تور ایتالیا ارزان: آشنایی با مکان های دیدنی ونیز ایتالیا شهر رویایی رو آب

به گزارش یادداشت سریع، ونیز شهری بسیار رویایی در شمال جزیره ایتالیا است که روی آب قرار گرفته است و بر روی کانال های آن هیچ زمینی وجود ندارد. ونیز همانند رم و فلورانس و … از شهرهای دنیاگرد پذیر ایتالیا و دنیا است که سالانه افراد زیادی به این شهر سفر می نمایند. در این شهر جشنواره ها و کارناوال هایی با رویدادهای مهم هنری و فرهنگی صورت می گیرد. در ادامه مطلب با مکان های دیدنی ونیز با ما همراه باشید.

تور ایتالیا ارزان: آشنایی با مکان های دیدنی ونیز ایتالیا شهر رویایی رو آب

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مکان های دیدنی ونیز ایتالیا

ونیز یکی از زیبا ترین و رمانتیک ترین شهر های روی آب است که سالانه میلیون ها دنیاگرد و توریست به ایتالیا سفر می نمایند تا این میراث دنیای را از نزدیک ببینند. این شهر یکی از جاذبه های اصلی کشور ایتالیا به شمار می رود که علاقه مندان برای بازدید جاذبه های تاریخی و طبیعی و هنری اش جذب می شوند و پس از اخذ ویزای دنیاگردی ایتالیا راهی این کشور اروپایی می گردند. ونیز بزرگ ترین شهر بدون خودروی دنیا است که در آن هیچ اثری از دود، ترافیک، اتومبیل ها و کامیون ها پیدا نمی کنید که تنها وسیله حمل و نقل در این شهر آبی قایق است.

از جمله مکان های دیدنی ونیز؛ بازار ها، میدان ها، پل ها، کلیساها، کانال های آب و موزه های تاریخی در این شهر است. شهر ونیز به علت زیاد بودن آثار تاریخی و هنری و معماری در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. نکته جالب این است که حتی آتش نشان ها و پلیس ها هم در با قایق موتوری در شهر تردد دارند.

میدان و کلیسای سن مارکو

میدان سنت مارک یکی از مهم ترین مکان های دنیاگرد پذیر ونیز می باشد و یکی از حواریون عیسی مسیح به نام سن مارکو در این میدان دفن شده که به نام مارکوپولو دنیا گرد نام گذاری شده است. کلیسای سن مارکو در میدان سنت مارک قرار گرفته است که محل جمع شدن مردم و مهم ترین میدان میدان ونیز می باشد. کلیسای سن مارکو به عنوان نماد شهر ونیز محسوب می گردد که از بلندترین برج ناقوس با ارتفاع 99 متر است.

کلیسای سن ویدال و موسیقی ونیزی

از جاذبه های دنیاگردی ونیز که افراد بسیاری را برای کنسرت هایش به شهر ونیز می کشاند. گروه موسیقی ونیز با اجرای قطعات ویوالدی از سال 1987 تا اکنون است که هیچ رقیبی ندارد. نوازندگان این گروه همگی از حرفه ای ترین نوازندگان سازهایی منتخب می شوند که معمولا بتواند از تمام سازه هایش در اجرای موسیقی یاری بگیرد و تسلط کافی داشته باشد.

پل افسون ها

یکی از پرهوادارترین نقاط دیدنی در ونیز است که در ردی رودوخانه ریو دی پالاتزو قرار گرفته است. این پل تاریخی مجذوب کننده از عاشقانه ها و تراژدی های زیادی حکایت می نماید. پل سر پوشیده و سفید رنگ افسون ها علاوه بر تاریخ و معماری زیبا جایگاه ویژه ای در افسانه های عاشقانه دارد.

سالن اپرا ونیز

خانه اپرای تاریخی ونیز همچنان یک مکان جالب و پر هوادار برای ونیزی ها است که مانند یک جعبه جواهر با توردوزی مخمل و جواهرات فراوان به چشم می خورد. لوستر های سنگین و طلایی و معماری و طراحی فوق العاده آن بازدیدنمایندگان فراوانی را به حضور می خواند. در روز های عصر طلایی موسیقی کلاسیک ایتالیا که شامل اجرای باله و اپرا و موزیکال می گردد است.

گراند کانال ونیز

دنیاگردی ترین جای ممکن است که با سوار گوندولاهای سنتی ونیزی یک جای به یاد ماندنی تجربه می گردد. این یکی از شاه راه های ارتباطی شهر ونیز می باشد که دو طرف آن با بناهای کلاسیک و ساختمان های باشکوه احاطه می گردد. ونیزی ها این کانال معروف را بلوار اصلی شهر می دانند چون که میدان سن مارکو و نقاط اصلی پل و قطار آبی به هم متصل هستند. این ساختمان افسانه ای و زیبا طوری طراحی شده که هر بیننده ای را به خودش جذب می نماید.

پل ریولتا

مکان های دیدنی ونیز؛ این پل معروف جز 4 پل قدیمی است که به علت معماری و رنگ سفیدش برای گرفتن عکس های رمانتیک مناسب می باشد. پل ریولتا در قرن 16 میلادی ساخته شده که نخستین پل بر روی کانال گراند به شمار می رود. برای رفتن به این محل زیبا کفش های راحتی بپوشید چون از شدت زیبایی و شلوغی ساعت ها برای دیدنش زمان می برد.

مجموعه پگی گوگنهایم

این مجموعه مورد علاقه افرادی است که آشنایی کامل با هنر و مدرن و سورئال دارند که آثار زیادی از هنرمندان بزرگ و پیشکسوتان معروف مانند: پیکاسو، مگریت، جیاکومتی، ماکس ارنست و جکسون پولاک به نمایش گذاشته اند. این ساختمان با همان معماری که سفارش شد در قرن 18 میلادی به طور کامل به انتها نرسید. در جهت بازدید باغ ها و فروشگاه های آثار هنری دارد.

آرسنال

آرسنال یکی از دیدنی ترین نقاط ونیز است که در گذشته بزرگ ترین کارخانه کشتی سازی دنیا بوده است. شهر ونیز قدرت دریایی خود را مدیون یاری های این کارخانه کشتی سازی است که امروزه جز منطقه ها دیدنی ونیز به شمار می رود و توریستان به آن جا می فرایند.

مورانو

یکی دیگر از مکان های دیدنی ونیز تنها با سوار شدن بر گوندولاهای سنتی و کشتی های تفریحی و عبور از تالاب به سمت مورانو که منزل شیشه گران معروف ونیزی می باشد مجذوب کنندهیت سفر را بیشتر خواهد نمود. در دو طرف این کانال پر از ویترین ها و استودیو های شیشه ای است که در آن جا زیورآلات و آثار هنری با انواع قیمت ها پیدا می گردد. خرسندیم که در این مطلب با مجله خبرنگاران همراه ما بودید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2289

به "تور ایتالیا ارزان: آشنایی با مکان های دیدنی ونیز ایتالیا شهر رویایی رو آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: آشنایی با مکان های دیدنی ونیز ایتالیا شهر رویایی رو آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید