تحقق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در آذربایجان غربی

به گزارش یادداشت سریع، مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: احکام افزایش 38 درصدی به همراه 515 هزار تومان مستمری سایر سطوح مستمر بگیران تامین اجتماعی ابلاغ و بر اساس حروف الفبا پرداخت می گردد.

تحقق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در آذربایجان غربی

مقصود مقدمی کیا، مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی با بیان لزوم افزایش حقوق بازنشستگان گفت: خوشبختانه افزایش 38 درصدی حقوق بازماندگان، کارافتادگان و بازنشستگان تصویب و در آذربایجان غربی نیز بر اساس حروف الفبا بر روی فیش این افراد اعمال و حقوق آن ها هم در حال پرداخت است.

وی با اشاره به چالشی بودن افزایش حقوق بازنشستگان اضافه نمود: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام گردد و همه در برابر قانون و طبق مصوب مجلس شورای اسلامی باید تابع این قواعد باشیم.

وی ادامه داد: آنچه مجلس تایید نموده، مصوبه هیات امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش 38 درصدی به علاوه 515 هزار و 166 تومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان میانه بگیران است.

مقدمی کیا با اشاره به آن دسته از افرادی که این افزایش حقوق شامل آنان شده است، افزود: حدود 82 هزار نفر از بازماندگان، کارافتادگان و بازنشستگان دارای پرونده فعال در تامین اجتماعی آذربایجان غربی هستند.

براساس مصوبه هیات وزیران مقرر شد، در مورد حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی، نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد.

در پی صدور بخشنامه اصلاحیه مقدار افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1401، احکام حقوقی و فیش شهریور ماه بازنشستگان و مستمری بگیران سایر سطوح این سازمان با اعمال افزایش صادر شده و در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir قابل مشاهده است.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2317

به "تحقق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید