خاتمه اولین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهندۀ کهکشان
به گزارش یادداشت سریع، اولین دوره پیش شتاب دهی شتاب دهندۀ کهکشان، با حضور هشت تیم استارتاپی در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهندۀ کهکشان، واقع در مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور هشت تیم استارتاپی و با تمرکز بر آموزش های کاربردی، ارزش آفرینی و رویکرد لین استارتاپ برگزار گردید.
اولین دوره پیش شتاب دهی، پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم های برتر، در طول سه ماه برگزار گردید تا تیم های منتخب، طی این دوره از آموزش های مرکز نوآوری ایرانسل بهره مند شوند.
در اولین دوره پیش شتاب دهی، تیم ها در ماه اول، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسأله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. تمرین های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه ها و کارگاه ها، ارائه گزارش و در نهایت ارائه بوم ارزش پیشنهادی، از دست آورد های ماه اول دوره پیش شتاب دهی بوده است. در ماه دوم، تیم ها با حضور در کارگاه های بوم مدل کسب وکار، پیروز شدند تا همگام با پیاده سازی ایده در بوم، فعالیت خود را در آموزش ها و کارگاه های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم نیز کلیاتی در موضوع تفکر اقتصادی و مسائل حقوقی استارت آپی برای کامل تر شدن نگرش تیم ها از تمام ابعاد کسب وکار به آن ها ارائه شد.
با سرانجام اولین دوره پیش شتاب دهی، مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، در روز چهارشنبه اول اردیبهشت 1400 برگزار گردید و تیم هایی که امتیاز لازم را کسب نمایند، به دورۀ شش ماهه شتاب دهی در شتاب دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می نمایند.
نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از 16 تا 18 آبان ماه 1399، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت 10 تیم استارتاپی برگزار گردیده بود.
دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل نیز از 20 تا 22 آذرماه 1399، توسط مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs) در شتاب دهندۀ کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در ایستگاه نوآوری شریف، برگزار گردیده و 12 تیم استارتاپیِ شرکت نماینده که پس از ثبت نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.
مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs) و با هدف فرصت آفرینی در زمینۀ فناوری های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.
مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال 98، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و یاری به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکت های فناور و با مأموریت انجام فعالیت های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب وکار های پیرامونی با یاری مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت های فناور، با هدف تأمین نیازمندی های بازار ICT تأسیس شده است.
چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به صندلی برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و بخش تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری ایرانسل و آموزشگاه ایرانسل، از جمله بخش های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در راستا گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره گیری از فناوری های برتر در حوزه های مختلف، خلق ارزش کند. تیم های استارتاپی می توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعۀ زمینه های مورد حمایت، به بخش مرکز نوآوری ایرانسل در وب سایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir مراجعه نمایند.
منبع: فرارو