کوشش جدید برای شناور کردن کشتی بزرگ باربری در کانال سوئز

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، منابع مصری از ناکام ماندن کوشش ها برای شناور کردن کشتی بزرگ باربری که کانال سوئز را سد نموده است خبر دادند.

کوشش جدید برای شناور کردن کشتی بزرگ باربری در کانال سوئز

این منابع اعلام کردند: جدیدترین کوشش برای شناور کردن این کشتی با شکست روبرو شده است.

از سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند که کوششی تازه برای شناور کردن کشتی بزرگ باربری اور گوین که کانال سوئز در مصر را سد نموده است در جریان است.

مقام های کانال می گویند که 14 قایق بکسل با استفاده از مد آب در روز شنبه سعی کردند که کشتی را آزاد نمایند.روز یکشنبه قایق های دیگری به یاری آنها خواهند آمد.

کشتی اِوِر گیوِن روز سه شنبه از پهلو در این کانال که یکی از شلوغ ترین جهتهای تجاری دنیا است گیر کرد. بیش از 300 کشتی در دو طرف نقطه ای که مسدود شده منتظر عبور هستند. بعضی کشتی ها مجبور شده اند با دور زدن آفریقا به مقصد برسند.

تا اواخر روز آدینه کشتی های لایروبی بیش از 20 هزار تن ماسه را از اطراف دماغه کشتی، که عمیقاً در کرانه های کانال فرو روفته، جابجا کردند.

اسامه ربیع، رئیس سازمان مدیریت کانال سوئز، در یک کنفرانس خبری گفت که 9 هزار تن آبی که برای حفظ تعادل کشتی استفاده می گردد تخلیه شده است تا کشتی سبک گردد.

وی گفت که عقب کشتی آدینه شب آغاز به حرکت کرد، و سکان و پروانه کشتی آغاز به کار نموده اند. او اضافه نمود که جزر و مد قوی و باد شدید آزادسازی کشتی را سخت تر نموده است.

اسامه ربیع تاکید نمود که نمی تواند بگوید کشتی با چه سرعتی دوباره شناور خواهد شد اما گفت که سازمان تحت نظر او بی وقفه کار خواهد نمود تا سایر کشتی ها با آزاد شدن اِوِر گیوِن از کانال عبور نمایند.

گزارش های اولیه حکایت از آن داشت که این کشتی 400 متری و 200 هزار تنی در میان وزش شدید باد و توفان شن که قوه دید را ضعیف نموده بود به گل نشست.

با این حال اسامه ربیع گفت: شرایط آب و هوایی علت اصلی زمین گیر شدن کشتی نیست. ممکن است ایراد فنی یا خطای انسانی دخیل بوده باشد. همه اینها در جریان تحقیقات روشن خواهد شد. اگر حفر کرانه ها و کشیدن کشتی با قایق ها بی نتیجه بماند، تیم های نجات ممکن است مجبور شوند بعضی از کانتینرهای کشتی را بردارند تا بار آن سبک گردد. امیدواریم نیازی به این کار نباشد. مصر به دلیل انسداد کانال روزانه 14 میلیون دلار درآمد را از دست می دهد.

اِوِر گیوِن متعلق به شرکت ژاپنی شوئی کیسن و تحت مدیریت شرکت تایوانی اِوِر گرین است.یوکیتو هیگاکی، رئیس شوئی کیسن، روز آدینه گفت: به نظر نمی رسد کشتی آسیب دیده باشد. کشتی حفره ای ندارد و آب وارد آن نمی گردد. زمانی که شناور شد باید بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

حدود 12 درصد تجارت دنیای از این کانال 193 کیلومتری می گذرد، کانالی که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می نماید و کوتاه ترین جهت میان آسیا و اروپاست.اگر کشتی ها بخواهند با دور زدن آفریقا جهت اروپا آسیا را طی نمایند دو هفته بیشتر وقت می برد.براساس داده های شرکت لوید برآورد می گردد که این انسداد راه تردد 9.6 میلیارد دلار کالا را سد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1754

به "کوشش جدید برای شناور کردن کشتی بزرگ باربری در کانال سوئز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش جدید برای شناور کردن کشتی بزرگ باربری در کانال سوئز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید