آسیب به کمر و ستون فقرات با ماساژ ، 90 درصد ایرانیان کمردرد را تجربه می نمایند

به گزارش یادداشت سریع، کمردرد از رایج ترین و شایع ترین درد ها است، افراد هنگام مواجهه با دردکمر آغاز به ماساژ دادن کمر خود می نمایند که ممکن است به کمر و ستون فقرات خود آسیب برسانند.

آسیب به کمر و ستون فقرات با ماساژ ، 90 درصد ایرانیان کمردرد را تجربه می نمایند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسن محمدی فوق تخصص کنترل و درمان درد گفت: شایع ترین کمردردها، کشیدگی و پارگی عضلات، آرتروز و دیسک های کمری است و به دلیل سبک زندگی امروزی 90 درصد مردم در گروه های سنی مختلف این عارضه را تجربه می نمایند.

وی گفت: افرادی که به بیماری های عفونی و سرطان ها نیز مبتلا می شوند، کمردرد را بیشتر احساس می نمایند و باید درمان های اساسی انجام دهند.

این پزشک کلینیک درد پردیس توضیح داد: اختلالات ستون فقرات، بیماری دیسک بین مهره ای، تاندون ها و عضلات از علل ایجاد درد در کمر هستند و ممکن است کمردرد منشاء عصبی و درگیری اعصاب کانال نخاع داشته باشد. در بین علل کمردردها، دیسک بین مهره ای از شایع ترین علل آن است.

محمدی با بیان اینکه کمردرد می تواند مسائل زیادی را به وجود آورد و افراد را از انجام دادن فعالیت ها و کار های روزانه باز دارد، ادامه داد: بسیاری از افراد هنگام مواجهه با دردکمر معمولا آغاز به ماساژ دادن کمر خود می نمایند و نمی دانند که با این کار ممکن است به کمر و ستون فقرات خود آسیب برسانند.

این فلوشیپ درد اضافه نمود: استراحت، بهترین درمان است و می تواند کشیدگی ها و آسیب های مزمن ناحیه کمر را بهبود بخشد، ولی استراحت نباید به این معنا باشد که به طور طولانی مدت در رختخواب ماند، زیرا نه تنها کمکی به کاهش درد نمی نماید بلکه کمردرد را تشدید می نماید. تناسب اندام یکی از راز های سلامتی جسم بوده و تاثیر بسزایی نیز در جلوگیری از ابتلا به کمردرد های ناشی از اضافه وزن دارد و در واقع، کمردرد شایع ترین درد بین افرادی است که از اضافه وزن رنج می برند.

وی تاکید نمود: نشستن های طولانی یک فشار مزمن برای کمر است و موجب بروز بیرون زدگی دیسک می گردد، افرادی که مجبور به نشستن های طولانی پشت میز هستند، حتما زمانی را برای ورزش کردن و کش و قوس دادن بدن خود اختصاص دهند. همه افراد باید روزانه فعالیت بدنی داشته باشند.

محمدی گفت: اگر با استراحت و کاهش وزن کمردرد بهبود نیافت، افراد باید به کلینیک های درد مراجعه نموده و برای آن ها فیزیوتراپی، ازن تراپی، لیزردرمانی تجویز گردد. جراحی آخرین مرحله درمان این بیماری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1318

به "آسیب به کمر و ستون فقرات با ماساژ ، 90 درصد ایرانیان کمردرد را تجربه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب به کمر و ستون فقرات با ماساژ ، 90 درصد ایرانیان کمردرد را تجربه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید