تور ارمنستان: کد ایروان ارمنستان

به گزارش یادداشت سریع، ارمنستان - ایروان

در این مقاله به معرفی کد ایروان و پیش شماره های تلفن ثابت و همراه این شهر خواهیم پرداخت و امیدواریم راهنمای مناسبی باشد برای هموطنانی که قصد تماس با دوستان و آشنایان خود که ساکن ایروان هستند و یا قصد سفر به این کشور را دارند، باشد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور ارمنستان: کد ایروان ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

کشور ارمنستان از همسایگان شمالی ایران می باشد که مرکز آن شهر ایروان است . ایروان جزء بزرگترین شهرهای ارمنستان و به عنوان مرکز صنعتی مالی و فرهنگی و اداری و از شهرهای مهم گردشگری جمهوری ارمنستان محسوب می گردد.

ایروان یکی از آرام ترین و امن ترین شهرهای جهان به شمار می رود که دارای منطقه ها گردشگری , کافه و کلوپ ها , هتل ها و مراکز خرید متعددی می باشد که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان بخصوص ایران جذب می نماید. بلیط تهران استانبول

کد ایروان - ارمنستان:

کد ایروان - تلفن ثابت(fix) :

کد کشور ارمنستان +374 است و هر شهر آن دارای کد مخصوص به خود است. به طور مثال پیش شماره تلفن یا درواقع کد ایروان 010 می باشد که کد منطقه ای نام دارد.

بنابراین از ایران برای تماس با ایروان باید علاوه بر کد ایروان کد ارمنستان را نیز شماره گیری کنید . به این صورت که کد +37410 را به ابتدای شماره فرد مورد نظر وارد کنید . توجه کنید که عدد صفر قبل از کد یعنی 010 حذف می گردد . علاوه بر این دقت کنید که علامت + هم تبدیل به دو صفر (00) در ابتدای شماره می گردد , این به توصیه اتحادیه بین المللی مخابرات یا آی تی یو (ITU) می باشد که برای تماس با بیشتر کشورها حتی کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

حال به عنوان مثال اگر می خواهید با شماره ثابت 123456 در ایروان تماس بگیرید به صورت 0037410123456 شماره گیری نمایید . دقت کنید کد ایروان وسط شماره قرار می گیرد . بلیط هواپیما تهران آنتالیا

در ایران سرویسی به نام بیستاک هم موجود است که هزینه نسبتا کمتری برای برقراری تماس خواهد داشت به این صورت که بجای دو صفر(00) , کد 020 را ابتدای شماره بگذارید.

مشترکین ایرانسل هم می توانند برای تماس های بین المللی خود بجای کد دو صفر, 060 را شماره گیری کنند و تماسی با هزینه کمتر داشته باشند.

کد ایروان - موبایل(mobile) :

برای تماس با تلفن همراه بعد از شماره گیری دو صفر و کد کشور می توانید شماره موردنظر را شماره گیری نمایید. نیازی به شماره گیری کد ایروان یا همان کد منطقه ای نیست.

برای مثال می خواهید با شماره 09351234567 در ایروان یا هر یک از شهرهای کشور ارمنستان تماس بگیرید به صورت 003749351234567 شماره گیری نمایید. به همین صورت برای هر نوع دیگر از اپراتور های همراه می توانید شماره بگیرید. بلیط هواپیما تهران مشهد

سیم کارت ارمنستان :

البته باید بدانیم که خرید سیمکارت در ارمنستان کاملاً رایگان است. در واقع هنگام خرید سیمکارت مبلغ 1000 درهم می پردازید و سیمکارت شما به همان اندازه یعنی1000درهم اعتبار دارد. تنها با داشتن پاسپورت می توانید به راحتی در ارمنستان صاحب سیمکارت شوید.

پیش شماره سیمکارت های شرکت های مختلف ارمنستان هم به صورت زیر است:

اپراتور بی لاین (Bee line)با پیش شماره های : 091 - 096 - 099 - 043

اپراتور همراه یوکام (Ucom) : 095 - 055 - 045

و اپراتور ویواسل (VivaCell MTS) : 093 - 094 - 077 - 098 - 049

پس از خرید سیمکارت در همان مکان می توانید نسبت به فعالسازی اینترنت همراه خود نیز اقدام نمایید. خرید بلیط هواپیما

هزینه های تماس با کد ایروان - ارمنستان:

با توجه به آنکه کشور های جهان برای برقراری ارتباط در 16 سطح تقسیم بندی می شوند و تعرفه هر سطح فرق دارد، ارمنستان در رده های وسط واقع شده است و هزینه هر دقیقه مکالمه با کشور ارمنستان حدوداً 1007 تومان است .

برای شماره گیری با موبایل از اپراتور ایرانسل با گرفتن پیش شماره (00) به تلفن همراه دقیقه ای 1050 تومان و به تلفن ثابت دقیقه ای 750 تومان و با گرفتن پیش شماره (020) به تلفن همراه 950 تومان و به تلفن ثابت 680 تومان در هر دقیقه هزینه خواهید کرد و با گرفتن پیش شماره (060) ویژه مشترکین سیمکارت اعتباری ایرانسل نرخ مکالمات به ارمنستان دقیقه ای 549 تومان به تلفن همراه و 849 تومان به تلفن ثابت می گردد .

و بعلاوه تعرفه مکالمات بین الملل برای مشترکین همراه اول برای تماس با اپراتورهای تلفن ثابت در کشور ارمنستان با سرویس دو صفر دقیقه ای 700 تومان و با سرویس 020 دقیقه ای 630 تومان و تماس با اپراتور های تلفن همراه با سرویس دو صفر دقیقه ای 1000 تومان و با سرویس 020 دقیقه ای 900 تومان می باشد.

دیگر اپراتورهای همراه نیز به همین صورت می باشند . علاوه بر این ها شما می توانید با خرید تل کارت های معتبر (سرویس تلفن بین الملل) تماس های خود را برقرار کنید . مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2049

به "تور ارمنستان: کد ایروان ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: کد ایروان ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید