حرکت کشور به سمت اقتصاد استارت آپی

به گزارش یادداشت سریع، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد ما به سمت اقتصاد استارت آپی در حال حرکت است و این تغییر باید منجر به تغییر نگرش و راستا در راهکارهای سنتی ارتباط صنعت با دانشگاه شود.

حرکت کشور به سمت اقتصاد استارت آپی

وحید یزدانیان در خصوص نحوه ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: فرایند سنتی این ارتباط باید با توجه به شرایط موجود تغییر یابد.

وی با بیان اینکه ارتباط میان صنعت و دانشگاه دچار یک تحول و دگردیسی شده به طوری که بر خلاف گذشته، دانشگاهیان و دانشجویان از صنعت پیشی گرفته اند، افزود: در گذشته دانشجویان جهت کارآموزی به بخش های دولتی و خصوصی صنعت مراجعه می کردند تا از دانش صنعتگران کسب تجربه کنند، در صورتی که امروزه چه از لحاظ کاربردی و چه از لحاظ عملیاتی دانشجویان ما از کارکنان شاغل در صنعت پیش تر هستند.

یزدانیان با اشاره به تحولات بسیار سریع در بخش ارتباطات کشور و مطرح شدن مقولاتی از جمله استقرار نسل پنجم ارتباطات، اینترنت اشیا، بیگ دیتا و … افزود: قطعاً دانشگاه با توجه به ماهیت کاری خود باید به بخش صنعت مشاوره دهد و به همین دلیل است که ما برای انجام پروژه های خود به فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی متوسل می شویم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد ما به سمت اقتصاد استارت آپی در حال حرکت است و فارغ التحصیلان تازه نفس دانشگاهی، خود وارد کسب وکار می شوند و به بخش دولتی و صنعتی کشور مشاوره می دهند؛ لذا این تغییر و دگردیسی، باید منجر به یک تغییر نگرش و تغییر راستا در راهکارهای سنتی ارتباط صنعت با دانشگاه شود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1826

به "حرکت کشور به سمت اقتصاد استارت آپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت کشور به سمت اقتصاد استارت آپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید