مدیرکل میراث فرهنگی همدان: تعداد مسافران مستقر در هتل ها زیر یک درصد است

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان همدان تعداد مسافران مستقر در هتل های استان را زیر یک درصد اعلام نمود و گفت: این افراد مسافرانی هستند که به دلایل اضطراری در این مراکز اسکان دارند و الزاماً توریست نیستند این در حالیست که در بازه زمانی مشابه سال گذشته صددرصد هتل های استان اشغال بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان: تعداد مسافران مستقر در هتل ها زیر یک درصد است

علی مالمیر در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه قبل و بعد از توئیت وزیر ارتباطات، تأسیسات توریستی استان روزانه رصد و کنترل می شدند، توضیح داد: فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز نیز با همکاری دستگاه ها و اطلاع رسانی خوب مردم شناسایی شده و طی هشت روز گذشته افزون بر 120 مورد بازدید و بازرسی خانه مسافرها را داشته ایم که غالباً خالی بودند و حدود 10 مورد که مهمان داشتند، پلمب شدند.

وی با بیان اینکه روز گذشته شخصاً از هتل های استان بازدید به عمل آوردم، تأکید کرد: تعدادی از هتل ها به علت تعطیل بودن تأسیسات توریستی و نبود مسافر، خودخواسته تعطیل شدند و موارد محدودی از هتل ها براساس ضرورت باز هستند که ممکن است مسافرانشان توریست نوروزی نباشند و مجبور به اقامت در هتل باشند.

مالمیر با تأکید بر اینکه به هیچ وجه آماری که مطرح می گردد در مجموعه توریستی استان نبوده و نیست و شاهد حضور توریست در تأسیسات توریستی استان نیستیم، اضافه نمود: دیروز در کل هتل های استان 9 نفر مقیم بودند، به عنوان مثال در هتل باباطاهر که بزرگترین هتل استان با 123 اتاق است یک نفر مسافر که اصالتاً همدانی است، با رعایت کنترل های لازم بهداشتی اسکان داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان خدماتی به مسافران داده نمی گردد که باعث اسکان آنها گردد، اظهار کرد: ممکن است همشهریان همدانی خارج از استان به توصیه ها توجه ننموده و برای ایام نوروز به استان آمده و پلاک های غیرهمدانی نیز داشته باشند و یا تحلیل وزیر ارتباطات درباره استفاده از اینترنت مربوط به این موارد باشد اما تأسیسات توریستی ما مسافری نمی پذیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه بلوار ارم در دوم فروردین مملو از خودروهایی بود که 99 درصد آن ها پلاک همدان بودند، اعلام کرد: ممکن است در این میان پلاک های دیگر شهرها هم وجود داشته باشد که نمی توان منکر آن شد اما این موارد، مسافر تأسیسات توریستی ما نیستند و احتمالاً در منزل بستگان اسکان دارند.

وی درباره فیلم منتشره در فضای مجازی که از چند هتل فعال در استان درباره پذیرش مسافر سوال نموده بودند، گفت: در شرایط فعلی که تمرکز بر مهار کروناویروس است باید همه با اطلاعات دقیق، روشن و صادقانه به یکدیگر یاری کنیم که اذهان و آرامش مردم تحت الشعاع قرار نگیرد و سوال کردن از هتل های فعال درباره پذیرش مسافر مانند این است که از مغازه ای بپرسیم اجناسی برای فروش دارد یا نه؟ بنابراین پاسخ این هتل ها مثبت است اما مسافری نیست که اسکان دهند.

مالمیر با اشاره به اینکه قطعاً مسافر انگیزه سفر می خواهد، یادآور شد: وقتی تمامی جاذبه های توریستی، موزه ها و مراکز تفریحی تعطیل هستند قطعاً خانه امن ترین مکان است و به عنوان مثال هتل امیران 1 شب گذشته هیچ مسافری نداشت و تقریباً تعطیل بود، در سوئیتهای گنجنامه نیز غالباً همشهریان اقامت داشته و مواردی از همدانی هایی بودند که ساخت و ساز منزل داشتند و قراردادهای بلندمدت چهار ماهه دارند و مورد بازرسی قرار گرفتند و اطمینان خاطر حاصل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در انتها توضیح داد: در این روزهای حساس احتیاج به همکاری همگانی مسئولان، مردم و رسانه ها داریم تا بتوانیم هر چه سریع تر به کروناویروس غلبه کنیم و اگر در فضای توأم با آرامش و اطلاع رسانی درست نباشیم و اقدامی متناسب با آن انجام ندهیم، غلبه بر آن سخت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با حضور در بعضی از مدارس و بازدید میدانی، فرایند کنترل و جلوگیری از ورود مسافر به مدارس استان را مورد آنالیز قرار داد و اظهار کرد: تمامی مدارس و اقامتگاه های آموزش و پرورش استان تعطیل هستند.

محمد پورداوود با بیان اینکه به دنبال توقف رزو اینترنتی در ستادهای اسکان فرهنگیان در اوایل اسفندماه، تمامی ستادها و مراکز اسکان تعطیل شدند و هیچ گونه پذیرشی صورت نگرفت، اعلام کرد: مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان ها و نواحی نیز به طور مرتب و به صورت میدانی نظارت های لازم را انجام می دهند تا هیچ مسافر یا مهمانی در مدارس و اقامتگاه ها حضور نیابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 902

به "مدیرکل میراث فرهنگی همدان: تعداد مسافران مستقر در هتل ها زیر یک درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل میراث فرهنگی همدان: تعداد مسافران مستقر در هتل ها زیر یک درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید