سکوت فدراسیون در قبال نقض قانون، حضور تماشاگران در سالن والیبال آزاد شد؟

به گزارش یادداشت سریع، درحالی که لیگ برتر والیبال در هفته های ابتدایی خود به سر می برد عدم رعایت قانون در خصوص حضور تماشاگران، حاشیه هایی را به وجود آورده است.

سکوت فدراسیون در قبال نقض قانون، حضور تماشاگران در سالن والیبال آزاد شد؟

به گزارش خبرنگاران، درحالی که فدراسیون والیبال ایران اعلام نموده بود که لیگ برتر والیبال ایران در سال 1400 به علت همه گیری ویروس کرونا به صورت متمرکز و بدون حضور دیدنگران برگزار می گردد اما باز هم شاهد حضور دیدنگران در سالن رقابت ها هستیم.

فدراسیون والیبال با آغاز لیگ برتر خبر داد که هیچ دستورالعملی از سوی مقامات ذی صلاح در مورد ورود دیدنچیان به فدراسیون والیبال ابلاغ نشده، بنابراین حضور هرگونه دیدنچی همانند سال گذشته در سالن مسابقات ممنوع است.

در هفته اول لیگ برتر والیبال ایران در ملاقات هورسان رامسر مقابل شهرداری ورامین اتفاقات عجیبی رخ داد. باشگاه والیبال هورسان رامسر پس از شکست از شهرداری ورامین اظهار داشت زمانی که شرایط بازی به سود هورسان بود حال و هوای سالن گل عباسی تغییر کرد و با جو ایجاد شده به وسیله دیدنگران ورامینی، تمرکز بازیکنان هورسان از دست رفت و دو ست پایانی را با نتایج 25 بر 22 و 15 بر 10 مغلوب شدند!

حضور غیرقانونی دیدنگران در لیگ برتر والیبال آن هم در هفته اول درحالی بود که فدراسیون والیبال چندی قبل در رابطه با این موضوع تذکر داد اما به نظر می رسید که فدراسیون والیبال در اجرای صحبت های خود ناتوان است.

حضور دیدنگران آن هم به صورت غیرقانونی بار دیگر در لیگ برتر والیبال رخ داد. در هفته پنجم لیگ برتر والیبال تیم راه یاب ملل مریوان میزبان شهداب یزد بود که تعدادی از طرفداران تیم مریوان به سالن مسابقه وارد شده و بازی را از نزدیک دیدن کردند!

حضور دیدنچیان در حالی بود که به علت شیوع ویروس کرونا ورود طرفداران به سالن مسابقات والیبال همچنان ممنوع بوده و تیم ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی بازیکنان و اعضای خود باید به این قانون پایبند باشند.

محمد عمده غیاثی سرمربی شهداب یزد در مصاحبه ای با خبرنگاران اظهار داشت که حدود 50 دیدنگر در سالن مسابقه بودند. غیاثی گفت: ما اعتراض کردیم اما ناظر ویژه ها در سالن حضور داشت و تصمیم گیرنده بود.

حضور دیدنگران همیشه به رقابت های مختلف از جمله والیبال شور و هیجان خاصی می دهد اما اینکه یک تیم از مزیت حضور دیدنگر بهره ببرد و یک تیم بدون دیدنگر بازی خود را دنبال کند نشان می دهد که قانون برای همه تیم های لیگ فزونی یکسان نیست.

به نظر می آید فدراسیون والیبال باید کمی به صحبت های خود توجه کند و حداقل قانونی که خود ابلاغ می دارد را رعایت کند. فدراسیون والیبال تا به امروز به حضور دیدنچیان آن هم به صورت غیرقانونی واکنش نداده است.

اگر فدراسیون والیبال از همان هفته اول قاطعانه با متخلفان برخورد می کرد شاید اکنون سرمربیان تیم ها از بی عدالتی در نحوه برگزاری لیگ برتر والیبال صحبت نمی کردند و قانون برای همه تیم ها به صورت یکسان به اجرا در می آمد.

درحالی که فدراسیون نشین ها از حرفه ای گری در اداره والیبال ایران صحبت می نمایند عدم توانایی برقراری نظم و اجرای قانونی که خود ابلاغ می نمایند کمی عجیب به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2089

به "سکوت فدراسیون در قبال نقض قانون، حضور تماشاگران در سالن والیبال آزاد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت فدراسیون در قبال نقض قانون، حضور تماشاگران در سالن والیبال آزاد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید