بهترین جاذبه های جزیره بیوک آدا کدامند؟

به گزارش یادداشت سریع، ساحل بیوک آدا

گردشگری ساحلی در جزیره بیوک آدا رونق زیادی دارد. چشم انداز زیبای دریای مرمره، تماشای طلوع و غروب آفتاب در این دریای زیبا بسیار دل انگیز و آرام بخش است. جزیره بیوک آدا دارای پلاژهایی است که برای شنا، آفتاب دریافت و تفریحات و سرگرمی های ساحلی مورد استفاده گردشگران قرار می گیرند. اسکله های دریایی بیوک آدا نیز از جاذبه های این جزیره رویایی به حساب می آیند. یکی از مقاصد مهم گردشگران در جزیره بیوک آدا رستوران های ساحلی هستند که با غذاهای دریایی و محلی ترکیه از گردشگران پذیرایی می نمایند.

بهترین جاذبه های جزیره بیوک آدا کدامند؟

جنگل کاج بیوک آدا

جنگل کاج از دیگر جاذبه های جزیره بیوک آداست. جنگل های کاج در نقاط مرتفع بیوک آدا قرار دارند. اگر پیاده روی در سربالایی برای شما سخت است می توانید با اجاره چهارپایانی که در راستا شما هستند، خاطره ای مهیج و شاید خنده داری را برای خود خواهید ساخت.

یوجه تپه بیوک آدا

یوجه تپه بلندترین تپه بیوک آداست. وقتی بالای این تپه زیبا رسیدید، چشم انداز زیبای دریای مرمره و جزیره بیوک آدا برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود. مردم محلی معتقدند: دعا و نیایش بر فراز این تپه به استجابت خواهد رسید.

کلیسا ایایورگی (حاجیا یورگی) بیوک آدا

با گذر از میان جنگل کاج بر فراز یوجه تپه کلیسایی تاریخی وجود دارد که از جاذبه های مهم جزیره بیوک آداست. می گویند این کلیسا در ابتدا صومعه بوده و بعدها به کلیسا تبدیل شده است. منزلگاه کشیشان از بخش های مهم کلیسای ایا یورگی بوده است. اگر در طول بازدید از کلیسا گرسنه شدید می توانید به غذاخوری بروید و از اسنک های معروفش، نوش جان کنید. وقتی در محوطه این بنای تاریخی هستید، می توانید از هوای مطبوع و چشم اندازِ چشم نواز یوجه تپه از سفرتان به جزیره بیوک آدا لذت بیشتری ببرید.

کلیسا آییوس (آیروس) نیکولاس والدگریک در بیوک آدا

در بخش قدیم جریزه بیوک آدا کلیسایی قدیمی وجود دارد. برای گردشگران، بدون دریافت ورودی قابل بازدید است؛ اگر می خواهید از مراسم نیایش این کلیسا دیدن کنید از محلی ها و یا افرادی که میزبان شما در بازدید از کلیسا هستند، یاری بگیرید.

مسجد حمیدیه بیوک آدا

مسجد حمیدیه جزیره بیوک آدا به تبع مساجد استانبول به دستور شاه عثمانی به نام عبدالحمید ساخته شد. بیشتر از یک قرن از عمر بنای مسجد حمیدیه می گذرد. این مسجد به خاطر ویژگی خاص معماری مساجد دوره عثمانی از جاذبه های مهم گردشگری جزیره بیوک آدا محسوب می گردد.

یتیم خانه یونانی یا یتیم خانه پرنیکیپو در بیوک آدا

در ادامه جزیره گردی تان از بیوک آدا به بنایی چوبی می رسید. گفته شده این بنای چوبی دومین بنای چوبی دنیا و بزرگترین بنای چوبی اروپاست. یتیم خانه یونانی یا یتیم خانه پرنیکیپو 120سال قدمت دارد. ساختمان چوبی با هدف ایجاد هتل و مرکز تفریحی در جزیره بیوک آدا ساخته شده بود. این بنای چوبی به دلیل اینکه نتوانست مجوزهای لازم را بگیرد به یتیم خانه تبدیل شد. شاید برای شما هم سوال باشد چرا یتیم خانه یونانی؟ در جواب این سوال باید گفت: بانویی یونانی این بنا را خریداری و آن را به کلیسایی در استانبول هدیه کرد. از طرف کلیسا تصمیم گرفته شد، این بنای خاص به یتیم خانه تبدیل گردد. در یتیم خانه پرینکیپو به مدت 60 سال از 5800 کودک یونانی نگهداری می شد. این بنا تقریبا حدود 40 سال پیش در آتش سوخت. یتیم خانه یونانی در سال 2018 از طرف سازمان اروپای ما و بانک سرمایه اروپا، با عنوان یک میراث فرهنگی درمعرض خطر اروپا معرفی گردید.

خانه معروف رشات نوری گول تَکین در بیوک آدا

از دیگر بناهای معروف جزیره بیوک آدا، خانه نویسنده معروف ترکیه رشات نوری گول تکین است. او نویسنده رمان چالیکوشو بود. کتاب او به آنالیز وضعیت اجتماعی زنان آناتولی می پردازد. گون تَکین معلم ادبیات ترکی و زبان فرانسه و همچنین فرستاده ترکیه در یونسکو بوده است. همچنین او زمانی به نمایندگی چاناکله در مجلس ترکیه درآمده بود.

عمارت ها و باغ های سرسبز بیوک آدا

جزیره بیوک آدا در قرن های اخیر گردشگران زیادی را جذب نموده است. مردم برای اقامت خود در این جزیره خانه باغ هایی ساختند. امروزه سبک معماری زیبا، سرسبزی و باغچه های پر از گل این خانه ها جزیره بیوک آدا را به جزیره ای رویایی تبدیل نموده است.

برج ساعت جزیره بیوک آدا

ساعت های شهری قدیمی، از جاذبه های مهم شهرها هستند. در سفر به جزیره بیوک آدا حتما از میدان برج ساعت دیدن کنید. به شما پیشنهاد می کنیم، عکس یادگاری کنار برج ساعت را نباید فراموش کنید.

در بیوک آدا انتخاب با شماست! درشکه سواری یا دوچرخه سواری؟

جالب است بدانید در سفر به جزیره بیوک آدا باید با دنیای اتومبیل ها خداحافظی کنید. در این جزیره فقط می توانید ماشین های پلیس را ببینید! در جزیره بیوک آدا درشکه های زیبا جایگزین اتومبیل های شخصی و تاکسی های شهری است. دوچرخه، دیگر وسیله نقلیه پرطرفداری است که برای جابجایی و جزیره گردی در جزیره بیوک آدا از آن استفاده می گردد.

رستوران و غذا بیوک آدا

تنوع جاذبه های گردشگری در جزیره بیوک آدا باعث جذب گردشگرانی با ذائقه های متفاوت شده است. در سفر به این جزیره زیبا با تنوع زیادی در کافه ها و رستوران های بیوک آدا روبرو خواهید بود. شما در این جزیره اصلا با محدودیت خدمات پذیرایی روبرو نمی شوید. رستوران ها و کافه های ساحلی، گذر های مرکزی جزیره، غذاخوری هایی در نواحی مرتفع و فروشندگان دوره گرد صرف غذا، شیرینی و بستنی های مخصوص بیوک آدایی را برای شما آسان می نماید.

منبع: دالاهو
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 308

به "بهترین جاذبه های جزیره بیوک آدا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های جزیره بیوک آدا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید