مرسدس EQE دومین سدان برقی مرسدس بنز معرفی گردید

به گزارش یادداشت سریع، مرسدس در سال تازه تمرکز ویژه ای بر روی توسعه سبد محصولات الکتریکی خود داشته است و چندین محصول تازه را در نمایشگاه مونیخ 2021 در معرض عموم قرار داد. مرسدس بنز که با خودروی EQS ویژگی های لوکس خود را به دنیای خودروهای الکتریکی نشان داد، اکنون از EQEرونمایی نموده است. بنز EQE یک گزینه همچنان مطلوب اما مالی تر محسوب می گردد. EQE را باید برادر کوچک تر EQS قلمداد کرد. این محصول بر پایه پلت فرم EVA2 قرار گرفته است.

مرسدس EQE دومین سدان برقی مرسدس بنز معرفی گردید

مرسدس EQE با ظاهر شبیه به کوپه خود، در نمای ظاهری شباهت بسیاری با EQS دارد: برای نمونه، در نمای عقب خودرو دقیقاً مانند EQS چراغ های LED به هم پیوسته واقع شده است و در قسمت جلوی خودرو نیز به جای جلوپنجره، یک پنل مشکی رنگ بزرگ با نشان مرسدس و الگوی ستاره 3 پر (در نسخه AMG Line) دیده می گردد. تعداد زیادی سنسور و رادار در پشت این پنل پنهان شده است. البته طراحی چراغ های جلو کمی با EQS تفاوت دارد. بااین حال باید قبول کرد که تشخیص EQE از EQS حتی برای علاقه مندان به برند مرسدس بنز نیز سخت خواهد بود.

مرسدس بنز EQE از نمای روبه رو

ضریب درگ بدنه مرسدس بنز EQE برابر با 0.2 است. همین موضوع آن را در کنار EQS در مقام آیرودینامیک ترین خودروهای دنیا قرار خواهد داد.

مرسدس EQE اولین محصول این شرکت است که به صورت 100 درصدی از فولاد بازیافت شده ساخته شده است. این محصول نو با طول بدنه 4934 میلی متر، 33 سانتی متر کوچک تر از EQS است، اما چرخ های مشابه در اندازه 19 و 20 اینچ همراه جلوپنجره کاملاً بسته دارد.

نیروی محرکه مرسدس بنز EQE 350 از مجموعه باتری 90.6 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی با نیروی 215 کیلووات تأمین شده است. این باتری در مجموع 288 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور در اختیار این سدان برقی قرار می­ دهد. طبق معیارهای WLTP، با هر بار شارژ، این باتری امکان پیمودن 660 کیلومتر را فراهم می نماید.

با استفاده از شارژرهای سریع می توان 10 تا 80 درصد از باتری ها را ظرف 31 دقیقه شارژ کرد. این نیروی به صورت استاندارد به وسیله سیستم انتقال قدرت تک سرعته به چرخ های عقب منتقل می­ گردد. سامانه چهار چرخ محرک 4Matic هم به صورت آپشن قابل انتخاب است و نصب یک موتور برقی بر روی محور جلو را نیز به همراه خواهد داشت.

نمای داخلی مرسدس بنز EQE

این مرسدس از قابلیت بازیابی انرژی ترمزی بهره می برد و در بالاترین حالت خود، امکان رانندگی فقط با یک پدال گاز را فراهم می نماید.

از دیگر از ویژگی های EQEسیستم تعلیق ایرماتیک با یاری فنرهای تطبیق پذیر، قابلیت کاهش ارتفاع اتوماتیک تا 2.5 سانتی متر در سرعت بیش از 120 کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع دستی تا همین اندازه در سرعت کمتر از 40 کیلومتر بر ساعت است.

در فضای داخلی، نمایشگر لمسی 12.8 اینچ و پنل دیجیتال 12.3 اینچی وجود دارد. خریدار مدل آپشنال می تواند هایپر اسکرین مرسدس بنز را برای EQE سفارش بدهد تا سراسر داشبورد با صفحه دیجیتال 56 اینچ پوشانده گردد. در این حالت، نمایشگر لمسی 17.7 اینچ با 2 پنل دیجیتال 12.3 در دو طرف برای راننده و سرنشین کنار فراهم خواهد شد.

نمای پشتی مرسدس بنز EQE

با سفارش پکیج AMG-Line برای EQE، جایگاه های استاندارد به نمونه­ های اسپرت قابل تغییر است. به دلایل زیست محیطی در این خودرو از پوشش چرم مصنوعی MB-Tex استفاده شده است. بعلاوه ماساژور این جایگاه­ ها نیز به چند برنامه پیش ­ فرض مجهز است.

این خودرو از اواسط سال 2022 میلادی به عنوان رقیب بی ام و i4، پولستار 2 و حتی تسلا مدل 3 روانه بازار می گردد. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است؛ بااین حال باتوجه به شرایط فنی و ابعاد بدنه، احتمالاً حدود قیمت 70 تا 75 هزار دلار را خواهد داشت.

آگهی های خرید و فروش خودرو مرسدس بنز

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2282

به "مرسدس EQE دومین سدان برقی مرسدس بنز معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس EQE دومین سدان برقی مرسدس بنز معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید