جایی برای سرشکن کردن هزینه استارتاپ ها ، چگونه در مرکز رشد دانشگاه مدنی آذربایجان کار کنیم؟

به گزارش یادداشت سریع، مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان جایی برای حمایت از همه نوع ایده خلاق است تا بعدها همین ها، کشور را حمایت نمایند.

جایی برای سرشکن کردن هزینه استارتاپ ها ، چگونه در مرکز رشد دانشگاه مدنی آذربایجان کار کنیم؟

برای سفری دلچسب با تور ترکیبی باکو همراه شوید و شهر زیبای باکو را ملاقات کنید و با فرهنگ مردم خونگرم آذربایجان آشنا شوی و مسافرتی دل انگیز را سپری کنید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، یکی از هدف های مراکز رشد رسیدن به علمی است که به پول برسد. علمی که به پول نرسد ارزشمند نیست. در این راستا نیز برای اینکه دانشگاه ها محققان خود را در این زمینه سوق دهند، مراکز رشد را تعریف نموده اند.

یکی از مراکز رشدی که ایده های خیلی خوب اساتید را به سمت فراوری سوق می دهد مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است. با یونس بیگی خسروشاهی، م دیر مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به مصاحبه نشستیم.

دانشجو: هدف کلی مراکز رشد چیست؟

مراکز رشد علم اعضای هیئت علمی دانشگاه و اشخاص مختلفی که می توانند ایده های خوبی داشته باشند را، بال و پر می دهد و از آن ها حمایت می نماید. بنده تجربه فعالیت در مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی و سهند تبریز داشته ام و تا به امروز چندین محصول دانش بنیان در زمینه ای مهندسی بافت ارائه کردم.

دانشجو: ملاک تشخیص شرکت های دانش بنیان چیست؟

شرکتی که یک محصول دانش بنیان داشته باشد، به عنوان شرکت های دانش بنیان شناخته می گرددو خوشبختانه دولت در این زمینه از این شرکت ها حمایت می نماید. مراکز رشد پایه اولیه ای هستند برای اینکه بتواند شرکت ها را به سمت موضوعات دانش بنیان سوق دهند.

دانشجو: شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه چقدر فعال هستند؟

شرکت های مختلفی در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستند که فعالیت زیادی ندارند. همچنین شرکت های بسیار پیروزی هم داریم. چهارشرکت ما بعد از استقرار در این مرکز، جزو مراکز دانش بنیان شده اند. برخی وقت ها پستی و بلند های در این کار وجود دارد ولی به محققان پیشنهاد می کنم به مراکز رشد بروند و از حمایت های این مرکز بهرمند شوند تا مانند باقی شرکت های پیروز، فرصت خوبی در اختیار آن ها قرار داده گردد.

دانشجو: از مرکز رشد دانشگاه بگویید.

مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان زیر شاخه ای از پارک علم و فناوری را دارد و نماد پارک علم و فناوری در کنار این مرکز وجود دارد . همچنین مکان و فضای مناسبی در اختیار دارد.

هدف ما در مرکز رشد دانشگاه، این است که ایده های نو را بپرورانیم، ایده هایی که بنا به دلایلی نتوانستند شرکتی را تاسیس نمایند، آن ها را مورد حمایت قرار می دهیم و هزینه های اولیه استارتاپ شرکت ها را در این مرکز سرشکن کنیم.

دانشجو: از شرکت های نو پا چگونه حمایت می کنید.

این کار در مرکز رشد دانشگاه در حال اجرا است و هر کسی که در ذهن خود ایده خوب داشته باشد و در خصوص آن مطالعه نموده، میتواند از تجربیات در این مراکز استفاده کند. حضور در این گونه مراکز این امید را ایجاد می نماید که با کوشش و حمایت مسوولان می گردد بعد چند سال آینده خوبی رقم زد. خوشبختانه دربهای مرکز رشد دانشگاه بر روی افراد باز است.

دانشجو: محققان چگونه با مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی ارتباط بگیرند.

علاقه مندان می توانند از سایت دانشگاه با مرکز رشد دانشگاه و همچنین پارک علم و فناوری استان ارتباط بگیرند. در فرم های اولیه ایده های اولیه خود را مطرح می نمایند. روی ایده های مطرح شده آنالیز بیشتری انجام می گردد که آیا این ایده به ثمر می رسد یا نه.

این کار هم اکنون در قالب طرحی در حال اجراست. طرح شتاب در اسفند ماه برگزار می گردد و دانشجویان می توانند ایده های خوب خود را مطرح نمایند و به مراکز رشد سوق داده می شوند. در مرکز رشد جلسات و دوره های مفیدی برای ایده پردازان برگزار می گردد.

دانشجو: هدف مرکز رشد دانشگاه چیست؟

مرکز رشد دانشگاه مدنی به دنبال این است که حداقل 20 شرکت خوب و فعال داشته باشد. کسانی که وارد این مرکز شوند با محیط شاد و محیط کاری بسیار فعال روبرو شوند. کشور ما به ایده های مختلف احتیاج دارد. پس باید آنها را حمایت کرد تا بعدها ایده ها کشور را حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 674

به "جایی برای سرشکن کردن هزینه استارتاپ ها ، چگونه در مرکز رشد دانشگاه مدنی آذربایجان کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایی برای سرشکن کردن هزینه استارتاپ ها ، چگونه در مرکز رشد دانشگاه مدنی آذربایجان کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید