سوزوکی گرند ویتارا هم برقی شد؛ اولین اطلاعات از eVX با برد 550 کیلومتر

به گزارش یادداشت سریع، شرکت سوزوکی از یک شاسی بلند کانسپت در نمایشگاه اتو اکسپوی هند پرده برداری کرد. این کانسپت eVX نام دارد و پیش نمایشی از یک مدل فراوریی در حوالی سال 2025 را ارائه می نماید. نکته جالب اینکه این خودروی مفهومی به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز است و نسخه فراوری انبوه آن نیز برقی خواهد بود. سوزوکی می گوید این شاسی بلند با شارژ کامل قادر است تا 550 کیلومتر مسافت را طی کند.

سوزوکی گرند ویتارا هم برقی شد؛ اولین اطلاعات از eVX با برد 550 کیلومتر

کانسپت eVX، پیش نمایشی از یک مدل فراوریی در حوالی سال 2025 محسوب می گردد.

شرکت سوزوکی از یک شاسی بلند کانسپت در نمایشگاه اتو اکسپوی هند پرده برداری کرد. این کانسپت eVX نام دارد و پیش نمایشی از یک مدل فراوریی در حوالی سال 2025 را ارائه می نماید. نکته جالب اینکه این خودروی مفهومی به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز است و نسخه فراوری انبوه آن نیز برقی خواهد بود. سوزوکی می گوید این شاسی بلند با شارژ کامل قادر است تا 550 کیلومتر مسافت را طی کند.

کانسپت سوزوکی eVX یک شاسی بلند آفرودمحور

از لحاظ ابعاد کانسپت eVX در کلاس کامپکت ها قرار می گیرد. این شاسی بلند برقی 4300 میلیمتر طول و 1800 میلیمتر عرض دارد. با چنین ابعادی باید گفت eVX اندکی بزرگ تر از ویتارا (مدلی متفاوت از گرند ویتارای حاضر در بازار ایران) است.

سوزوکی تاکید دارد همچون سایر مدل ها، این مفهومی نیز DNA آفرودی و 4x4 کمپانی را به ارث برده و آن را با مزایای پیشرانه برقی ترکیب نموده است. با توجه به این توصیف، می توان نتیجه گرفت که هر چهار چرخ eVX محرک هستند.

کانسپت سوزوکی eVX از طراحی پویا و مدرنی برخوردار است. همچون دیگر مدل های مفهومی، خطوط و حجم پردازی های بدنه این خودرو نیز عمدتأ اغراق آمیز هستند و به احتمال قوی در مدل فراوری انبوه تعدیل خواهند شد.

بهره مندی از باتری 60 کیلووات ساعتی

درباره مشخصات فنی اطلاعات زیادی در دست نیست. اما می دانیم انرژی مورد احتیاج سوزوکی eVX به وسیله باتری 60 کیلووات ساعتی تأمین می گردد. با وجود ظرفیت نه چندان بالای این باتری، سوزوکی ادعا می نماید کانسپت eVX با شارژ کامل قادر است تا 342 مایل یا 550 کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم البته بر مبنای استاندارد هندی MIDC است و در صورت محاسبه با استاندارد اروپایی WLTP یا استاندارد آمریکایی EPA قطعأ کمتر خواهد شد.

یک خودروی برقی استراتژیک برای بازار های جهانی

توشیهیرو سوزوکی (Toshihiro Suzuki) مدیرعامل شرکت سوزوکی در مراسم رونمایی، از معرفی اولین خودروی برقی استراتژیک برای بازار های جهانی ابراز خوشحالی نموده است. وی گرمایش جهانی را یک مسئله مهم برای سوزوکی می داند، به همین دلیل این شرکت در کوشش است با اقداماتی جهانی، مقدار گاز های گلخانه ای را کاهش دهد.

آقای سوزوکی می گوید این کمپانی به فراوری محصولات ارزشمند و بهینه سازی آن ها برای افرادی که دارای سبک زندگی و شیوه رانندگی متفاوت هستند، ادامه خواهد داد.

احتمالأ می دانید سوزوکی در عرصه ساخت خودرو های برقی اندکی از رقبا عقب افتاده است. برای جبران بخشی از این عقب افتادگی، سوزوکی چند روز قبل قراردادی را با شرکت کانادایی اینموتیو (Inmotive) امضا کرد. به موجب این قرارداد همکاری، دو شرکت یک گیربکس دوسرعته مخصوص خودرو های برقی توسعه خواهند داد. خودروساز ژاپنی امیدوار است این گیربکس برد حرکتی محصولات برقی را بهبود ببخشد. شاید نسخه فراوریی eVX به این گیربکس مجهز گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2371

به "سوزوکی گرند ویتارا هم برقی شد؛ اولین اطلاعات از eVX با برد 550 کیلومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی گرند ویتارا هم برقی شد؛ اولین اطلاعات از eVX با برد 550 کیلومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید