ضرورت حضور جدی دانشگاه ها در عرصه ترویج ایده آفرینی

به گزارش یادداشت سریع، رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: دانشگاه ها در عرصه آموزش و ترویج ایده آفرینی و کارآفرینی سرمایه گذاری و حضور جدی تری داشته باشند.

ضرورت حضور جدی دانشگاه ها در عرصه ترویج ایده آفرینی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، مهدی کاظمی خالدی شامگاه دیروز در حاشیه افتتاحیه رویداد استارتاپی اکسیر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دغدغه اشتغال پس از فارغ التحصیلی یکی از معضلاتی است که بسیاری از دانشجویان با آن روبرو اند و یکی از دلایل آن، نبود آموزش کافی در دانشگاه ها و حتی قبل از آن است.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده، آموزش هایی که با جذابیت همراه باشند، بیشتر مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرند و این مسئله باید همیشه مورد توجه بوده و بر روی آن سرمایه گذاری گردد.

کاظمی خالدی با تاکید بر اینکه ادبیات سرمایه گذاری در این حوزه، ادبیات استفاده از بودجه دولتی نیست، تاکید نمود: باید در کنار توجه به سرمایه گذاری، مباحث ترویجی مختلف مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن ها استفاده از روش های سنتی در قالب اردوها و بازدیدها است.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اعلام نمود: بهترین ایده در این زمینه این است که دانشگاه ها در عرصه آموزش و ترویج کارآفرینی و ایده آفرینی سرمایه گذاری و یاری جدی تری داشته باشند و برای حل مسائل و مشکلاتی که بر سر راه دانشجویان برای به نتیجه رساندن ایده های شان وجود دارد، یاری بیشتری نمایند.

مهدی کاظمی خالدی در افتتاحیه این همایش نیز در سخنانی اظهار کرد: به فضای جدیدی در عرصه کار خلاق احتیاج داریم که این مسئله تا حدی در کشور مغفول مانده و این موضوع در مجموعه استارتاپی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به صنایع خلاق پروسه های مختلفی تدوین شده است، گفت: یکی از این موارد رویداد کارآفرینانه اکسیر بود و اولین رویداد استارتاپی توسط جهاددانشگاهی زنجان برگزار می گردد و پنج استان دیگر برای برگزاری این دوره تا انتها سال جاری، اعلام آمادگی نموده اند.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: طراحی رویداد استارتاپی اکسیر در راستای اجرای شاخص هایی بود که مورد احتیاج دانشگاه های کشوراست که یکی از این شاخص ها شاید این مسئله باشد که دانشجویان ما حتی قبل از دانشگاه و در محیط مدرسه، تبدیل ایده به محصول را یاد نگرفته اند.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه، مهدی عباسی رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز از راه اندازی مرکز رشد صنایع فرهنگی در زنجان اطلاع داد و با اشاره به اینکه ملت ایران بر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی اهتمام دارند و این مسئله در بین جهادگران جهاددانشگاهی بیشتر به چشم می خورد، اظهار کرد: یکی از این مسایل، توجه به ایجاد استارتاپ های ایرانی است.

وی با بیان اینکه رویداد استارتاپی زنجان به نوعی اولین استارتاپ بومی است که بر اساس شاخص های دانشگاهی طراحی شده است، توضیح داد: با آنالیز نقاط ضعف اولین رویداد استارتاپی می توان نقاط قوت آن را تقویت نموده و برنامه های آینده را هرچه بهتر برگزار کرد.

رییس جهاددانشگاهی زنجان، از ایجاد مرکز رشد صنایع فرهنگی اطلاع داد و گفت: مجوز راه اندازی این مرکز از شورای گسترش جهاددانشگاهی اخذ شده و پیگیر ادامه کارها از وزارت علوم هستیم تا فعالیت اولین مرکز رشد صنایع فرهنگی در دانشگاه زنجان شروع گردد.

عباسی با بیان اینکه فعلا در زنجان فن بازار رسمی وجود ندارد، اعلام نمود: با توجه به پیگیری های انجام شده و حضور هیئت نمایندگان فن بازار ایران در زنجان، تصمیم بر این شد که فن بازار استان زنجان به جهاددانشگاهی زنجان واگذار گردد که طی چند ماه آینده شاهد افتتاح رسمی آن باشیم تا بتواند استارتاپ های استان زنجان را تحت حمایت خود قرار دهد.

در ادامه این مراسم، خلیل جمشیدی رییس دانشگاه زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه، خانه همه افراد متفکر و صاحب اندیشه و یک نهاد مردمی و اجتماعی است، اظهار کرد: دانشگاه خانه همه کسانی است که صاحب فکر و اندیشه بوده و قصد کار نو دارند و همه این ها در راستای اعتلای ایران و نظام جمهوری اسلامی و افتخاری برای ملت بزرگوار ایران است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی و دانشگاه زنجان تعامل خوبی در حوزه های مختلف با یکدیگر دارند، توضیح داد: معتقدم در جهاددانشگاهی جمعیتی از افراد متخصص گرد هم آمده اند و با حرارت ملموس تری نسبت به دیگران در راستای خدمت به کشور و مردم، افکار و عملکرد خود را عرضه می نمایند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در مورد نحوه برگزاری این دوره علمی، اظهار کرد: شرکت نمایندگان در 90 ثانیه ایده های خود در حوزه مدیریت شهری وگردشگری را ارایه داده و این ایده ها مورد قضاوت و رای گیری سایر دانشجویان قرار می گیرد.

محمدحسین حسنی توضیح داد: در کنار ایده پردازی، کارگاه های آموزشی 25 دقیقه ای برای حضور دانشجویان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگاران، منطقه زنجان، رویداد استارتاپی اکسیر به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان، معاونت پژوهشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، ستاد توسعه فناوری عالی نرم و هویت ساز معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری زنجان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 799

به "ضرورت حضور جدی دانشگاه ها در عرصه ترویج ایده آفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حضور جدی دانشگاه ها در عرصه ترویج ایده آفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید