لیگ قهرمانان اروپا، اینتر ، لیورپول؛ پذیرایی با خاطره ای شیرین، راهی هموار برای صعود باواریایی ها

به گزارش یادداشت سریع، در دومین شب از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اینتر میزبان لیورپول خواهد بود و بایرن مونیخ در اتریش به مصاف سالزبورگ می رود.

لیگ قهرمانان اروپا، اینتر ، لیورپول؛ پذیرایی با خاطره ای شیرین، راهی هموار برای صعود باواریایی ها

به گزارش خبرنگاران، در چارچوب دیدارهای دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و در دومین شب از این بازی ها، امشب (چهارشنبه) دو بازی همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار می شود که در مهمترین آنها تیم فوتبال اینتر، تیم دوم گروه D میزبان لیورپول تیم اول گروه B است.

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می فرایند که در لیگ های خود وضعیتی تقریباً مشابه دارند. اینتری که این هفته در مصافی سخت با ناپولی در ناپل یک - یک مساوی کرد، در جدول رده بندی سری A بعد از میلان تیم دوم است، البته با تنها یک امتیاز اختلاف و یک بازی کمتر. لیورپول هم که این هفته در خانه نوریچ با یک گل به فزونی رسید، با یک بازی کمتر نزدیک ترین تعقیب کننده منچسترسیتی صدرنشین است، هرچند با 9 امتیاز اختلاف.

این پنجمین رویارویی اینتر و لیورپول در رقابت های اروپایی است و هر چهار مصاف قبلی آنها در مراحل حذفی بوده است. یکی از آنها در مرحله نیمه نهایی فصل 65-1964 بود که اینتری ها در مجموع دو دیدار رفت و برگشت حریف انگلیسی شان را شکست دادند و در نهایت قهرمان شدند. نبرد قبلی این دو تیم هم در مرحله یک هشتم نهایی فصل 08-2007 بود که لیورپول تیم صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی بود.

لیورپول در شرایطی در سن سیرو به میدان می رود که هر دو بازی خارج از خانه قبلی خود برابر رقبای ایتالیایی را برده است. آنها در مرحله گروهی فصل جاری میلان را در سن سیرو شکست دادند و فصل گذشته نیز آتالانتا را در مرحله گروهی در شهر برگامو مغلوب کردند.

در سوی مقابل اینتر هم از فصل 04-2003 که لیگ قهرمانان به شیوه فعلی برگزار شده، در دو مورد از سه مصاف قبلی اش با رقبای انگلیسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا تیم ناکام بوده است. هر سه این مصاف ها در مراحل یک هشتم نهایی بوده است. اولی و دومی به ترتیب برابر لیورپول (08-2007) و منچستریونایتد (09-2007) و آخری مقابل چلسی در فصل 10-2009 بود که با شکست دادن رقیب لندنی به مرحله بعدی صعود کرد.

برای بازی امشب در حالی که اینتر دو غایب قطعی دارد، لیورپول هم ممکن است دو بازیکنش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد. مهمترین غایب اینتر هافبک ایتالیایی این تیم نیکولو بارلا است که به دلیل محرومیت نمی تواند نراتزوری را همراهی کند. خواکین کورئا مهاجم آرژانتینی نراتزوری هم به دلیل مصدومیت خانه نشین است. علاوه بر این دو نفر، آلساندرو باستونی مدافع اینتر هم به دلیل مصدومیت ممکن است شانسی برای حضور در این بازی نداشته باشد. در طرف مقابل برای لیورپول دیووک اوریگی و جو گومز بازیکنانی هستند که احتمال عدم حضورشان در این بازی وجود دارد.

راه هموار بایرن مونیخ برای صعود

در حالی که اینتر و لیورپول چالش سختی را برای صعود به مرحله بعدی پیش رو دارند، بایرن مونیخ راه به مراتب آسان تری برای رساندن خود به جمع هشت تیم پایانی خواهد داشت. باواریایی ها که با دستیابی به جایگاه نخست جدول گروه E به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها صعود کرده اند، میهمان سالزبورگی هستند که به عنوان تیم دوم از گروه G صعود کرده است.

بایرن مونیخ اگرچه بعد از یک باخت خارج از خانه عجیب و غیرمنتظره با نتیجه 4 بر 2 برابر بوخوم به اتریش سفر می کند، اما باز هم روی کاغذ شانس بیشتری برای صعود نسبت به سالزبورگ دارد و نتیجه تنها بازی قبلی آنها برابر سالزبورگ نیز همین را می گوید. دو تیم در مرحله گروهی فصل گذشته مقابل هم قرار گرفتند که نتیجه مصاف شان در آلمان 6 بر 2 و نتیجه بازی برگشت در اتریش 3 بر یک، هر دو به سود باواریایی ها بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2237

به "لیگ قهرمانان اروپا، اینتر ، لیورپول؛ پذیرایی با خاطره ای شیرین، راهی هموار برای صعود باواریایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان اروپا، اینتر ، لیورپول؛ پذیرایی با خاطره ای شیرین، راهی هموار برای صعود باواریایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید