اقبالی: استقلال، سپاهان و تراکتور می دانستند سخت است به پرسپولیس برسند، این تیم شایستگی قهرمانی را داشت

به گزارش یادداشت سریع، کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم پرسپولیس لیاقت و شایستگی قهرمانی در لیگ برتر را داشته است.

اقبالی: استقلال، سپاهان و تراکتور می دانستند سخت است به پرسپولیس برسند، این تیم شایستگی قهرمانی را داشت

مسعود اقبالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: به هر حال فصل جاری لیگ برتر فراز و نشیب های زیادی داشت و تقریباً در انتها نیم فصل اول صندلی تیم های بالای جدول معین بود. شرایط به نحوی بود که تیم های میانی جدول بدون استرس بازی می کردند و تیم های انتهای جدول هم برای بقا می جنگیدند.

وی اضافه نمود: پرسپولیس شایستگی قهرمانی لیگ را داشت. با وجود اینکه کرونا لیگ را تحت تاثیر قرار داد و بعضی تیم ها به هم ریختند و تعدادی بازیکنان هم مصدوم شدند، اما به هر حال از زمانی که بازی ها دوباره آغاز شد، معین بود رقابت با پرسپولیس سخت است. تیم هایی مانند استقلال، سپاهان و تراکتور هم برای سهمیه می جنگند و خودشان هم می دانستند بسیار سخت است به پرسپولیس برسند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه توضیح داد: پرسپولیس با وجود مسائل مدیریتی، تغییر کادر فنی و آسیب دیدگی بازیکنان چهارمین قهرمانی خود را به دست آورد. به نظرم این موضوع بلوغ تاکتیکی بازیکنان این تیم را نشان می دهد که توانستند با همدلی تیم شان را قهرمان نمایند.

اقبالی در خصوص اینکه به نظرش دلیل پیروزیت های چند سال اخیر پرسپولیس چیست؟ گفت: فاکتورهای مختلفی برای پیروزیت وجود دارد. پرسپولیس به لحاظ مدیریتی در این چند سال نوساناتی داشته و کادر فنی این تیم هم تغییر نموده است. حتی بازیکنان تاثیرگذار خودش را هم از دست داده اما یک تیم شاید بتواند به صورت مقطعی در یک بازی پیروز گردد اما برای پیروزیت در یک تورنمنت فاکتورهای زیادی ضروری است از جمله مسائل اقتصادی، مسائل مدیریتی، انسجام تیمی، بازیکنان تاثیرگذار و کلیدی، کاپیتان و دروازه بان خوب. این ها فاکتورهایی است که می تواند پیروزیت یک تیم را تضمین کند.

وی ادامه داد: به هر حال عوامل بیرونی مثل طرفداران هم تاثیر زیادی دارند. مطمئناً طرفداران پرسپولیس نقش بسزایی در پیروزیت های این تیم داشتند و در شرایطی که پرسپولیس شرایط خوبی نداشت، آنها حمایت خوبی از تیم شان کردند. در ابتدای فصل هم گابریل کالدرون به این تیم یاری کرد و در ادامه هم یحیی گل محمدی با اینکه جوان است اما تجربه خوبی دارد و توانست به پرسپولیس یاری کند. من فکر می کنم پذیرش سرمربی از سوی بازیکنان هم نکته بسیار مهمی است.

کارشناس فوتبال کشورمان در انتها شرح داد: مهمترین مسئله در باشگاه ها مسائل اقتصادی و ثبات مدیریت است. فکر می کنم پرسپولیس به لحاظ مسائل اقتصادی مشکل خاصی ندارد و تا الان حدود 70 درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت نموده است. این موضوع به تیم شخصیت می دهد. پرسپولیسی ها در چند سال اخیر زمین تمرین ثابتی داشتند و به لحاظ سخت افزاری هم امکانات خوبی دارند. همه اینها به پیروزیت یک تیم یاری کند، مخصوصاً حمایت های مردمی در چند سال گذشته به پرسپولیس اعتماد به نفس داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1136

به "اقبالی: استقلال، سپاهان و تراکتور می دانستند سخت است به پرسپولیس برسند، این تیم شایستگی قهرمانی را داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقبالی: استقلال، سپاهان و تراکتور می دانستند سخت است به پرسپولیس برسند، این تیم شایستگی قهرمانی را داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید