فنلاند، برترین کشور دنیا برای گردشگری حیات وحش معرفی گردید

به گزارش یادداشت سریع، اگر هوادار گردشگری حیات وحش هستید، شاید بخواهید بدانید برترین مقاصد سفر برای دوستداران حیات وحش، کدام کشورها هستند.

فنلاند، برترین کشور دنیا برای گردشگری حیات وحش معرفی گردید

شاخص دنیای سفر به حیات وحش 2019 (The Global Wildlife Travel Index)، کشورهای مختلف را بر اساس داشته هایش در مورد سفر به حیات وحش رتبه بندی نموده است. برای این منظور، مجموعه متنوعی از عوامل مختلف، از جمله تنوع زیستی حیات وحش، وسعت پارک های ملی، اقدامات محافظتی و منطقه ها طبیعی محافظت شده، در این شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

در امسال، ارزیابی های شاخص دنیای سفر به حیات وحش، وسعت بیشتری یافت تا مواردی از قبیل توجه بیشتر به مقوله پایداری در محیط زیست را نیز در بر بگیرد. این مقوله از اهمیت بسزایی برای مسافران مطلع از مسائل محیط زیست که روزبه روز بر تعدادشان افزوده می گردد، برخوردار است.

شرکت True Luxury Travel، برگزارکننده تورهای لوکس در سرتاسر دنیا که هر سال، شاخص دنیای سفر به حیات وحش را منتشر می نماید، برای گزارش سال 2019 خود عوامل متعددی را تجزیه وتحلیل نموده و به این نتیجه رسیده است که فنلاند، فزونین مقصد دنیا برای گردشگری حیات وحش است. این فزونی در مقایسه با سایر کشورها، حاصل سطح بالای پایداری زیست محیطی، تنوع بی نظیر و منحصربه فرد گونه های جانوری، منظره ها طبیعی زیبا و اقدامات محافظتی آن است.

تعداد بازدیدکنندگان فنلاند نسبت به سال گذشته رشد سریعی را تجربه نموده است که کارشناسان، آن را مدیون وجود 39 پارک ملی در این کشور می دانند. این واقعیت که منطقه ها جنگلی فنلاند، بیش از 73.1 درصد کل زمین های آن را به خود اختصاص داده است نیز در این فزونی بی تاثیر نیست.

برای ارزیابی پایداری محیط زیست، گزارش شرکت True Luxury Travel موضوع ریسک متوجه گونه های جانوری مختلف در کشورهای مختلف را مورد آنالیز قرار می دهد. این شرکت با استفاده از شاخص لیست قرمز (Red List Index) به ارزیابی خطر انقراض گونه های مختلف در اثر تهدیدهای مختلف واقعی می پردازد. سوئد که در گزارش کلی در رتبه دوم جای گرفته است، در این مقوله در بالای لیست واقع شده است.

براساس این گزارش، 10 کشور برتر برای سفرهای حیات وحش، پس از فنلاند و سوئد، به این توضیح هستند:

  • برزیل
  • کانادا
  • بریتانیای کبیر
  • نروژ
  • اسپانیا
  • آلمان
  • لهستان
  • اسلونی
منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2184

به "فنلاند، برترین کشور دنیا برای گردشگری حیات وحش معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنلاند، برترین کشور دنیا برای گردشگری حیات وحش معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید