جریان دانشجویی همواره پیش قراول مبارزه با استکبار بوده است

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، حمید رضا تاملی پیش از ظهر شنبه در مراسم جشن روز دانشجو در اردستان گفت: مراسم 16 آذر فرصت مناسبی است تا با تجلیل دانشجویان، از رسالت دانشجو و اهداف آنها یادی کنیم.

جریان دانشجویی همواره پیش قراول مبارزه با استکبار بوده است

وی اضافه کرد: همواره مبارزه با استبداد از طرفی و مبارزه با رژیم سلطه در ابعاد بین المللی برای جریان دانشجویی یک الویت معین نماینده محسوب می گردد.

فرماندار اردستان ابراز داشت: جریان دانشجویی از ابتدای تشکیل آن در کشور همواره سمبل و پیشقراول آزادی خواهی، عدالت طلبی، نفی سلطه و مبارزه با استبداد و استکبار بوده است.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه پیغام نور اردستان گفت: مخالفت دنیای استکبار با ایران تازگی ندارد و در چنین وضعیتی و در میانه این همه مخالف، کشور ما به پیشرفت خود ادامه داده است.

ابراهیم ایرج پور با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز دانشجو اضافه کرد: با اعتراض دانشجویان به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در سال 32 سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند و بر این اساس 24 آذرماه روز دانشجو نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه سرانه دانشجو در ایران بیشتر از بسیاری از نقاط دنیاست، توضیح داد: کشور ایران با دو هزار و 800 واحد دانشگاهی در این زمینه از اروپا جلوتر است.

رئیس دانشگاه پیغام نور اردستان بیان داشت: قشر دانشجو می تواند در پیشبرد کشور تاثیرگذار باشد به شرطی که اولویت آنها مباحث علمی قرار گیرد و در این زمینه مسئولان نیز فعالیت های فرهنگی خوبی را برنامه ریزی نمایند.

دانشگاه پیغام نور اردستان با 700 دانشجو و 20 رشته فعالیت دارد

ایرج پور با تاکید بر اینکه نقش دانشجویان در آینده کشور از همین دانشگاه شروع می گردد، اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه پیغام نور اردستان دارای 700 دانشجو است، این دانشگاه دارای20 رشته حقوق، حسابداری روانشناسی و گرایش های مختلف مدیریتی است و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های ادبیات و جغرافیا فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 106

به "جریان دانشجویی همواره پیش قراول مبارزه با استکبار بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریان دانشجویی همواره پیش قراول مبارزه با استکبار بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید