داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا شروع شد

به گزارش یادداشت سریع، داوری مهر اصالت صنایع دستی منطقه غرب آسیا با حضور پنج داور بین المللی روز گذشته 14 مرداد 97 در هتل لاله تهران شروع شد.

داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا شروع شد

مرضیه ترکمانیان سرپرست اداره کل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه شورای دنیای دستی هر دو سال یک بار آثار صنایع دستی کشور های مختلف دنیا را آنالیز و داوری می نماید، گفت: پنج داور بین المللی شامل یک داور از چین، یک داور از عمان، یک داور از کویت و دو داور از ایران آثار این دوره را آنالیز می نمایند.

ترکمانیان آثار این دوره شامل صنایع دستی کشورهای عربستان سعودی، عمان، ایران و کویت است.

او اضافه نمود: نتایج نهایی داوری منطقه غرب آسیا به همراه سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه در اواخر مهرماه 97 از سوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلام خواهد شد.

رئیس گروه توسعه صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با بیان این که این داوری سه روز به طول خواهد انجامید، گفت: در روز پایانی دکتر مونسان برای بازدید از آثار و تقدیر از داوران حضور پیدا خواهد نمود.

این عضو ایرانی هیئت داوران اظهار کرد: منطقه غرب آسیا متشکل از 12 کشور است . در ایران هر ساله یک پیش برنامه با عنوان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی برگزار می گردد که در قالب این پیش برنامه آثاری از همه شهر ها و مناطق کشور داوری می گردد و منتخب آن ها براساس سهمیه ای که شورای دنیای صنایع دستی تعیین می نماید به مسابقه بین المللی راه پیدا می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 299

به "داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید