بهترین دانشگاههای جهان در رشته برنامه نویسی کدامند؟

به گزارش یادداشت سریع، مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی یکی از پرشغل ترین رشته های دانشگاهی در دنیا محسوب می گردد و دانشگاه های برتر در این زمینه از کشورهای غیرمطرح هستند.

بهترین دانشگاههای جهان در رشته برنامه نویسی کدامند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه هرالد، طبق آمار منتشر شده بیش از هفت میلیون آگهی استخدام در زمینه مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی در سال 2015 منتشر شده است و پیش بینی می گردد که این رقم در سالهای آینده بیشتر گردد.

بسیاری از دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر که می خواهند در این زمینه قابلیت های خود را ارتقا دهند تصور می نمایند که کشورهای مطرح در دیگر رشته های دانشگاهی، نظیر آمریکا و انگلیس در این رشته هم بهترین هستند اما نکته جالب این است که اینگونه نیست.

طبق رده بندی منتشر شده توسط پایگاه هکربانک، بهترین دانشگاه ها در آموزش و تربیت برنامه نویسان به ترتیب در کشورهای روسیه، چین و ویتنام واقع شده اند.

براساس این رده بندی، دانشگاه ITMO روسیه، دبیرستان سان یات سن چین و دانشگاه هوچی مین ویتنام به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار دارند و دانشگاه های برکلی کالیفرنیا و واترلو در کانادا در رتبه های بعدی قرار دارند.

در فرمول رده بندی هکربانک تعداد دانشجویان و بیشترین نمرات کسب شده توسط آنان معیار رتبه بندی بوده است.

نکته جالب توجه عملکرد بهتر یک دبیرستان چینی نسبت به تمام دانشگاه های آمریکا، اروپا، چین و هند بوده و موید این موضوع است که یادگیری برنامه نویسی عملا نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد.

میانگین درآمد برنامه نویسان در مشاغلی که نیاز به مهارت های کُد زنی دارد سالانه بیش از 22 هزار دلار است و نیمی از مشاغلی که حقوق سالانه آنها بیش از 58 هزار دلار است، به مهارت های برنامه نویسی نیاز دارند.

انتهای پبام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 554

به "بهترین دانشگاههای جهان در رشته برنامه نویسی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاههای جهان در رشته برنامه نویسی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید