مسجد جامع بروجرد از شاهکارهای معماری است

به گزارش یادداشت سریع، ایرنا/ براساس نوشته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسجد جامع بروجرد از شاهکارهای معماری است.

مسجد جامع بروجرد از شاهکارهای معماری است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

داستان چیست؟

علی اصغر مونسان با انتشار تصاویری از مسجد جامع بروجرد در استان لرستان در شبکه اجتماعی نوشت: این مسجد یکی از نخستین مسجدهای ساخته شده در ایران است که در قرن دوم تا سوم هجری قمری در شهر بروجرد بنا نهاده شده است.

معماری مسجد جامع بروجرد منحصر بفرد و یکی از شاهکارهای تاریخی معماری ایران می باشد که هم ویژگی های معماری اسلامی و هم معماری باستانی ایران (معماری ساسانی) را در خود جای داده است. وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: بخش قدیمی تر بنا، گنبدخانه آن است که در ضلع جنوبی قرار گرفته و به اعتقاد مردم محلی و نیز براساس شواهد معماری، پیش از تبدیل این بنا به مسجد، آتشکده ای عظیم بوده است. معماری این بخش، مشابه چارطاق های دوران ساسانی است.

این مسجد در یکی از محله های تاریخی شهر بنام دودانگه واقع شده و به لحاظ معماری و قدمت، از بناهای منحصر بفرد استان لرستان است. این اثر تاریخی ارزشمند در سال 1314 با شماره ثبت 228 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1343

به "مسجد جامع بروجرد از شاهکارهای معماری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد جامع بروجرد از شاهکارهای معماری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید