تدوین نقشه جامع راهنمای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

به گزارش یادداشت سریع، نقشه جامع راهنمای بازدیدکنندگان مجموعه سعدآباد هم یمان با دهه فجر و در راستای معرفی کامل این مجموعه و ارتقای فرهنگ بازدید از اماکن فرهنگی و حفاظت از ارزش های فرهنگی تاریخی به همت کارشناسان دفتر فنی مجموعه سعدآباد و با رویکرد جدید، تهیه و تدوین شد.

تدوین نقشه جامع راهنمای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، کیا پارسا، مدیر این مجموعه فرهنگی تاریخی گفت: هدف از این اقدام، بازنگری در نقشه راهنمای سعدآباد و سهولت هرچه بیشتر در نقشه خوانی محیط وسیع این مجموعه ملی است و نگرشی تعیین به منظور بازدید هدفمند کلیه علاقه مندان و متخصصان در این حوزه، هدف نهایی در تدوین نقشه مذکور است.

او اضافه نمود: این راهنما شامل نقشه سه بعدی مجموعه (بر اساس محدوده ثبتی)، نقشه مسیرهای دسترسی، جانمایی گالری ها و توضیحات مربوط به آثار شاخص و قوانین بازدید می گردد و سعی شده است تمام اطلاعات با زبانی ساده در اختیار مخاطب قرار گیرد و نقشه مذکور، پس از آنالیز 1100 نقشه موجود از ساختمان ها و محوطه ها و پس از آنالیز وضع موجود، توسط کارشناسان دفتر فنی مجموعه تهیه و تدوین شده است.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر، نقشه مذکور در سایت مجموعه سعدآباد بارگذاری شده است و علاقه مندان قادر خواهند بود پس از مراجعه به صفحه اصلی این سایت و ورود به بخش اطلاعات مربوط به راهنمای سعدآباد، به نقشه تهیه شده دسترسی داشته باشند.

مجموعه سعدآباد با وسعتی بیش از 80 هکتار دارای 45 ساختمان اصلی و 60 ساختمان جانبی و حافظ مقادیر زیادی از اشیای ارزشمند ملی است و سالانه پذیرای بیش از 700هزار بازدیدکننده داخلی و خارجی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 770

به "تدوین نقشه جامع راهنمای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نقشه جامع راهنمای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید