فعالیت 14 کارگاه صنایع دستی در خانه تاریخی جاجرمی بجنورد

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: خانه جاجرمی به عنوان یک مکان تاریخی و جاذبه شهر و بازارچه صنایع دستی بجنورد شناخته شده است که تولیدات هنرمندان و صنعتگران شهر در قالب 14 غرفه عرضه و به فروش می رسد.

فعالیت 14 کارگاه صنایع دستی در خانه تاریخی جاجرمی بجنورد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: حدود 20 هنرمند و صنعتگر بجنوردی در خانه تاریخی جاجرمی فعالیت دارند و به فراوری صنایع دستی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وی اضافه کرد: معرق، دست بافته های داری، نقاشی زیرلعابی، عروسک بافی، پارچه بافی، البسه محلی، ملیله سازی، چاپ باتیک، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و... از جمله رشته های فعال در خانه صنایع دستی بجنورد است.

وی بیان کرد: هم اکنون خانه جاجرمی به عنوان یک مکان تاریخی و جاذبه شهر و بازارچه صنایع دستی شناخته شده و در ایام محرم و دیگر اعیاد و شهادت ها، مراسم عزاداری و جشن در آن برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1632

به "فعالیت 14 کارگاه صنایع دستی در خانه تاریخی جاجرمی بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 14 کارگاه صنایع دستی در خانه تاریخی جاجرمی بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید