رشد 78 درصدی معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

به گزارش یادداشت سریع، تهران (پانا) - آنالیز آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از انجام 928 هزار و 794 میلیارد ریال معامله در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه است. آماری که در هم سنجی با پارسال رشد 78.3 درصدی را نشان می دهد.

رشد 78 درصدی معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

مجموع معاملات هشت ماهه پارسال ثبت شده در سامانه دارکات الکترونیکی دولت (ستاد) 520 هزار و 839 میلیارد ریال بود.

برپایه این گزارش، در مدت یاد شده 55 هزار و 302 تامین نماینده و مزایده گر در این سامانه ثبت نام کردند که در هم سنجی با پارسال رشد 29.3 درصدی داشته است.

خرید

در این مدت 845 دستگاه عضو نسبت به خرید اقدام کردند و در مجموع 181 هزار و 930 سفارش خرید (رشد 57 درصدی) به ثبت رسید.

مزایده

همچنین 589 دستگاه عضو در مزایده های این سامانه شرکت کردند. تا خاتمه آبان ماه تعداد 41 هزار و 645 مزایده منتشر شد که از بین آنها 14 هزار و 181 مزایده دارای پیشنهاد بودند.

تعداد مزایده ها نسبت به هشت ماهه پارسال رشد 34.2 درصدی و تعداد مزایده های دارای پیشنهاد رشد 51.4 درصدی داشته است.

مناقصه

برپایه این گزارش، تا خاتمه آبان ماه سال جاری 489 دستگاه عضو سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در مناقصات شرکت کردند، تعداد 30 هزار و 424 مناقصه منتشر شد (رشد 22.3 درصدی) و تعداد مناقصه های بازگشایی شده 12 هزار و 863 (رشد 10.2 درصدی) بود.

مجموع معاملات اجرا شده در سامانه ستاد در آبان ماه سال جاری نیز 180 هزار و 84 میلیارد ریال به ثبت رسید.

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) پرتال جامعی به منظور انجام معاملات (خرید، مناقصه و مزایده) دستگاه های اجرایی در بستر وب است.

سامانه یادشده، به دستگاه های اجرایی این توانایی را می دهد که همه مراحل معامله از زمان ثبت درخواست تا تبادل وجه را برای دستگاه ها و در یک سیستم یکپارچه و استاندارد، منطبق با همه قوانین و مصوبات انجام دهند.

صاحبان مشاغل، دارندگان کسب و کارهای گوناگون در همه سطوح و اصناف می توانند در معاملات دولتی برحسب احتیاجها و درخواست هایشان مشارکت نمایند.

پیشتر آرش عسکری سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اعلام نمود: متقاضیانی که قصد دارند در معاملات دولتی به عنوان تأمین نماینده، مناقصه ­گر یا مزایده­ گر ثبت نام نمایند، می توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (به آدرس https://www.setadiran.ir/setad/cms/home) بخش ثبت نام، از این امکان بدون احتیاج به مراجعه حضوری بهره­ مند شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1580

به "رشد 78 درصدی معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 78 درصدی معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید