ایران انحصار آمریکا را در فراوری کیت جنینهای آزمایشگاهی شکست

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، مهدی هادی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص کیتی که به تازگی طراحی نموده اند، گفت: این کیت شامل 36 قلم مواد و وسایل است و یکی از کامل ترین کیت های موجود در بازار به حساب می آید.

ایران انحصار آمریکا را در فراوری کیت جنینهای آزمایشگاهی شکست

وی اضافه نمود: آمریکا، نخستین کشور فراوریکننده این کیت است و ایران نیز با فراوری آن به عنوان دومین فراوری کننده آن معرفی گردید. از این کیت می توان برای فراوری جنین های دامی در شرایط آزمایشگاهی و فراوری گاوهای شیری و گوشتی نژاد اصیل استفاده کرد. پیش از این نیز ما توانستیم با فراوری یک محیط کشت آزمایشگاهی و جایگزینی آن با 5 محیط کشت وارداتی آمریکایی، تمامی مراحل فراوری جنین آزمایشگاهی را به صورت پیوسته و با یک محیط کشت به جای 5 محیط کشت انجام دهیم.

به گفته این فعال فناور، بازار واردات این نوع کیت ها در کشور از رونق افتاده است و محققان و پژوهشگران تمایل زیادی به استفاده از این کیت ایران ساخت دارند.

مدیر عامل این شرکت همچنین اعلام کرد: محصول دانش بنیان دیگر این شرکت که در حال توسعه است، فراوری یک میکروفلوییدیک چیپ آزمایشگاهی است که برای مشخص جنسیت اسپرم انسان و دام استفاده می گردد و می تواند در مشخص جنسیت انسان قبل از لقاح جایگزین روش های تهاجمی و روتین مشخص جنسیت انسان باشد.

وی اضافه نمود: مشخص جنسیت اسپرم دام های نژاد اصیل ارزش اسپرم مورد نظر را از لحاظ مالی چندین برابر می نماید و به صورت انتخابی برای فراوری دام های پر شیر اصیل و موارد متنوع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

این فعال دانش بنیان همچنین گفت: رسالت ما فراوری محصولات جدید و پر ارزشی است که در مرز دانش تحقیقاتی و فراوریی دنیا قرار گرفته است و در صورت حمایت از این شرکت دانش بنیان، محصولات جدید تر و حتی نوآورانه تری را فراوری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1713

به "ایران انحصار آمریکا را در فراوری کیت جنینهای آزمایشگاهی شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران انحصار آمریکا را در فراوری کیت جنینهای آزمایشگاهی شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید