قوجازاده:1 میلیارد نفر دارای اختلال بینایی دارند

به گزارش یادداشت سریع، متخصص چشم و فوق تخصص گلوکوم گفت: در سطح دنیا، حداقل 1 میلیارد نفر دارای اختلال بینایی نزدیک یا از راه دور هستند که می توان از آن ها جلوگیری کرد. ا

قوجازاده:1 میلیارد نفر دارای اختلال بینایی دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، لیلا قوجازاده متخصص چشم و فوق تخصص گلوکوم بیمارستان چشم آفتاب به بهانه روز دنیای بینایی گفت: روز دنیای بینایی، روز آگاهی سالانه ای است که در دومین پنجشنبه اکتبر برای تمرکز توجه دنیای بر اختلال بینایی، از جمله نابینایی برگزار می گردد. سال جاری، روز دنیای بینایی در 14 اکتبر 2021 با موضوع: چشم های خود را دوست بدارید برگزار می گردد.

وی ادامه داد: #LoveYour eyes شعارهمه چیز در خصوص آگاهی از سلامت چشم شما است و اگر می توانید، یک آزمایش بینایی بگیرید یا به دیگران توصیه کنید همین کار را انجام دهند.

قوجازاده بیان کرد: در سطح دنیا، حداقل 1 میلیارد نفر دارای اختلال بینایی نزدیک یا از راه دور هستند که می توان از آن ها جلوگیری کرد. اختلال بینایی افراد را در هر سنی تحت تأثیر قرار می دهد و اکثریت آن ها بالای 50 سال سن دارند. اختلال بینایی و نابینایی می تواند تأثیرات عمده و طولانی مدت بر همه جنبه های زندگی، از جمله فعالیت های شخصی روزانه، تعامل با جامعه، مدرسه و فرصت های شغلی داشته باشد.

وی اضافه نمود: آب مروارید عمل نشده و عیوب انکساری اصلاح نشده، علل اصلی اختلال بینایی هستند. علل دیگر مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی، بیماری های عفونی چشم و ضربه را نمی توان نادیده گرفت و احتیاج به رسیدگی دارد.

این متخصص گفت: اخیراً در هفتاد و چهارمین مجمع دنیای بهداشت، کشور های عضودو هدف دنیای نو را برای مراقبت از چشم تا سال 2030 تصویب کردند، افزایش 40 درصدی پوشش موثر عیوب انکساری و افزایش 30 درصدی پوشش موثر جراحی آب مروارید. این اهداف نه تنها در افزایش پوشش دنیای مراقبت از چشم در آینده بلکه در ارائه خدمات با کیفیت نقش مهمی ایفا خواهند کرد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2032

به "قوجازاده:1 میلیارد نفر دارای اختلال بینایی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوجازاده:1 میلیارد نفر دارای اختلال بینایی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید