برای 85 درصد از جایگاه های دانشگاه، رقابتی وجود ندارد

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران/خراسان شمالی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای 85 درصد از جایگاه های دانشگاه، رقابتی وجود ندارد.

برای 85 درصد از جایگاه های دانشگاه، رقابتی وجود ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمد وحیدی، در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها برای 15 درصد از جایگاه های دانشگاه ها، رقابت وجود دارد، اضافه نمود: در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی، قانون برای حذف کنکور وضع شده است و برای تصمیم گیری نهادی تشکیل شده است که در این نهاد به آموزش و پرورش اختیار اندکی داده شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه به نفع سازمان سنجش تشکیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دانش آموزانی که مدرک دیپلم را دارا هستند می توانند براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های مختلف ثبت نام نمایند و به نوعی رقابت ها برای جایگاه های دانشگاهی، کمتر شده است.

وحیدی با اشاره به اینکه باید اختیارات آموزش و پرورش در کمیته مربوطه افزایش پیدا کند، بیان نمود: اگر اختیارات آموزش و پرورش در این حوزه افزایش پیدا کند، اراده بیشتری برای اجرایی کردن این طرح، وجود خواهد داشت.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشنامه سال 89 در مورد مدارس غیر دولتی، تأکید کرد: تا پیش از سال 89، بیشترین قبولی ها در کنکور از مدارس غیر دولتی بود و مدارس غیر دولتی نیز از معلم های رسمی آموزش و پرورش استفاده می کردند که بخشنامه ای آماده شد و تنها یک نفر از مدارس دولتی به عنوان مدیر و مسئول مدرسه غیر دولتی می تواند از نیروهای رسمی آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: پس از این بخشنامه، قبولی های کنکور بیشتر از مدارس دولتی بود و در حال حاضر نیز رقابت های مدارس برای مدارس سمپاد و... ایجاد شده است و به دلیل ساعات درسی بیشتر، پذیرش همراه با آزمون این مدارس، قبولی های کنکور از این مدارس نیز افزایش پیدا نموده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ارتقاء کیفی مدارس دولتی، توضیح داد: اگر مدارس دولتی نیز ارتقاء مناسبی از لحاظ کیفی داشته باشند، رقابت برای قبولی در دانشگاه های خاص نیز در این مدارس افزایش پیدا می نماید.

وحیدی توضیح داد: در مجلس جدید به دنبال آنالیز مصوبات انجام نشده در حوزه حذف کنکور هستیم و اگر به طور کامل مصوبات اجرایی گردد، دست عده ای که کنکور را تبدیل به صنعتی برای درآمدزایی نموده اند، کوتاه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1236

به "برای 85 درصد از جایگاه های دانشگاه، رقابتی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای 85 درصد از جایگاه های دانشگاه، رقابتی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید