اسپری مو چیست استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

به گزارش یادداشت سریع، برای بسیاری از افراد، مو یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر زیبایی به شمار میرود؛ از همین رو برای آن ها مراقبت از مو ضرورت بسیار زیادی دارد. یکی از روش های محافظت از مو، استفاده از اسپری مو است که موها را به مراتب نرم تر و زیباتر می نمایند. حال از آنجایی که اسپری های موجود در بازار بسیار متنوع و گوناگون هستند، شاید یافتن گزینه مناسب و مرغوب کار سختی به نظر برسد. در این مطلب با آنالیز و کاربرد انواع اسپری های مو، به شما در انتخاب محصولی مرغوب و مناسب با جنس موهایتان یاری می کنیم.

اسپری مو چیست استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

موها یکی از ارکان مهم مجذوب کنندهیت در زیبایی در انسان ها خصوصا برای بانوان به حساب می آیند. از همین رو حتما باید از آن ها به خوبی رسیدگی و مراقبت گردد. به صورت کلی مراقبت از مو به دو دسته تقسیم می گردد؛ مراقبت از ساقه مو و مراقبت از ریشه مو. اسپری های مو که در این مطلب قصد داریم به آنالیز شان بپردازیم، یکی از محصولات محافظت از ساقه مو به حساب می آیند.

در حال حاضر در بازار محصولات بسیار گسترده و گوناگونی در زمینه مراقبت از ساقه مو وجود دارند؛ همچون انواع سرم های مو، روغن مو، ماسک مو و دیگر موارد. اسپری های مو یکی دیگر از این محصولات برای حفاظت از ساقه موها به حساب می آیند که در دو نوع دو و سه فاز در بازار موجود هستند و با توجه به قیمت ارزان و خواص بیشمار خود از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. از همین رو در میان بانوان و حتی آقایان هم از هواداران بسیار زیادی برخوردار هستند.

فواید اسپری مو

اسپری مو، مواد مغذی مو را فراهم می نماید و به آن استحکام می بخشد. بعلاوه موها را حالت داده و آن ها را سالم، ابریشمی و براق می نماید. اسپری های مو دارای ترکیب های ویژه از پروتئین های هیدرولیز شده، کراتین، سیلیکون ها و ویتامین های گوناگون مانند ویتامین E و A هستند که خواص آن ها به طور خلاصه شامل موارد زیر می گردد:

  • پیشگیری از بروز موخوره
  • افزایش درخشندگی
  • ماندگاری رنگ موها
  • افزایش استحکام و قابلیت کشسانی
  • حالت پذیری بهتر موها
  • افزایش مقاومت و انعطاف پذیری تارهای مو
  • حالت پذیری و افزایش رطوبت تار مو
  • جلوگیری از وز شدن و ایجاد موخوره

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که مواد تشکیل دهنده اسپری مو، نور تابیده شده را از خود منعکس می نمایند و از همین رو موها حالت درخشان تر و مجذوب کننده تری به خود می گیرند. بدین ترتیب شما نه تنها با استفاده از اسپری مو می توانید سلامت موهای خود را تضمین کنید بلکه ظاهر مجذوب کننده و زیبایی منحصر به فردی را هم به آن خواهید بخشید. به عبارتی دیگر، شما با یاری اسپری مو نه تنها در خانه بلکه برای مراسم های مختلف هم می توانید موهایی مجذوب کننده و درخشان داشته باشید.

تفاوت اسپری مو با روغن مو

اگرچه اسپری ها و روغن های مو شباهت ها و خواصی مشابه دارند ولی تفاوت های عمده ای نیز دارند که باید قبل از خرید هر یک به آن ها توجه کرد. به عنوان مثال باید در همین ابتدا به این نکته اشاره نمود که اسپری های مو برای سطح خارجی موها بوده و به ساقه آن ها می چسبند و نقش عایق و محافظتی برای ساقه را ایفا می نمایند ولی در طرف مقابل، روغن های مو به خورد بافت مو رفته و به اعماق تارهای مو نفوذ می نمایند.

از همین جهت اسپری های مو از ساقه خارجی موها حفاظت نموده و آن ها را نرم و درخشان می نمایند ولی روغن های مو نقش ترمیم نمایندگی داشته و ساقه موها را تغذیه می نمایند. هرچند نمی توان گفت این خاصیت ها منحصرا در یکی از این دو محصول موجود هستند چرا که گاهی اوقات اسپری های مو هم نقش ترمیم نمایندگی دارند.

علاوه بر موارد ذکر شده باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اسپری های مو با داشتن فرمالوسیونی بر پایه آب موها را چرب و سنگین نمی نمایند ولی روغن های مو با داشتن فرمولاسیونی بر پایه چربی به موهایتان حالت چربی و سنگینی داده که باعث می گردد بعد از چند ساعت مجبور شوید آن ها را بشویید. از همین رو اگر موهای چربی دارید و یا حالت چربی روغن های مو را دوست ندارید بهتر است اسپری مو را انتخاب کنید. هرچند اسپری مو برای انواع مختلف مو استفاده می گردد.

شناخت جنس مو

باید دقت داشته باشید که قبل از خرید هرگونه اسپری مو و یا هر گونه محصولات مراقبی دیگر که به عنوان محافظت نماینده از ساقه مو شناخته می گردد، باید حتما در ابتدا تشخیص دهید که موهای شما از چه نوعی است تا در نهایت نتیجه بهتری بگیرید. شناخت حنس مو یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در درجه اول به آن توجه داشته باشید چون در بسیاری از مواقع پیش می آید که افراد برای مثال از اسپری های مو بدون توجه به نوع موی خود استفاده نموده و در نهایت می بییند که موی آن ها اصلا نرم نشده است. این در حالی است که شما در ابتدا باید نوع موی خود را بشناسید و سپس به خرید یک اسپری مو اقدام کنید.

معمولا موها در سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند؛ موهای چرب، معمولی و خشک. شناخت نوع مو باعث می گردد انتخاب بسیار درست تری هنگام خرید محصولات مراقبتی از آن داشته باشید و در نهایت نتیجه بهتر و دلخواه خود را بگیرید. اگر جنس موهایتان را ندانید ممکن است حتی بعد از استفاده از محصول مورد نظر نتیجه عکس بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد ولی اولین گام برای رسیدگی و داشتن موهای سالم تر شناخت جنس آن هاست از همین رو اهمیت زیادی دارد که بدانید جنس موهایتان خشک، چرب یا معمولی است. با خواندن ادامه مطلب می توانید به آسانی جنس موهای خود را تشخیص دهید چون این کار معمولا احتیاجی به یک فرد حرفه ای ندارد و افراد خودشان هم به راحتی می توانند تفاوت را تشخیص دهند.

موهای چرب

چربی موها بخاطر غده های چربی داخل سر بوده که به فولیکول مو متصل هستند و از همین رو موها چرب می شوند. اگر می خواهید بدانید که موهای چربی دارید یا خیر به زمان های شست وشوی موهایتان دقت کنید.

اگر موهایتان را شستید و بعد از گذشت نیم روز یا یک روز دوباره موهایتان حالت چربی به خود گرفت به احتمال بسیار فراوان شما موهای چربی دارید. این موضوع خصوصا زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که وقتی انگشتان دست را لابه لای موها حرکت می دهید، سنگین شدن آن ها را حس می کنید و دستتان هم نسبتا چرب شده و حالت چسبندگی پیدا می نماید.

موهای چرب بعد از گذشت مدتی رنگ کدری به خود گرفته و آلودگی را جذب می نمایند. از همین رو ریزش مو در افرادی با موی چرب دو چندان می گردد و موها زیبایی و درخشندگی خود را از دست می دهند. چرب شدن زود هنگام موها باعث می گردد دفعات شست وشوی آن ها به مراتب بیشتر گردد. بنابراین بهتر است موهای خود را با شامپوهای مخصوص موهای چرب بشویید، از موارد طبیعی و خانگی یاری بگیرید و یا به پزشک پوست و مو مراجعه کنید تا با تجویز دارو و شامپوهای خاص، در کاهش مقدار چربی موهایتان به شما یاری کند.

موهای خشک

موهای خشک به آن دست از موهایی گفته می گردد که ترشح چربی در آن ها بسیار کم بوده و در نتیجه موها و پوست سر حالت بسیار خشکی به خود می گیرند. موهای خشک معمولا رطوبت کافی را نداشته و از همین جهت خاصیت ارتجاعی و نرمی خود را از دست می دهند و در نتیجه خیلی زود گره می خورند و شانه زدن بسیار سخت خواهد شد.

بعلاوه این نوع موها وقتی انگشتان دست را لابه لای آن ها حرکت می دهید بسیار مقاومت نموده و گاهی اوقات انجام این کار را به فرایندی دردناک تبدیل می نمایند چرا که دائما به هم گره می خورند.

در بعضی از افراد دیگر، این خشکی اندکی کمتر است اما باز هم نوع موی آن ها در دسته خشک قرار گرفته و باید راه های درمانی مناسب با آن طی گردد.. به صورت کلی یکی از دلایل خشک شدن موها می تواند مصرف الکل و مواد قلیایی باشد که کاهش این دو می تواند تا حد زیادی از خشکی مو هم بکاهد. موهایی که خیلی خشک هستند، زود وز می شوند و حالت شنماینده ای به خود می گیرند از همین رو احتمال گرفتن مو خوره برای این نوع موها زیاد هست .

ریزش مو هنگام شانه زدن هم یکی دیگر از نقاط ضعف موهای خشک به شمار میرود که به آن ها آسیب زیادی می رساند. بنابراین بهتر است برای موهای خیلی خشک خود در پی راه حل درمانی مناسبی باشید که البته در این مطلب با اسپری های موی خوبی برای این منظور آشنا خواهید شد.

موهای معمولی یا نرمال

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که موهای معمولی و یا نرمال دارید بسیار خوش شانس هستید چراکه این نوع موها ظاهری بسیار سالم تر داشته و به مراقبت کمتری هم احتیاج دارند. ترشح چربی در موهای معمولی نه زیاد است و نه کم. از همین رو دفعات شست وشو برای این نوع موها زیاد نیست و بعلاوه موها شنماینده نیستند. در نتیجه وقتی انگشت خود را لابه لای موها حرکت می دهید، می بینید که خیلی راحت بین تارهای مو جابه جا شده، نه حس دردناکی دارد و نه دستتان چرب می گردد.

معمولا مسائل پوستی سر مثل قرمزی و خارش و بعلاوه ریزش مو در این موها دیده نمی گردد، چراکه نه خیلی خشک هستند و نه خیلی چرب. یکی از دلایل اصلی داشتن موهای معمولی داشتن تغذیه درست و مناسب حاوی سبزیجات، میوه جات و غلات ها به مقدار کافی است. علاوه بر این ها، عوامل ژنتیکی هم در داشتن یک نوع موی خاص دخیل هستند. برای نگهداری و محافظت از این نوع مو احتیاج به یک روتین محافظتی بسیار آسان شامل اسپری و سرم مو دارید که البته در مطلبی جداگانه به آنالیز انواع و اقسام سرم های مو پرداخته ایم.

طرز استفاده از اسپری مو

ابتدا باید بدانید که بهتر است قبل از استفاده از اسپری های دو و سه فاز، موهایتان را خوب بشویید. موهای تمیز از آن جایی که آلوده به گرد و غبار و چربی نیستند، راحت تر اسپری و مواد مغذی درون آن را به خود جذب نموده و نتیجه بهتری را هم در پی دارند. بعد از شست و شوی مو، فقط با حوله آب های روی سطح آن را بگیرید تا دیگر خیلی خیس نباشد. سپس از فاصله تقریبا نیم متری، محصول را به ساقه موهای خود اسپری کنید.

بعد از آغشته شدن تمام ساقه مو به اسپری، موهای خود را سشوار کنید. بعد از سشوار، خواهید دید که چقدر موهای شما ابریشمی و نرم شده و حالت مجذوب کنندهی به خود می گیرد. حالا می توانید موها را شانه نموده و تأثیر معجزه آسای اسپری مو را شاهد باشید.

معرفی اسپری مو برای انواع موها

1. اسپری سه فاز مو پرنسلی مدل 01

اسپری سه فاز پرنسلی ساخت کشور ایتالیا اولین محصولی است که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم. این اسپری سه فاز نوعی ماسک بیرون حمام بوده و احتیاج به آبکشی ندارد. استفاده از این محصول قبل از شانه زدن و بکارگیری لوازم حرارتی توضیه می گردد، چراکه در این صورت از آسیب رساندن به ساقه موها جلوگیری می نماید.

علاوه بر موارد ذکر شده باید یه این نکته نیز اشاره نمود که مواد موثره موجود در اسپری سه فاز پرنسلی دارای فیلتر UV (فرابنفش) برای محافظت از مو در برابر نور خورشید هستند. بعلاوه این محصول حاوی کراتین برای احیای مو است که حالت صافی مجذوب کنندهی به موهای شما می بخشد.

محصول یاد شده برای همه موها مناسب است ولی دقت داشته باشید که نباید آن را نزدیک به ریشه مو اسپری کنید مخصوصا اگر موهای چربی دارید، زیرا اسپری پرنسلی قدرت نرم نمایندگی بسیار بالایی دارد و اگر نزدیک به ریشه مو اسپری گردد می تواند موها را چرب کند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره نمود این است که اسپری سه فاز پرنسلی فاقد الکل است و حساسیت ایجاد نمی نماید. این اسپری پرقدرت موهایتان را بسیار نرم و ابریشمی می نماید بنابراین اگر موهای خشک و وز دارید یا موهایتان به آسانی گره می خورد، پیشنهاد می گردد حتما از این محصول بهره ببرید.

اسپری سه فاز مو پرنسلی مدل 01 حجم 200 میلی لیتر

19 %

111,000

89,910 تومان

مشاهده و خرید

2. اسپری مو دو فاز ورد کالر مدل کراتین

دومین اسپری پرطرفدار و محبوبی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم اسپری دو فاز ورد کالر مدل کراتین است. این محصول حاوی آنتی اکسیدان قوی بوده و آبرسان است از همین جهت به موها خاصیت ارتجاعی داده و عمل شانه زدن را به مراتب آسان تر می نماید.

این اسپری دو فاز فاقد پارابن بوده و سرشار از مواد مغذی و ویتامین برای ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده است. استفاده از این اسپری بعد از حمام و قبل از سشوار باعث می گردد موهایتان آسیب نبیند و بعلاوه بسیار نرم و درخشان گردد.

یکی دیگر از نکات مثبت این محصول این است که الکترسیته ساکن موها را از بین می برد و با داشتن خاصیت فیلتر ضدآفتاب و آنتی اکسیدان بسیار قوی از موها در مقابل اشعه نور خورشید مراقبت می نماید. علاوه بر این ها، استفاده از کراتین در فرمولاسیون این محصول باعث شده موها هم مواد مغذی دریافت نمایند و هم صاف و مجذوب کننده شوند.

اسپری مو دو فاز ورد کالر مدل کراتین حجم 250 میلی لیتر

35 %

63,000

41,000 تومان

مشاهده و خرید

3. اسپری دو فاز مو دیپ سنس مدل جوانه گندم

اسپری دو فاز دیپ سنس جوانه گندم یکی دیگر از محصولات پرطرفدار در میان اسپری های مو است. این محصول با داشتن مواد کارآمد و مغذی خود موها را بسیار نرم تر، خوش حالت تر و صاف تر از حالت عادی می نماید. در نتیجه گره های مو از هم باز شده و هنگامی که مشغول شانه زدن هستید، شانه به راحتی در میان ساقه موها حرکت می نماید و حس خوشایندی به شما دست می دهد.

این محصول بافتی بسیار سبک دارد و بدون ایجاد سنگینی و چربی سریع جذب می گردد، بنابراین افرادی که موهای چرب دارند نیز می توانند با خیالی راحت از این محصول استفاده نمایند. علاوه بر این ها، در ترکیبات این محصول از عصاره جوانه ی گندم هیدرولیز شده، پروتئین ابریشم و پروتئین سبزیجات هیدرولیز شده استفاده شده که به سرعت جذب پوست سر می شوند تا بدین ترتیب اسپری دو فاز مو دیپ سنس مدل جوانه گندم برای موهای خشک هم بسیار کاربردی باشد.

اسپری دو فاز مو دیپ سنس مدل جوانه گندم حجم 250 میلی لیتر

40 %

87,000

52,500 تومان

مشاهده و خرید

4. اسپری دو فاز مو سریتا مدل موهای رنگ شده

سریتا یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین شرکت های فراوری محصولات مراقبتی پوست و مو در ایران است که محصولات ساخت آن از هواداران بسیار زیادی هم برخوردار هستند. اسپری دو فاز سریتا مدل موهای رنگ شده هم یکی از همین محصولات به شمار میرود که به لطف قیمت مناسب و کارایی بی نظیری که دارد توانسته نظر مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

همانطور که از اسمش پیداست، این اسپری غالبا برای تقویت موهای رنگ شده مورد استفاده قرار می گیرد. فرمولاسیون این محصول بر سطح و عمق تارهای مو اثر می گذارد و بدون ایجاد چربی و سنگینی موها را نرم و درخشان می نماید. این اسپری حاوی ترکیبات متنوعی مانند پروتئین ابریشم، روغن زیتون، کراتین، سرامید و دیگر موارد است تا بدین ترتیب علاوه بر نرم نمایندگی، شاهد ترمیم شدن موهای آسیب دیده و بعلاوه صاف شدن آن ها باشیم. این ترکیبات با ویژگی های خاصی و کارآمدی که دارند زیبایی موها را دوچندان می نمایند.

استفاده هوشمندانه از ترکیبات گفته شده باعث می گردد که موها بسیار نرم شوند و گره خوردگی در آن ها به حداقل برسد. بعلاوه باید به این نکته هم اشاره نمود که محصول یاد شده استحکام موها را افزایش داده و از آن ها در برابر عوامل آسیب رسان محافظت می نماید.

اسپری دو فاز مو سریتا مدل موهای رنگ شده حجم 230 میلی لیتر

27 %

110,000

80,150 تومان

مشاهده و خرید

5. اسپری دو فاز مو بیول مدل Argan Age Contol Active

اسپری دو فاز مو بیول مدل Argan Age Contol Active، ضد ریزش مو و حاوی روغن آرگان بوده که خاصیت ترمیم نمایندگی بسیار قوی دارد. این محصول همان طور که از نامش پیداست دو فاز اصلی دارد. فاز اول آن سرشار از کراتین هیدرولیز شده است که در احیای مجدد مو و صافی آن نقشی اساسی دارد و فاز دوم آن حاوی روغن آرگان است که تاثیرات آن روی مو بر هیچ کس پوشیده نیست. روغن آرگان به طور معجزه آسایی از موها مراقبت می نماید و به خاطر دارا بودن از خاصیت مرطوب نمایندگی و پروتئین گذاری در قسمت های تخریب شده مو، از روند رشد موخوره جلوگیری می نماید و حتی از ریزش مو هم جلوگیری می نماید.

علاوه بر موارد گفته شده این محصول دارای ویتامین E نیز هست. ویتامین E هم برای مو فواید بسیار زیادی دارد و از آنجایی که یک آنتی اکسیدان فوق العاده قدرتمند به شمار میرود، در کاهش آسیب های محیطی به مو یاری می نماید. این ویتامین بعلاوه موجب افزایش جریان خون رسانی به پوست سر می گردد و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می نماید.

اسپری دو فاز مو بیول مدل Argan Age Contol Active حجم 450 میلی لیتر

135,400 تومان

مشاهده و خرید

6. اسپری دو فاز مو گلیس مدل SUPER LENGTH

اسپری دو فاز مو گلیس مدل SUPER LENGTH یکی از مرغوب ترین و خوشبوترین محصولاتی است که در حال حاضر به عنوان اسپری مو در بازار به فروش می رسد. این اسپری ساخت کشور آلمان بوده و هیچ عصاره ای هم درون آن به کار نرفته است.

بعلاوه با موهای آسیب دیده، نازک و کم حجم و رنگ شده هم سازگاری کامل دارد و آن ها را زیبا و درخشان می نماید. البته توجه داشته باشید مقدار نرم نمایندگی آن خیلی بالا نیست و در نتیجه باید زمانی که مو همچنان نم دارد از آن بهره ببرید تا اثربخشی آن را ببینید. بیشتر خاصیت این محصول تقویت نمایندگی، ترمیم نمایندگی، براق نمایندگی، حالت دهندگی و حجم دهندگی آن است.

اسپری دو فاز مو گلیس مدل SUPER LENGTH حجم 200 میلی لیتر

مشاهده کالا

7. اسپری نرم نماینده موی دکتر درما مدل Luxe

اسپری نرم نماینده موی دکتر درما مدل Luxe به لطف بهره مندی از هیالورونیـک اسیـد در فرمالیسیون خود، در حفظ رطوبت مو و بعلاوه ترمیم بافت های آسیب دیده و انعطاف پذیری ساقه های مو تأثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر این ها، این محصول از میکروارگانیسم ها جلوگیری نموده و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین یاری شایانی می نماید.

شما می توانید از این محصول برای کاهش حجم بعضی از نواحی مو که دچار موخوره یا شکستگی و نازکی مو شده بهره ببرید. در ساخت این محصول از انواع روغن های مفید نظیر مورینگا، نارگیل، شی باتر، بادام، آلوئه ورا، آرگان و… استفاده شده و مواد مغذی فراوانی هم نظیر انواع ویتامین ها و اسید های چرب به کار گرفته شده است تا علاوه بر زیبایی و درخشندگی، سلامت موهای شما را هم تضمین کند. خاصیت اصلی این محصول براق نمایندگی، تقویت نمایندگی، جلوگیری از وز شدن مو و نرم نمایندگی آن است.

سرم مو سریتا مدل 1 حجم 60 میلی لیتر

5 %

93,000

88,000 تومان

مشاهده و خرید

کلام پایانی

اسپری مو یکی از برترین محصولاتی است که برای داشتن موهایی زیبا، نرم، درخشان و مجذوب کننده می توانید بهره ببرید. این محصولات با بهره مندی از فرمولاسیونی خاص، نه تنها زیبایی مو را دو چندان می نمایند بلکه بعضی از آن ها در برابر آسیب های محیطی هم محافظت نموده و نقش ترمیم نمایندگی مو را نیز ایفا می نمایند. از این رو می توانند در نقش سرم مو هم ظاهر شوند و به یک محصول چندکاره و بسیار ارزان تبدیل شوند.

علاوه بر این ها، اسپری های مو فوق العاده خوشبو بوده و با استفاده از آن ها، موها بوی بسیار خوشایندی به خود می گیرند به این صورت که شما حتی برای رفتن به مهمانی ها هم می توانید از این محصولات برای زیباتر شدن و خوشبوتر شدن موهای خود بهره ببرید.

اگرچه اسپری های موی زیادی در حال حاضر در بازار در دسترس قرار دارند اما در این مطلب سعی نموده ایم هفت مورد از برترین ها را به شما معرفی کنیم. با این حال توصیه می گردد اگر تا به امروز از یک اسپری مو استفاده نموده و از آن رضایت کامل داشته اید، بار دیگر از همان اسپری بهره ببرید. بعلاوه هنگام خرید یک اسپری، حتما نظرات کاربران را هم مطالعه کنید تا با کاربرد آن و تجربه سایر کاربران به شکل دقیق تری آشنا شوید.

منبع: Healthline, Medical News Today

سوالات رایج درباره اسپری مو

چه زمانی برای استفاده از اسپری مو مناسب است؟

معمولا توصیه می گردد بعد از حمام و قبل از استفاده از لوازم حرارتی نظیر سشوار، اتو مو و... از اسپری مو استفاده گردد.

آیا اسپری مو با روغن مو فرق دارد؟

بله. اگرچه هر دو محصول می توانند خواص مشترک زیادی داشته باشند اما اسپری ها معمولا خاصیت زیبانمایندگی و درخشان نمایندگی مو را دارند، اما روغن ها غالبا نقش درمانی داشته و موها را چرب و سنگین می نمایند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2386

به "اسپری مو چیست استفاده از آن چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپری مو چیست استفاده از آن چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید