عکس، فناوری عجیب توپ های شارژی جام جهانی قطر!

به گزارش یادداشت سریع، این روزها در رسانه های اجتماعی عکس هایی از توپ های فوتبال قابل شارژ که بازی های جام جهانی قطر مورد استفاده قرار می گیرد، در حال دست به دست شدن است.

عکس، فناوری عجیب توپ های شارژی جام جهانی قطر!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، تصویری از توپ های شارژی پیشرفته در حال شارژ شدن در جام دنیای فوتبال در قطر در فضای مجازی منتشر شده است. این توپ ها به وسیله آدیداس ساخته شده است که دارای فناوری است که داده های دقیق توپ را ارائه می دهد که با داوران و تحلیلگران ویدیویی به اشتراک گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید:

عکس| فوران بزرگترین آتش فشان دنیا پس از 38 سال

عکس| زیبایی هایی که ما در آسمان شب نمی بینیم!

قبل از جام دنیای 2022 قطر فیفا، آدیداس - شریک رسمی فیفا برای این مسابقات، توپ مسابقه را برای مسابقات تهیه کرد. توپ رسمی مسابقه را الریحله نامگذاری نموده اند که در زبان عربی به معنای سفر است.

رابطه فیفا و آدیداس به بیش از 50 سال قبل برمی شود. از سال 1970، آدیداس توپ رسمی بازی را برای تمام مسابقات جام دنیای فوتبال عرضه می نماید.

وقتی به بازی های فوتبال با توپ فکر می کنید، هرگز به فناوری پیشرفته فکر نمی کنید. اما اگر جام دنیای را از نزدیک دنبال نموده باشید، ممکن است متوجه شارژ شدن توپ ها در کنار زمین شده باشید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما علت خوبی وجود دارد که فیفا تصمیم گرفت توپ های فوتبال جام دنیای 2022 را با تکنولوژی بالا بسازد.

توپ فوتبال جام دنیای آدیداس فیفا دارای حسگری است که داده هایی مانند سرعت و جهت را مقدار گیری می نماید و امکان ردیابی توپ و تماس های آفساید به وسیله VAR را فراهم می نماید.

سنسور توپ ها به وسیله یک باتری کوچک تغذیه می شود که می تواند شش ساعت استفاده فعال و تا 18 روز در صورت عدم استفاده دوام بیاورد.

این سنسور با تکنولوژی بالا زمانی مورد توجه نهاده شد که معین شد برونو فرناندز گل زده است و نه کریستیانو رونالدو در ملاقات پرتغال و اروگوئه. قبل از این مسابقه جام دنیای فیفا، هیچ کس از این توپ پیشرفته فوتبال خبر نداشت.

اخیراً عکسی که به وسیله یکی از کاربران ردیت در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد که توپ های فلور رنگی مانند تلفن همراه از روی برد برق قبل از مسابقه شارژ می شوند.

سنسور توپ فوتبال تنها 14 گرم وزن دارد و در طول بازی با دوربین هایی که در اطراف زمین قرار دارند به داوران در معین آفساید و سایر تصمیمات یاری می نماید توپ را ردیابی کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2350

به "عکس، فناوری عجیب توپ های شارژی جام جهانی قطر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، فناوری عجیب توپ های شارژی جام جهانی قطر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید