بیش از یک میلیون جلد کتاب از کردستان به عراق صادر شد

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران در کردستان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه کردستان علاوه بر حوزه های کشاورزی، صنعتی و معدنی در زمینه فراوری محصولات فرهنگی هم دارای ظرفیت های فراوانی است، گفت: از ابتدای سال گذشته تا به امروز 713 اسم در یک میلیون و 700 هزار جلد کتاب چاپ نو و چاپ سنوات مختلف از این استان به عراق صادر شده است.

بیش از یک میلیون جلد کتاب از کردستان به عراق صادر شد

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 300 اسم کتاب با تیراژ 266 هزار و 300 جلد در استان منتشر شده است، یادآور شد: از این تعداد 179 اسم کتاب فارسی و 121 اسم هم کتاب کُردی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از برنامه های حمایتی این اداره کل خرید کتاب است، اضافه نمود: از ابتدای سال گذشته تا به امروز بیش از 86 اسم در چهار هزار و 750 جلد کتاب از ناشران و نویسندگان استان خریداری شده است.

رستمی با اشاره به اینکه برای خرید این تعداد کتاب یک میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: ناشران و نویسندگان، چاپ نخست، کتاب کودک و نوجوان و کتاب های تالیفی در اولویت خرید این اداره کل قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه نمود: در این مدت حدود یک میلیارد ریال کتاب هم به موسسات فرهنگی و هنری، مدارس، سازمان ها و ادارت، کتابخانه های عمومی حاشیه شهر و شهرستان های تابعه اهدا شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1932

به "بیش از یک میلیون جلد کتاب از کردستان به عراق صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از یک میلیون جلد کتاب از کردستان به عراق صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید