سامسونگ مشکل نمایشگر گلکسی S22 اولترا را تأیید کرد؛ آپدیت برطرف مشکل در راه است

به گزارش یادداشت سریع، اوایل این هفته، بعضی از کاربران و خریداران قدرتمندترین گوشی هوشمند سال 2022 سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا از وجود مسئله ای عجیب در نمایشگر این گوشی هوشمند خبر دادند. انتشار این خبر زمانی شدت گرفت که بسیاری از کاربرانی که این گوشی را پیش از عرضه رسمی پیش خرید نموده بودند، آن را دریافت نموده و متوجه این مشکل عجیب و غریب در نمایشگر آن شدند. اکنون اما سامسونگ این مشکل را تأیید نموده و به کاربران این گوشی ها گفته که به زودی آن را رفع می نماید.

سامسونگ مشکل نمایشگر گلکسی S22 اولترا را تأیید کرد؛ آپدیت برطرف مشکل در راه است

بعضی از کاربران نسخه با پردازنده اگزینوس این گوشی ها زمانی که مشغول تماشا فیلم یا ویدیویی روی گوشی خود هستند، یک سری خطوط پیکسلی در قسمتی از نمایشگر به صورت افقی ظاهر می گردد. نکته جالب اینجاست در همه تصاویر منتشر شده از کاربران این خطوط در یک قسمت (سمت چپ) از نمایشگر ظاهر می گردد. این مشکل زمانی ظاهر می گردد که گوشی روی رزولوشن QHD + و حالت رنگ طبیعی تنظیم گردد. با قرار دادن تنظیمات نمایشگر روی حالت Vivid، این مشکل رفع شده و خط افقی ناپدید می گردد.

بر خلاف آنچه بعضی از کاربران ادعا نموده اند، به نظر می رسد که این یک مشکل نرم افزاری است. به این علت که این باگ با تغییر تنظیمات رزولوشن صفحه نمایش از بین می رود. احتمال می رود که غول فناوری کره جنوبی با انتشار یک به روزرسانی بتواند این مشکل ناامیدنماینده را مرتفع سازد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، این شرکت روی این به روزرسانی در حال کار است. مدیر انجمن این شرکت اعلام نموده که بر اساس اخبار منتشر شده، سامسونگ متوجه وجود این باگ شده و آن را تأیید نموده است. بعلاوه در ادامه توضیحات خود به این نکته نیز اشاره نموده که سامسونگ روی یک آپدیت نرم افزاری برای حل این مشکل کار می نماید و قرار است به زودی آن را برای کاربران این گوشی های هوشمند منتشر کند.

نکته دیگر این که مشکل ایجاد شده احتمالاً به پردازنده اگزینوس 2200 مرتبط می گردد، زیرا همه کاربرانی که این مشکل را گزارش داده اند نسخه اگزینوس گلکسی S22 اولترا را در اختیار داشتند و تا به امروز گزارشی در رابطه با این باگ از نسخه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 این گوشی منتشر نشده است. بنابراین به نظر می رسد که پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 یعنی Xclipse 920 منبع این باگ نمایشگر باشد. سامسونگ به کاربران این گوشی ها توصیه نموده که فعلاً تا انتشار این به روزرسانی، از رزولوشن Full HD+ این نمایشگر استفاده نمایند یا آن را روی حالت Vivid قرار دهند.

جدا از این مسائل بد نیست یادآوری کنیم که این گوشی قدرتمند سامسونگ از نمایشگر 6/8 اینچی سوپر امولد بهره می برد که مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3080 و رفرش ریت متغیر تا 120 هرتز است. بعلاوه حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1750 نیت می رسد. بر روی پنل پشتی و جلویی این گوشی شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس تعبیه شده که مقاومت این دو بخش را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

سامسونگ در سیستم دوربین این گوشی هوشمند از قابلیت های نرم افزاری زیادی استفاده نموده که با بهره گیری از الگوریتم های هوشمند، کاربران در محیط های تاریک با عکس ها و ویدیو های بسیار بهتری روبرو می شوند. یکی از قابلیت های مجذوب کننده این گوشی Auto Framing نام دارد که با استفاده از دوربین اولترا واید می تواند فریم عکس را برای قراردادن تعداد نفرات زیاد تنظیم کند. سوپر رزولوشن یکی دیگر از این قابلیت هاست.

این ویژگی نو با استفاده از دو سنسور به طور هم زمان می تواند شفافیت و عمق عکس ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. طبق اطلاعات منتشر شده، این قابلیت ابتدا از توان دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات استفاده می نماید و در ادامه با بهره گیری از دوربین 12 مگاپیکسلی (اولترا واید) اطلاعات دقیق مربوط به روشنایی چشم انداز را دریافت می نماید.

در نهایت باید اشاره کنیم که منبع تغذیه این گوشی هوشمند را باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد که سرعت شارژ آن به 45 وات می رسد. البته مانند نسل قبلی، در جعبه گوشی های سری S22 خبری از شارژر نیست و کاربران باید به طور جداگانه شارژر لازم را خریداری نمایند.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2191

به "سامسونگ مشکل نمایشگر گلکسی S22 اولترا را تأیید کرد؛ آپدیت برطرف مشکل در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ مشکل نمایشگر گلکسی S22 اولترا را تأیید کرد؛ آپدیت برطرف مشکل در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید