آلمان مقررات استفاده اجباری از ماسک را لغو نمی کند

به گزارش یادداشت سریع، صدراعظم آلمان در مخالفت با بعضی سیاستمداران که خواستار لغو اجبار به استفاده از ماسک شده اند، بار دیگر لزوم رعایت این قانون را مورد تاکید قرار داد.

آلمان مقررات استفاده اجباری از ماسک را لغو نمی کند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش شبکه دویچه وله، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت هنوز زود است که مقررات استفاده اجباری از ماسک هنگام خرید و یا در وسایل نقلیه عمومی و محیط های بسته در کشور برچیده گردد.

اشتفن زایبرت سخنگوی دولت آلمان از سوی صدراعظم این کشور گفت: هرکجا که در زندگی عمومی رعایت فاصله اجتماعی به صورت کامل ممکن نباشد، زدن ماسک ضروری محسوب می گردد. این سخنان در پی فشارها و نظرات مخالفی که در روزهای اخیر از سوی بعضی از سیاستمداران در ایالت های شرقی آلمان ابراز شده بود، بیان می گردد.

وی با بیان این که دولت فدرال تغییر مقررات موجود را ضروری نمی داند، تاکید نمود: چه در اتوبوس، چه در مترو و چه در فروشگاه ها الزام به زدن ماسک باید باقی بماند.

به گفته سخنگوی دولت آلمان به ویژه در شرایط کنونی این موضوع بیش از پیش اهمیت دارد زیرا با آغاز تعطیلات بسیاری از شهفرایندان به مرخصی و سفر می فرایند و همین امر می تواند به گسترش ویروس سرعت بخشد.

براین اساس حتی در مناطقی که موارد بسیار کمی از ابتلا به ویروس کرونا دیده شده اکنون ممکن است با آغاز فصل سفرها و جابجایی افراد، خطر بیشتر گردد.

سخنان سخنگوی دولت آلمان در مقابل نظراتی است که در روزهای اخیر از سوی بعضی از سیاستمداران این کشور مطرح شده است. هری گلاوه وزیر اقتصاد ایالت مکلنبورگ-فور پومرن در شرق آلمان به این بحث دامن زده بود. این سیاستمدار که هم حزبی خانم مرکل از حزب دموکرات مسیحی آلمان است، به روزنامه ولت ام زونتاگ گفته بود که وقتی آمار مبتلایان به کرونا، مانند شرایط فعلی در این ایالت کم باشد دیگر هیچ دلیلی برای اجرای مقررات زدن ماسک اجباری نمی بیند.

همچنین برن آلتوسمن وزیر اقتصاد ایالت نیدرزاکسن دوشنبه در شبکه اول تلویزیون آلمان گفت که پس از تعطیلات تابستان باید در این باره بحث گردد که آیا بهتر نیست مقررات اجبار زدن ماسک را در خرده فروشی ها و مغازه های کوچک اختیاری کنیم.

طبق آخرین آمارهای رسمی تا به امروز 198 هزار و 57 نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان 9 هزار و 92 نفر جان باخته و 182 هزار و 700 نفر نیز بهبود یافته اند.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1065

به "آلمان مقررات استفاده اجباری از ماسک را لغو نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان مقررات استفاده اجباری از ماسک را لغو نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید