طراحی و ساخت باغ ویلا: قصر ویلانو در لهستان، کاخی که از جنگ جان سالم به در برد!

به گزارش یادداشت سریع، قصر ویلانو | Wilanów Palace در لهستان

لهستان پر از شگفتی و جاذبه است کشوری که امروز دیگر توانسته خود را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کند و گردشگران زیادی هم داشته باشد. اگر می خواهید غرق فرهنگ لهستان شوید و لهستان قدیمی را کمی بیشتر درک کنید به قصر ویلانو بروید، قصری که فراتر از یک عمارت باشکوست و نماینده روزگاری است که در طول تاریخ گم شده است. این قصر، یکی از بزرگ ترین گنجینه های ملی لهستان است که اوج معماری باروک را به نمایش درآورده و خیلی ها را مجذوب خود نموده است. اگر زمان کافی دارید حتما یک روز کامل وقت بگذارید و سر فرصت از مجموعه این کاخ تماشایی تماشا کنید. در ادامه خبرنگاران را همرهی کنید تا قصر ویلانو را بیشتر بشناسید.

طراحی و ساخت باغ ویلا: قصر ویلانو در لهستان، کاخی که از جنگ جان سالم به در برد!

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

درباره قصر ویلانو

ویلانو (Wilanow Palace) قصری سلطنتی است که در منطقه ویلانو در ورشو نهاده شده است و توانسته از جنگ های داخلی و دو جنگ جهانی جان سالم به در ببرد و یادآور روزگار لهستان قبل در سال های قبل از قرن هجدهم باشد. این قصر یکی از مهمترین بناهای تاریخی لهستان است و در آن موزه ای تماشایی نهاده شده است، موزه ای که از سال 1805 تا به حال میراث هنری و سلطنتی این کشور را در معرض نمایش قرار داده است. در کاخ و محوطه باغ این قصر، رویدادهای فرهنگی و کنسرت های زیادی تشکیل می گردد که شامل کنسرت های پادشاهی تابستانی در باغ رز و آموزشگاه بین المللی موسیقی است. این قصر به همراه دیگر بناهایی که در قسمت قدیمی شهر ورشو قرار دارند بناهای تاریخی ملی لهستان را شکل داده اند. اگر از تماشای معماری های لوکس لذت می برید حتما از تماشای این کاخ راضی می شوید.

تاریخچه قصر ویلانو

قصر ویلانو عمارتی با معمای باروک است که در همان نگاه اول شما را مجذوب ظاهر خارق العاده اش می نماید. تاریخ این قصر از سال 1677 آغاز شد یعنی همان زمانی که این منطقه به تصاحب پادشاه ژان سوم سوبیسکی رسید. قصر ویلانو در ابتدا در اواخر قرن 17 برای پادشاه ژان سوم سوبیسکی ساخته شد و بعدها دیگر صاحبان کاخ آن را بزر گ و بزرگ تر کردند. در معماری این قصر گوشه هایی از معماری مسکونی باروک به نمایش در آمده با طراحی کاملا اصیل که ترکیبی از هنر اروپایی و رسم و رسومات معماری لهستانی ست.

این قصر بعد از مرگ پادشاه ژان سوم سوبیسکی در سال 1696، به پسرش رسید اما بعدها در سال 1720 به وسیله یکی از ثروتمندان شهر خریداری و بزرگ تر شد. در سال 1805 یکی از نجیب زادگان لهستان که در آن موقع صاحب این قصر بود در گوشه ای از قصر موزه ای برپا کرد که یکی از اولین موزه های عمومی کشور بود. یکی از تماشایی ترین مجموعه هایی که در این موزه به نمایش در آمده پرتره هایی است که نقاش نئوکلاسیک فرانسوی، ژاک لویی داوید، آن ها را در سال 1781 خلق نموده است. به غیر از هنرهای اروپایی و شرقی ای که در این موزه به نمایش در آمده در بخش مرکزی این قصر یادبودی برای پادشاه ژان سوم سوبیسکی و گذشته باشکوه ملی اش در نظر گرفته شده است.

در جنگ جهانی دوم این قصر به وسیله نیروهای آلمانی آسیب دید اما بعد از قیام ورشو در سال 1944 مورد بازسازی نهاده شد و بیشتر مجموعه هایی که به وسیله نیروهای آلمانی مورد سرقت نهاده شده بودند به موزه بازگردانده شدند و قصر دوباره در سال 1962 به روی عموم باز شد.

معماری قصر ویلانو

معماری این قصر نمونه ای منحصربفرد از سنت های متفاوت ساخت و ساز و یادآور عمارت های اشرافی لهستان است که در اطراف آن ها برج ساخته می شد. پیشنهاد می کنیم با رفتن به داخل این قصر حتما از اتاق ملکه تماشا کنید چون این اتاق یکی از تماشایی ترین طراحی های باروک را دارد سقف این اتاق با نقاشی های چشم نواز پوشیده شده که شما را وادار می نماید مدت ها به آن خیره و لبریز از هنر نابی شوید که در این نقاشی ها به کار رفته است. در بالای در ورودی اتاق سه نقاشی باستانی می بینید که مدت ها مجذوب تان می نمایند. در این اتاق به ریزترین جزئیات هم توجه شده است مثلا دواتی که بر روی میز نهاده شده است در حوالی سال 1700 از نقره درست شده و قاب آینه با سمبل های بهاری تزئین شده است.

از همان زمانی که این کاخ ساخته شد در بیرون آن باغی سرسبز وجود داشت در ابتدا این باغ به شکل باغ های باروک ایتالیایی بود: باغی به شکل نیمدایره که در سمت شرق آن قصری باشکوه قرار داشت. این باغ در ابتدا از دو باغ بالایی و پایینی تشکیل شده بود: باغ بالایی بر روی تراس بود و دو آلاچیق به شکل فانوس هم در گوشه های آن بودند.

با اینکه موزه اولیه در سال 1805 باز شد اما موزه امروزی که در بخش قابل توجهی از داخل موزه نهاده شده است از دو بخش مختلف تشکیل شده است. این قصر یکی از ارزشمندترین گنجینه های باروک لهستان و ترکیبی از عمارت برجسته لهستانی، ویلای ایتالیایی و البته باغی سرسبز است. در کنار نقاشی ها و مجسمه ها، نامه هایی که پادشاه ژان سوم سوبیسکی برای ملکه می نوشت هم در مجموعه آثار این موزه قرار دارند. این قصر در 10 کیلومتری جنوب مرکز شهر ورشو نهاده شده است و به راحتی می توانید خودتان را به ان برسانید ور تاریخی را تصور کنید که در گوشه گوشه قصر قابل لمس است.

منبع: wilanow-palac.pl

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2153

به "طراحی و ساخت باغ ویلا: قصر ویلانو در لهستان، کاخی که از جنگ جان سالم به در برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت باغ ویلا: قصر ویلانو در لهستان، کاخی که از جنگ جان سالم به در برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید