سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 رونمایی کرد

به گزارش یادداشت سریع، در حالی که هنوز خبری از یک محصول مجهز به سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ نیست شرکت کره ای از نسل دوم آن با نام ISOCELL HP3 رونمایی کرد که انداز ه اش کوچک تر از مقدار سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 بکار رفته در پیکسل 6 پرو است.

سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 رونمایی کرد

سامسونگ در دسامبر سال 2021 از سنسور 200 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد. سنسوری که اخیرا سامسونگ حتی یک تصویر بزرگ ثبت شده به وسیله آن را هم به نمایش گذاشت اما متأسفانه هنوز هیچ گوشی هوشمندی به آن مجهز نشده است تا کیفیت کار آن را در یک گوشی مشاهده کنیم.

در حالی که بی صبرانه منتظر بودیم ببینیم این سنسور 200 مگاپیکسلی چه چیزی در چنته دارد، شرکت کره ای یک سنسور 200 مگاپیکسلی دیگر را رونمایی کرد که ISOCELL HP3 نام دارد و گفته می گردد مقدار آن کوچک تر از سنسور GN1 پیکسل 6 پرو است.

مقدار سنسور این محصول 1/1.4 اینچ است در حالی که نمونه 50 مگاپیکسلی GN1 بکار رفته در پیکسل 6 پرو، 1/1.3 اینچی است. هرچه هم مقدار یک سنسور بزرگ تر باشد، عملکرد آن در جذب نور بهتر خواهد بود و در نتیجه تصاویر ثبت شده هم جزئیات بیشتری خواهند داشت. این محصول نو درحالی با این مقدار رونمایی شده که سنسور 200 مگاپیکسلی HP1 اصلی شرکت کره ای، 1/1.22 اینچی است. به عبارتی دیگر، سنسور نو را می توان چیزی بین GN1 و نمونه 50 مگاپیکسلی بکار رفته در سری گلکسی S22 با مقدار 1/1.57 اینچ در نظر گرفت.

مقدار کوچک تر سنسور 200 مگاپیکسلی HP3 سامسونگ بعلاوه به این معناست که مقدار پیکسل های آن نیز کوچک تر خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده، پیکسل های این سنسور تنها 0.56 میکرون مقدار دارند در حالی که مقدار پیکسل های HP1 و GN1 به ترتیب به 0.64 و 1.2 میکرون می رسد.

سامسونگ به خاطر طراحی زیباتر، قید کیفیت را زد

اگرچه بسیاری از کاربران تمایل دارند دوربین گوشی هایشان پیکسل های بزرگ تری را جهت بهبود شرایط نوری خصوصا در شب به نمایش بگذارد، سامسونگ ترجیح داد سنسوری را طراحی کند که پیکسل های کوچکی داشته باشد. از طرفی فناوری ترکیب پیکسلی چهار در یک را به آن افزود تا خروجی نهایی، یک تصویر 50 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.12 میکرونی باشد. این در حالی است که HP1 می تواند 9 پیکسل را در 1 ترکیب کند تا بدین ترتیب تصویری 12.5 مگاپیکسلی را با پیکسل هایی به مقدار 2.24 میکرون خروجی دهد. حال باید دید آیا این سنسور غول پیکر نو در عمل می تواند نتایج رضایت بخشی را رقم بزند یا خیر.

با این حال سامسونگ به تعریف از سنسور نو خود پرداخته و گفته که در مقایسه با HP1، حدودا 20٪ فضای کمتری را اشغال می نماید. بدین ترتیب شرکت های فراوریکننده گوشی های هوشمند قادر خواهند بود مقدار گوشی های خود را در همان حد ایدئال نگه دارند و تغییر ندهند.

از جمله قابلیت های خوب این سنسور نو می توان به سیستم فوکوس اتوماتیک سوپر QPD (امکان فوکوس اتوماتیک روی تمام پیکسل های سنسور)، پشتیبانی از فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه، پشتیبانی از HDR و پشتیبانی از Smart-ISO پرو اشاره نمود.

طبق گفته های سامسونگ، ظاهرا نمونه تصاویر ثبت شده به وسیله این سنسور هم در اختیار شرکت های سازنده گوشی قرار گرفته است و از آن جایی هم که فراوری انبوه آن ها از اواخر سال جاری شروع می گردد، به احتمال زیاد باید اوایل سال آینده میلادی شاهد عرضه محصولاتی مجهز به این سنسور نو باشیم. هرچند هنوز دقیقا معین نشده در چه زمانی شاهد عرضه نخستین محصول مجهز به آن خواهیم بود.

اگر شایعات درست باشند، گلکسی S23 اولترا نخستین محصولی خواهد بود که به سنسور 200 مگاپیکسلی شرکت کره ای مجهز می گردد، اما این سنسور 200 مگاپیکسلی، HP1 خواهد بود و نه HP3. اینطور که به نظر می رسد، احتمالا HP3 برای استفاده در گوشی های سایر شرکت ها در نظر گرفته شده است.

بعلاوه گفته می گردد سامسونگ در حال ساخت یک سنسور 1 اینچی بسیار بزرگ است تا آن را جانشین GN2 با مقدار 1/1.12 اینچ کند. اما نمی دانیم این سنسور قرار است در چه محصولی مورد استفاده قرار بگیرد. سامسونگ متأسفانه سنسورهای خوبی را که گوشی های مجهز به آن ها در صدر جدول DXOMARK قرار دارند (مثل GN2 در آنر مجیک 4 التیمیت) در محصولات خودش استفاده نمی نماید. حال باید دید آیا برای سال آینده برنامه خود را تغییر می دهد یا خیر.

  • آیا دوربین موبایل می تواند بر دوربین های حرفه ای غلبه کند؟

منبع: Android Authority ,NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2275

به "سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید