بهترین جاذبه های گردشگری استکهلم مرکز سوئد

به گزارش یادداشت سریع، جاذبه های گردشگری استکهلم

شهر استکهلم در کشور سوند به ونیز شمال نیز مشهور است و در آن تعداد زیادی جزیره و شبه جزیره نیز وجود دارد. زمانی که به این شهر سفر می کنید می توانید تمامی عکس های کارت پستالی که تا به حال دیده اید را از نزدیک مشاهده کنید و از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید. این شهر که پاتخت سوئد هم می باشد و چند منطقه از آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است که این منطقه ها عبارتند از بیرکابیرکا (Birka)، دروتْنینگهلم (Drottningholm) و گورستان جنگلی. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قسمت داریم تا درباره جاذبه های گردشگری استکهلم در سوئد صحبت کنیم و تعداد از محبوب ترین آن ها را خدمتتان معرفی کنیم.

بهترین جاذبه های گردشگری استکهلم مرکز سوئد

1- محله قدیمی | Stockholm Old Town

محله ای قدیمی در شهر استکهلم سوئد وجود دارد که قدمت آن به دهه 1200 میلادی نیز باز می شود. جاذبه ها، کافه ها و رستوران هایی از قدیم در این مله به جای مانده و می توانید در موزه زنده که در قلب این شهر تماشای وجود دارد نیز تماشا کنید و از قدم زدن در آن نهایت لذت را ببرید. اگر می خواهید در سفر به استکلهم یکم ماجراجویی کنید و نکات جالبی را از این شهر بدانید حتما به سمت محله قدیمی در استکهلم بروید. حتی می توانید برای دوستان و نزدیکانتان سوغاتی تهیه کنید.

2- قصر دروتنینگهلم در استکهلم | Drottningholm Palace in Stockholm

بعد از اینکه تماشاتان از محله قدیمی که تقریبا یک نصف روز طول می کشد تمام شد می توانید به کاخ سلطنتی بروید و شروع به بازدید از این بنای تماشای بنمایید. کاخ سلطنتی محل رسمی اقامت شاه سوئد است و جالب است بدانید که اقامتگاه ملکه در جایی دیگر از شهر استکهلم است. کاخ سلطنتی به اندازه ای بزرگ است که می توان آن را به عنوان بزرگترین کاخ اروپا نیز نام گذاری کرد، دلیل این لقب هم وجود 600 اتاق و 5 موزه است که در آن قرار گرفته است. سبک معماری کاخ سلطنتی استکهلم باروک است و از آن به عنوان یک گوهر گران قدر این شهر یاد می شود؛ بازتماشامایندگان می توانند تعویض گاردهای سلطنتی را تماشا کنند. اگر در محله قدیمی خسته شده اید پیشنهاد می کنیم که تماشا از کاخ سلطنتی را به روز بعد موکول نمایید چرا که با خستگی نمی توانید از تماشا آن لذت ببرید.

3- موزه واسا | Vasa Mesuem

از دیگر جاذبه های گردشگری استکهلم در سوئد موزه واسا است که در آن یک کشتی که دچار فاجعه تایتانیک شده بود لاشه ای از آن را بیرون کشیده اند و در این موزه نگهداری می کنند. از آن فاجعه امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری یاد می شود و مسافران زیادی برای بازدید از آن به این موزه می فرایند. سه تیرکی که روی سقف موزه قرار دارند تنها جاذب گردشگران نیستند؛ آن ها دقیقاً به همان ارتفاع و شکل تیرک های اصلی کشتی ساخته شده اند. همانطور که گفتیم این موزه پربازدید است و سالانه بیش از یک میلیون نفر برای تماشای ده نمایشگاه به آن سر می زنند.

4- یورگوردِن | Djurgården

منطقه تماشای و مملو از آرامش در شهر استکهلم قطعا نامش یورگوردن است. در این منطقه شما می توانید نهایت لذت و آرامش را بدست بیاورید و حتی اگر اهل گردش و پیک نیک هستید به سمت آن بروید. کافه ها و رستوران های متعددی در آن وجود دارد و در کنار آن تفریحاتی نظیر موزه گردی، کرایه دوچرخه و گشت و گذار در مسیرهای جنگلی آن و همچنین پیاده روی در مسیرهای پیاده رو آن همگی می توانند برایتان گزینه هایی باشند تا در طول سفر حالتان خوب شود. شما برای دسترسی به این منطقه می توانید را مترو بهره ببرید و اگر اهل پیاده روی هستید هم می توانید با تقریبا 15 دقیقه به راحتی به یکی از جاذبه های گردشگری استکهلم به نام یورگوردن دسترسی داشته باشید.

5- موزه اِسکانسِن | Skansen Open Air Museum

یکی از قدیمی ترین موزه های روز باز در دنیا موزه اسکانسن است. این موزه روباز در جزیره یورگوردن قرار گرفته است و همانطور که گفتیم در این جزیره تفریحات تماشای بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها همین موزه اسکانسن است. در این منطقه به غیر از موزه یک باغ وحش هم وجود دارد و همچنین بیش از 150 ساختمان متفاوت از کل کشور نیز جمع آوری شده است که می توانید در یک نمای کلی کشور سوئد را یکجا ببینید.

6- موزه عکاسی | Fotografiska

موزه عکاسی معاصر در استکهلم هم از دیگر جاذبه های گردشگری در استکهلم سوئد است که گردشگران علاقه زیادی به گشت و گذار در آن دارند. در این موزه سالانه گلچینی از نمایشگاه های مختلف برگزار می شود و همچنین یک رستوران، کتاب فروشی و همچنین مغازه هایی برای خرید سوغاتی نیز وجود دارد. در سال های اخیر تعداد بازتماشامایندگان موزه به طور قابل توجهی افزایش داشته و امروزه یکی از ارزشمندترین مجموعه های عکس دنیا به شمار میرود.

7- ساختمان شهرداری استکلهم | Stockholm City Hall

ساختمانی که در اغلب کارت های پستال عکس آن را قطعا دیده اید ساختمان شهرداری استکهلم است که به تالار شهر نیز مشهور می شود. این ساختمان در سال 1923 همزمان با عید نیمه تابستان سوئد نیز بازگشایی شده است. جالب است بدانید که در این ساختمان مراسم های معتبری نظیر نوبل به طور سالانه برگزار می شود. با بازدید از ساختمان شهرداری استکهلم این شانس را خواهید داشت تا از بالای برج معروفش شهر را تماشا کنید.

8- گشت و گذار با قایق در استکهلم

در ماه های تابستان در شریان های شهر استکلهم نیز آب دریا جریان دارد و می توانید در چشم انداز بی نظیر این شهر در آب قایق سواری کنید و جلوه دیگری از این شهر را بازدید نمایید. بسیاری از شهرنشینان در مجمع الجزایر اطراف شهر استکهلم نیز خانه های تابستانی وجود دارد و اغلب آخر هفته ها در آن می گذرانند. حتما در طی سفرتان از شهر استکهلم از تورهای قایق سواری نیز بهره ببرید و از جاذبه های گردشگری استکهلم بهره ببرید.

9- موزه مدرن | Moderna Museet

در طول سفرتان به شهر استکهلم می توانید سعی کنید حتما از موزه مدرن در این شهر تماشا کنید. این موزه یکی از بهترین مجموعه های هنری است که از قرن بیستم تا به امروز اروپا به خود دیده است. آثاری از برجسته ترین افراد هنری در دنیا نظیر پیکاسو، دالی، ماتیس و درکرت در آن قابل مشاهده است. برای دسترسی به این موزه باید به جزیره زیبای کپسهلمن که از طریق رافائل مونئو طراحی شده نیز بروید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق از ساعات کاری موزه و هزینه ورودی به وب سایت رسمی موزه مدرن سر بزنید.

10- رویال پارک ملی شهر

پارکی به طول 10 کیلومتر در شهر استکهلم سوئد وجود دارد که یکی از بخش های جذایی ناپذیر در بین مردم سوئد می باشد. این پارک که به رویال پارک ملی شهر نیز مشهور است یکی از پر پیج و تاب ترین پارک های سوئد رویال پارک ملی شهر است و تقریبا در بیشتر اوقات سال جمعیت زیادی از گردشگران در این پارک در حال پرسه زدن هستند. شما حتی می توانید در این پارک گوزن شمالی، روباه و پرندگان نادر را ببینید؛ اگر هم عاشق طبیعت هستید می توانید انواع گونه های گیاهان را نظیر درختان بلوط، دریاچه ها، رودها، تپه ها و دیگر نقاط مخصوص شنا را مشاهده کنید. این پارک یکی از تماشای ترین جاذبه های گردشگری استکهلم به شمار می رود که پیشنهاد می شود حتما از آن تماشا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2152

به "بهترین جاذبه های گردشگری استکهلم مرکز سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری استکهلم مرکز سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید