روشهای شگفت انگیز برای خداحافظی با استرس

به گزارش یادداشت سریع، در اینجا با راهکارهایی برای کاهش استرس آشنا می شوید.

روشهای شگفت انگیز برای خداحافظی با استرس
وقتی استرس دارید، تسلیم تپش قلب و هیجان عصبی این فضا نشید. راه های ساده ای دارید که بتونید خودتونو آروم کنید. هیچ کدوم این کارا سخت نیست، فقط باید به خودتون بگید من تسلیم اضطراب نمی شم و دست به کار شید.

راه بریداز فضایی که مضطرب تون نموده خارج شید. چند دقیقه بیرون برید و تو هوای آزاد قدم بزنید. یک ربع بعد تپش قلب و فشار خون تون به حالت عادی برمی گرده. اگه یه وجب فضای سبز نزدیک تون هست، خودتونو به اونجا برسونید. رنگ سبز محیط و بوی گیاه حتما آروم تر می شید.

بشماریدتو لحظه ای که نزدیک نقطه جوش اعصابتون شدید آغاز کنید به دنده عقب شمردن. از 10-9- 8 … آغاز کنید، اگه فکر کردید جواب نداد، دوباره بشمرید.

دور شیدبعضی از فضاها آدمو متشنج می کنن. وقتی بی هیچ دلیلی مضطرب هستید، شاید دلیلش ناخودآگاه شماست که فعال شده و خاطره ناراحت کننده ای رو بهتون یادآوری می کنه. از محیط دور شید، اوضاع بهتر می شه.

له کنیداگه زیاد عصبی می شید یه توپ بیسبال و یا توپ ماهوتی تنیس تو کیف تون بذارید و وقتی عصبی هستید فشارش بدید. این کار فشاری که به اعصاب تون اومده رو تخلیه می کنه. اگه فضا بهتون اجازه می ده چند بار توپ رو به زمین یا دیوار بکوبید و خودتونو آروم کنید.

فکر کنیدممکنه از دست راننده تاکسی عصبانی شده باشید که بقیه پول تون رو نداده. خیلی وقتا موضوعات بی اهمیتی مثل این ما رو دچار تنش می کنه. یه ذره به چیزی که عصبی تون نموده فکر کنید و سخت نگیرید. زندگی آسون تر از این حرفاست!

نفس بکشیدسه تا نفس عمیق بکشید. از دماغ نفس بکشید و باز دم رو از دهن بیرون بدید. یه کمی که تو نفس کشیدن و راستا هوا تمرکز کنید می تونید به جای ریه از شکم نفس بکشید.

دوش بگیریدبرید یه دوش آب گرم بگیرید . اینطوری هم زمان می گذره هم مثل اینکه هر قطره آب یه مشت از استرس تون رو می شوره و می ریزه تو فاضلاب.

عکس ببینیدتو اوج عصبانیت یه ثانیه به آخرین سفرتون یا آخرین چشم انداز زیبایی که دیدید فکر کنید. سری به آرشیو عکساتون بزنید. تا به خودتون بیاد کلی زمان گذشته و یک عالمه خاطره خوب براتون تداعی شده. معمولا آدما یه راهایی برای خودشون پیدا می کنن که روزها و اتفاقات پر استرس شون رو با آرامش پشت سر بذارن. همه این راه ها رو امتحان کنید، بالاخره یکی شون تبدیل به آرامبخش فوری شما می شه.

منبع: سایت رنگی رنگی

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2028

به "روشهای شگفت انگیز برای خداحافظی با استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشهای شگفت انگیز برای خداحافظی با استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید