فناوری های پیشرفته هم نمی تواند جایگزین معلم و کلاس شوند، نگرانی از سواد یک دغدغه ملی است خبرنگاران

به گزارش یادداشت سریع، معاون آموزش ابتدایی گفت: نگرانی از سواد یک نسل؛ نگرانی ملی است و حتی فناوری های پیشرفته نیز نمی تواند جایگزین معلم و کلاس درس گردد. ما به شدت نگران سواد یک نسل هستیم و باید با یک نگاه ملی برای این موضوع، چاره اندیشی کنیم.

فناوری های پیشرفته هم نمی تواند جایگزین معلم و کلاس شوند، نگرانی از سواد یک دغدغه ملی است خبرنگاران

رضوان حکیم زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران،گفت: ما در شرایط غیرعادی، برنامه ریزی و تصمیم گیری می کنیم، چرا که هیچ نهاد یا سازمانی با قاطعیت نمی تواند شرایط شیوع کرونا در سال آینده را پیش بینی نماید، هرچند این شرایط مختص کشور ما نیست و همه کشور ها شرایط مشابه را دارند؛ بنابراین در چنین شرایطی پاسخ دقیق و قطعی غیر واقع بینانه خواهد بود، اما موضوع مهم این است که ما متناسب با شرایط، برای سناریو های مختلف، آمادگی داریم و طبیعتاٌ در این خصوص، تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی اضافه نمود: من به عنوان متولی آموزش ابتدایی کشور، توجه همگان را به یک دغدغه ملی جلب می کنم که همه دستگاه ها و سازمان ها این مسئله را به عنوان یک مسئله ملی درنظر بگیرند.

حکیم زاده اعلام کرد: ما به شدت نگران سواد یک نسل هستیم و تقریباٌ تنها کشوری هستیم که در این حجم وسیع دوره ابتدایی، به ویژه پایه های اول و دوم را تعطیل کردیم و باید با یک نگاه ملی برای این موضوع چاره اندیشی گردد.

وی ادامه داد؛ باید به این موضوع توجه گردد تا این نسل که هم اکنون در کلاس اول و دوم هستند در آینده نسلی نباشند که مهارت های سواد پایه را به شکل ضعیفی یاد گرفته اند و فرصت های رشد اجتماعی و ارتباطی را پیدا نکرده اند.

حکیم زاده اظهار کرد: هرقدر هم که فناوری ها پیشرفته باشند، اما هیچگاه نمی توانند جای دوستان را در مدرسه پر نمایند و به ابعاد رشد اجتماعی و رشد مهارت های ارتباطی دانش آموزان، یاری نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که شما چه نمره ای به عملکرد خود در سالی که گذشت می دهید اظهار کرد: زحمات اصلی را معلمان عزیز ما متحمل می شوند، آن معلم که در کلاس چند پایه کانکسی در منطقه عشایری زحمت می کشد و شما مشاهده می کنید که دانش آموزانش مثل دانش آموزانی که در شهر درس خوانده اند با تسلط کامل کتاب را می خوانند و به سوالات مفهومی پاسخ می دهند، این نتیجه اهتمام آن آموزگاران است که در سخت ترین شرایط هم جریان آموزش را تداوم بخشیده اند، من به همه این آموزگاران در سراسر کشور نمره بیست می دهم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1743

به "فناوری های پیشرفته هم نمی تواند جایگزین معلم و کلاس شوند، نگرانی از سواد یک دغدغه ملی است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های پیشرفته هم نمی تواند جایگزین معلم و کلاس شوند، نگرانی از سواد یک دغدغه ملی است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید