لزوم برخورداری روستاها از ظرفیت های بخش صنعت و معدن

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران/یزد استاندار یزد با بیان ضرورت از بین رفتن گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان، گفت: برخورداری برخی از روستاها از ظرفیت های بخش صنعت و معدنی می تواند به اشتغال روستایی و توسعه روستاها یاری کند.

لزوم برخورداری روستاها از ظرفیت های بخش صنعت و معدن

محمدعلی طالبی به ضرورت توسعه روستاهای مجاور صنایع و معادن پرداخت و گفت: در راستای توسعه روستاهایی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جوار صنایع و معادن عظیم و میانه قرار گرفته اند، باید نقش آفرینی این معادن و صنایع در این روستاها مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی بر مطالعه در مورد خدمات، توانمندی ها و ظرفیت هایی که می توان با یاری صنایع و معادن در روستاها بوجود آورد تاکید نمود و گفت: برنامه ریزی برای آینده روستاهای با این شرایط هم مورد تاکید است.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش در نشست کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور اعضا و نمایندگان بخش خصوصی، به منظور آنالیز برنامه توسعه مالی و اشتغالزایی روستاهای شهرستان بافق، آنالیز مسائل و مسائل برخی از شرکت های استان و آنالیز درخواست متقاضیان مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در سالن کوثر استانداری برگزار گردید، با اشاره به لزوم برنامه ریزی بر مبنای آینده پژوهی، توضیح داد: در چارچوب آینده پژوهی علاوه بر این که شاخص های مختلف جمعیت و شرایط مالی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می گیرد، به ظرفیت هایی که در آینده امکان فعال شدن آن ها وجود دارد، توجه شده و برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.

استاندار با بیان ضرورت از بین رفتن گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان، گفت: برخورداری برخی از روستاها از ظرفیت های بخش صنعت و معدنی می تواند به اشتغال روستایی و توسعه روستاها یاری کند.

وی لازمه توسعه روستایی در پهنه های صنعتی و معدنی و روستاهای دارای معادن را برنامه ریزی دانست و گفت: در صورت انجام یک برنامه ریزی خوب در کنار توسعه اشتغال و از بخش صنعت و معدن، می توانیم روستاها را توانمند و پویا کنیم.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، طالبی از روستای ساغند به اسم تجربه ای پیروز از توسعه روستایی به واسطه فعالیت های سرمایه گذار بخش صنعت و معدن یاد کرد و گفت: تامین آب شرب روستایی، تامین یکسری از امکانات و تجهیزات مورد احتیاج روستای ساغند مثل اورژانس و آمبولانس و ایجاد یک مرکز رفاهی برای مسافرین از جمله اقداماتی است که با حضور یک سرمایه گذار و نقش آفرینی یک واحد تولیدی در این روستا صورت گرفته و باید شاهد ادامه این فرایند در دیگر روستاهای با شرایط مشابه در استان از سوی سرمایه گذاران باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1913

به "لزوم برخورداری روستاها از ظرفیت های بخش صنعت و معدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برخورداری روستاها از ظرفیت های بخش صنعت و معدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید