تایوان ادعای جدیدی را علیه چین بیان کرد

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه تایوان نیوز، وزارت دفاع تایوان امروز شنبه ادعا کرد که یک فروند هواپیمای نظامی چین به جنوب غربی این جزیره وارد شده است!

تایوان ادعای جدیدی را علیه چین بیان کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس ادعای این رسانه، تایوان مدعی است هواپیمای نظامی وای -8 نیروی هوایی چین وارد منطقه پدافند هوایی این جزیره شد؛ اما با واکنش تایپه منطقه را تَرک نموده است!

این در حالیست که پکن تا کنون در این خصوص واکنشی از خود نشان نداده است.

به گزارش خبرنگاران، چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

گفتنی است، که چین منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در خاتمه جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می داند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1598

به "تایوان ادعای جدیدی را علیه چین بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان ادعای جدیدی را علیه چین بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید