معرفی فرودگاه لیسبون پرتغال ملقب به فرودگاه لیسبون پورتلا

به گزارش یادداشت سریع، لیسبون مرکز پرتغال و بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. این شهر به علت جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان و بعلاوه به علت آب و هوای مناسب و هزینه های پایین سفر، یکی از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران محسوب می گردد. بیشتر رفت و آمد ها به این شهر به وسیله خطوط هوایی و فرودگاه لیسبون انجام می گردد. از این رو در این پست به معرفی فرودگاه بین المللی لیسبون یا همان فرودگاه لیسبون پورتلا و امکانات آن می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی فرودگاه لیسبون پرتغال ملقب به فرودگاه لیسبون پورتلا

فرودگاه بین المللی لیسبون پورتلا (Lisbon Portela Airport)

فرودگاه پورتلا یکی از بزرگ ترین فرودگاه های اروپای جنوبی می باشد که در 7 کیلومتری شمال لیسبون قرار گرفته است. این فرودگاه به عنوان اصلی ترین راه ارتباطی بین لیسبون با اروپا و دیگر کشورهای جهان شناخته می شود. فرودگاه پورتلا در سال گذشته با جابجایی 22.4 میلیون نفر، جایگاه بیست و پنجم را در بین کشورهای اروپایی از نظر ترافیک سفرهای هوایی از آن خود کرد که این تعداد مسافر به وسیله 47 شرکت هوایی به 121 مقصد در سراسر جهان منتقل شدند.

اطلاعات پرواز فرودگاه

فرودگاه لیسبون از نوع همگانی (مسافری) بوده و در ارتفاع 114 متری سطح دریا قرار گرفته است. کد یاتای فرودگاه LIS و کد ایکائوی آن LPPT می باشد. قطب اصلی خطوط هوایی فرودگاه لیسبون، تاپ پرتغال (TAP Portugal) و تاپ اکسپرس (TAP Express) هستند. از تهران تا فرودگاه لیسبون پورتلا، 5287 کیلومتر معادل 7 ساعت و 40 دقیقه پرواز می باشد. در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی به وسیله شرکت های هواپیمایی داخلی به لیسبون وجود ندارد. مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند، می توانند از فرودگاه امام با استفاده از شرکت های هوایی خارجی به طور مستقیم یا به صورت توقف های بین راهی به این شهر سفر کنند.

پایانه های فرودگاه

فرودگاه لیسبون پورتلا دارای 2 پایانه مجزاست. پایانه اول بسیار وسیع بوده و دارای 2 سالن پذیرش و 81 پیشخوان می باشد. بعلاوه 29 گیت خروجی در این پایانه وجود دارد که اغلب این گیت ها مجهز به راهروی اتصال به هواپیما می باشند. 7 گیت نیز به پروازهای حوزه شینگن اختصاص دارند. این پایانه، امکانات دیگری چون رستوران و فروشگاه نیز دارد. پایانه دوم از پایانه اول کوچک تر بوده و در بخش جنوبی فرودگاه قرار گرفته است. این پایانه دارای 21 پیشخوان و 15 گیت خروجی بوده و به پروازهای مقرون به صرفه اختصاص دارد. بعلاوه امکانات دیگری نیز برای رفاه حال مسافران در این پایانه در نظر گرفته شده است.

دسترسی به فرودگاه

فرودگاه لیسبون در فاصله نزدیکی از شهر قرار گرفته است و دسترسی به آن نیز آسان است. وسایل نقلیه متفاوتی نیز برای رفت و آمد به فرودگاه وجود دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

قطار : پرتغال، شبکه ریلی گسترده ای را در سراسر کشور ایجاد نموده است. از این رو قطار یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقل این کشور محسوب می شود. فرودگاه لیسبون نیز در مسیر همین شبکه ریلی واقع شده و فرودگاه با نزدیک ترین ایستگاه فقط 10 دقیقه فاصله دارد.

مترو: ایستگاه متروی فرودگاه لیسبون در بخش جنوبی پایانه شماره یک قرار گرفته است. با استفاده از مترو، مسافران در عرض 20 دقیقه می توانند به مرکز شهر برسند.

اتوبوس: اتوبوس، وسیله نقلیه دیگری است که مسافران این فرودگاه می توانند از آن استفاده کنند. ایستگاه های اتوبوس در بخش ورودی فرودگاه قرار دارند، اما باید به این نکته توجه داشت که این اتوبوس ها، چمدان های بزرگ تر از سایز 20*40*50 سانتی متر مکعب را قبول نمی کنند.

ایروباس: ایروباس ها اتوبوس های مخصوصی هستند که چمدان های با سایز بزرگ را قبول می کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارند. این اتوبوس ها از ساعت 7:30 صبح تا 23:00 شب در مقابل پایانه ها آماده حمل و نقل مسافران می باشند.

شاتل: اگر مقصد مسافران، خارج از محدوده سرویس دهی ایروباس ها باشد، آن ها می توانند از شاتل برای رفت و آمد استفاده کنند.

تاکسی: تاکسی های فرودگاه، وسایل نقلیه دیگری هستند که به صورت 24 ساعته، آماده خدمت رسانی به مسافران می باشند. این تاکسی ها در مقابل خروجی های پایانه ها حضور دارند. با تاکسی، مسافران می توانند در عرض 15 دقیقه به مرکز شهر برسند.

کرایه خودرو: اگر مسافران بخواهند از خودرو برای رفت و آمد خود استفاده کنند، می توانند از باجه های کرایه خودرو، اتومبیلی را کرایه کنند تا سفر راحت تری داشته باشند.

دوچرخه: یکی از امکانات جالب فرودگاه لیسبون، مسیرهای دوچرخه سواری آن می باشد. این فرودگاه، دو مسیر برای دوچرخه سواران در نظر گرفته که طول آن ها 300 متر و 70 کیلومتر می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2365

به "معرفی فرودگاه لیسبون پرتغال ملقب به فرودگاه لیسبون پورتلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه لیسبون پرتغال ملقب به فرودگاه لیسبون پورتلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید