رازهای طول عمر ماشین لباسشویی

به گزارش یادداشت سریع، اگر درام (مخزن اصلی) ماشین لباسشویی کثیف باشد یا فیلتر آن جرم گرفته باشد، حتی از برترین شوینده های لباس هم کاری ساخته نیست. ماشین لباسشویی سالم هم نقش مهمی در کیفیت شستشو دارد و هم در خوشبو شدن لباس ها. ماشین لباسشویی می تواند به علت تجمع جرم های مختلف (از چرک لباس تا سختی مواد معدنی آب) بو بگیرد. چرکی که از لباس ها پاک می گردد، ممکن است بعد از شستشو به اطراف درام بچسبد و کم کم رسوب تشکیل دهد. باقی ماندن مواد بوزا در محیط تاریک، گرم و مرطوبی مثل ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوی بد می گردد. این بوی ناخوشایند به لباس ها هم سرایت می نماید.

رازهای طول عمر ماشین لباسشویی

چند نکته کلیدی برای مراقبت بیشتر

  • وقتی از ماشین استفاده نمی کنید، در ماشین و کشوی مایع شوینده را کمی باز بگذارید. با این کار ماشین کاملا خشک می شود و به اصطلاح بوی نا و رطوبت نمی گیرد.
  • لباس ها را بلافاصله بعد از خاتمه برنامه شستشو، از ماشین خارج نموده و این کار را به بعد موکول نکنید. اگر لباس ها در رطوبت ماشین لباسشویی باقی بمانند کم کم بوی ناخوشایند آغاز می شود.
  • توصیه می شود ماهی یک بار ماشین لباسشویی را بدون لباس، با بالاترین درجه حرارت (90 درجه سانتی گراد ایده آل است) و با شوینده مخصوص ماشین (بهتر است سفیدکننده هم داشته باشد) بشویید. بعد از این شستشو، بوی خوشایند تازگی دوباره به ماشین برمی شود و لباس هایتان هم خوشبو خواهند شد.
  • پودر را فقط به میزان متناسب با حجم مخزن پودر و طبق دستورالعمل بریزید. میزان بیش از میزان مواد شوینده عمر ماشین لباسشویی را کوتاه می نماید.
منبع: اُکالا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2099

به "رازهای طول عمر ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای طول عمر ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید