این طرح داشتند پیش بینی می کنیم که بار دیگر استقبال خوبی از طرح خواهد شد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه تا یکم آذرماه 1400با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2070

به "نویسندگان و ناشران شیرازپژوهی تقدیر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسندگان و ناشران شیرازپژوهی تقدیر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید