امکان جداسازی آب و روغن با دستگاه ایران ساخت نانویی ، کمبود هزینه چالش اصلی استارت آپ ها است

به گزارش یادداشت سریع، عضو یک تیم استارت آپ دانشگاهی گفت: برای جداسازی روغن از آب یا امولسیون ها پایلوت یک دستگاه بر پایه نانو اراده ساخته شده که از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

امکان جداسازی آب و روغن با دستگاه ایران ساخت نانویی ، کمبود هزینه چالش اصلی استارت آپ ها است

نازنین مصلح دانشجوی دکتری شیمی معدنی دانشگاه خوارزمی از تیم نانوبستاآوران ایران در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، اظهار کرد: تیم 4 نفره ما از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه خوارزمی، شیراز و کاشان است که با استفاده از پلیمر های آلی و معدنی پایلوت هایی طراحی کردیم که می تواند روغن یا حلال های آلی را از آب جدا کند.

مصلح اضافه کرد: ویژگی اصلی پایلوت ما نسبت به سایر پایلوت ها این است که این دستگاه می تواند امولسیون آب و روغن را نیز از یکدیگر جدا کند.

این محقق دانشگاه ادامه داد: در این طرح آیروژل جامدی با چگالی بسیار کم در مقیاس نانو و در عین حال با کاربرد در زمینه عایق گرمایی و جاذب ساخته شده است که قابلیت جداسازی روغن از آب را دارد.

مصلح درخصوص کارایی این دستگاه نسبت به نمونه مشابه توضیح داد: این دستگاه راندمان بسیار بالایی دارد و غشا هایی که برای آن تعریف نموده و درون راکتور های پایلوت قرار داده ایم می تواند به راحتی عمل جداسازی روغن از آب یا سایر حلال ها را انجام دهد.

وی با اشاره به امکان تجاری سازی این محصول در کمترین زمان ممکن گفت: این طرح یک نمونه اولیه صنعتی است و بعضی از صاحبان صنایع در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو استقبال خوبی از آن کردند و قرار هایی برای عقد قرارداد گذاشته شده است.

مصلح درخصوص لزوم برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه نانو نیز تاکید نمود: در نمایشگاه ها استقبال بیشتری از محصولات ارائه شده می گردد و به بازاریابی و تجاری سازی محصولات یاری می نماید.

این محقق در ادامه اضافه کرد: طرح پایلوت ما ساخته شده و برای ساخت نمونه های اصلی مورد احتیاج صنایع زمان زیادی لازم نیست، اما با توجه به مقیاس های بزرگ و کوچک مورد نظر و یا سفارش صنعتی که قرار است این دستگاه در آن استفاده گردد، کمی زمان بر خواهد بود.

مصلح مهمترین چالش و مشکل کار پژوهشی و استارت آپ ها در دوران دانشجویی را نبود بودجه دانست و تاکید نمود: تامین هزینه در انجام کار های پژوهشی دغدغه اصلی یک دانشجو است. برای انجام کار های تحقیقاتی بزرگترین مشکل تامین هزینه و مخارج بود.

وی ادامه داد: در درجه دوم پیدا کردن بازار مناسب بود که البته ستاد توسعه فناوری نانو یاری های بسیاری برای جلب مشتری و عقد قرارداد های تجاری به ما نموده است.

مصلح درخصوص نمونه های خارجی این محصول گفت: در حاضر در صنعت دستگاه هایی وجود دارد که همین خدمات را انجام می دهند، اما معمولا یا پرهزینه هستند یا راندمان بالایی ندارند.

وی توضیح داد: صنایع معمولا با ساتریفیوژ کردن؛ استفاده از جاذب ها یا اولتراسونیک این کار را انجام می دهند که در مقایسه با آن ها دستگاه ما هزینه بالایی ندارد، زیرا ما غشایی طراحی نموده ایم و به راحتی روغن را عبور می دهد و هزینه نمونه اولیه آن 100 میلیون تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 484

به "امکان جداسازی آب و روغن با دستگاه ایران ساخت نانویی ، کمبود هزینه چالش اصلی استارت آپ ها است" امتیاز دهید

2 کاربر به "امکان جداسازی آب و روغن با دستگاه ایران ساخت نانویی ، کمبود هزینه چالش اصلی استارت آپ ها است" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان جداسازی آب و روغن با دستگاه ایران ساخت نانویی ، کمبود هزینه چالش اصلی استارت آپ ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید