9 ترفند کاربردی در واتساپ؛ از حذف اتوماتیک پیغام تا تنظیم پس زمینه برای چت ها

به گزارش یادداشت سریع، در این مطلب 9 ترفند کاربردی به اشتراک گذاشته شده که به شما یاری می نماید از قابلیت های بیشتر این برنامه بهره ببرید.

9 ترفند کاربردی در واتساپ؛ از حذف اتوماتیک پیغام تا تنظیم پس زمینه برای چت ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، واتساپ محبوب ترین پیغام رسان دنیاست و در ایران هم به یکی از محبوب ترین اپ ها تبدیل شده است و هر روز کاربران بسیاری از آن استفاده می نمایند؛ اما این پیغام رسان قابلیت های خوبی دارد که ممکن است از آن بی اطلاع باشید.

1- حذف اتوماتیک پیغام های واتساپ

گاهی اوقات تمایل داریم پیغام های واتساپ بعد از بازه زمانی معینی به صورت اتوماتیک حذف شوند. واتساپ این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا با فعال کردن یکی از قابلیت های این برنامه، بعد از گذشت 7 روز پیغام های چت به صورت اتوماتیک حذف گردد.

برای فعال کردن این ویژگی گفتگویی را که می خواهید پیغام های آن اتوماتیک پاک گردد، انتخاب نموده و روی نام کاربر مربوطه ضربه بزنید. روی Disappearing messages ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

در این صورت پیغام های آن چت، بعد از 7 روز حذف می شوند. در گروه های واتساپ نیز تنها ادمین چنین اختیاری دارد که با فعال کردن گزینه مربوطه، اجازه حذف شدن چت ها را به صورت اتوماتیک صادر کند.

2- تغییر پس زمینه چت در واتساپ

امکان تغییر تصویر پس زمینه در واتساپ وجود دارد. برای تغییر تصویر پس زمینه چت، وارد واتساپ شوید، چت مورد نظری که می خواهید تصویر پس زمینه آن را تغییر دهید انتخاب کنید.

روی سه نقطه بالای چت ضربه بزنید. گزینه Chat Wallpaper را انتخاب نموده و عکس مورد نظر برای پس زمینه را معین کنید. امکان انتخاب عکس از گالری یا انتخاب پس زمینه به صورت تک رنگ وجود دارد.

3- متن پیغام ها را به صورت بولد؛ ایتالیک و خط خورده بنویسید

گاهی اوقات لازم می گردد تغییراتی در متن چت ها ایجاد کنیم. برای مثال اگر دو طرف متن یعنی ابتدا و انتهای آن، علامت ستاره بگذارید، متن شما در واتساپ به صورت بولد نوشته می گردد.

اگر به ابتدا و انتهای متن خط تیره یا آندرلاین اضافه کنید، متن به صورت ایتالیک نوشته خواهد شد. درنهایت اگر بخواهید روی متن نوشته شده خط کشیده گردد، باید در ابتدا و انتهای آن از علامت ~ بهره ببرید.

4- تغییر فونت متن در واتساپ

ممکن است بخواهید در متن چت پیغامی را به فونتی متفاوت تر از بقیه تایپ کنید. برای آنکه فونت تغییر کند از علامت ``` بهره ببرید.

کاربران iOS برای تغییر فونت باید علامت مربوطه را در کیبورد لمس نموده و نگه دارند تا فرمت صحیح آن ظاهر گردد.

5- پاسخ دادن به پیغام خاص در چت گروهی

گاهی اوقات چت های گروهی بیش از حد شلوغ می شوند. در این موارد برای آنکه پاسخ پیغامی خاص را در چت بدهید پیغام مربوطه را با انگشت لمس نموده و نگه دارید تا منویی باز گردد و از آن طریق پاسخ را بفرستید. می توانید به صورت سریع تری پیغام مورد نظر را از چپ به راست بکشید و پاسخ را بفرستید.

6- پین کردن چت های مهم در واتساپ

بعضی گروه ها و افراد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و می خواهیم در دسترس مان باشد. با پین کردن چت یا گروه ها، این موارد در قسمت بالای صفحه واتساپ نمایش داده می شوند.

واتساپ امکان پین کردن سه چت را در اختیار کاربران قرار داده است. با پین کردن چت یا گروه ها، این موارد در قسمت بالای صفحه واتساپ نمایش داده می شوند.

برای پین کردن چت یا گروه خاصی، انگشت خود را روی آن چت یا گروه نگه داشته و گزینه پین کردن را از بالای صفحه انتخاب کنید.

7- انتشار پیغام به چندین مخاطب به صورت همزمان

در واتساپ گزینه ای تحت عنوان Broadcast وجود دارد که به کاربران امکان ارسال پیغام خاص به 256 مخاطب به صورت همزمان را می دهد.

تصور کنید پیغام مهمی دارید و قصد ارسال آن به تعداد زیادی از مخاطبان خود را دارید. برای انجام این کار روی سه نقطه بالای واتساپ ضربه بزنید. گزینه New Broadcast را انتخاب کنید. از فهرست کاربران موجود در گوشی، افرادی که می خواهید برای آنها پیغام مربوطه ارسال گردد را معین کنید. واتساپ در این قابلیت به شما اجازه اضافه کردن 256 کاربر را می دهد.

سپس متن مورد نظر را برای همه آنها نوشته و ارسال کنید. هر پیغامی که به این روش ارسال می کنید، برای هر مخاطب در پی وی به صورت جداگانه ارسال می گردد.

8- قبل از آنکه پیغام واتساپ به عنوان خوانده شده تیک بخورد، آن را مشاهده کنید

کاربران واتساپ می دانند که وقتی دو تیک کنار پیغام های واتساپ آبی رنگ می گردد، یعنی کاربر پیغام را باز و مشاهده نموده است. اگر می خواهید پیغام را مطالعه کنید ولی فرستنده متوجه این موضوع نگردد و تیک آبی نخورد، به قسمت تنظیمات وارد شوید، نوتیفیکیشن ها را انتخاب کنید. سپس گزینه Show Preview را فعال کنید.

کاربران آیفون باید به قسمت تنظیمات رفته، گزینه نوتیفیکیشن را انتخاب نموده و روی گزینه Banner Style ضربه زده و آن را فعال نمایند.

در این صورت پیش نمایش اولیه ای از پیغام دریافت می کنید و می توانید بدون آنکه تیک آبی بخورد متن را بخوانید.

9- تغییر نوتیفیکشن صوتی چت های مختلف

بعضی پیغام ها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. واتساپ امکان تغییر نوتیفیکشن صوتی چت های مختلف را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند آلارم صوتی متفاوتی برای بعضی چت ها درنظر بگیرند.

برای این منظور وارد چت مربوطه شده و روی نام فرد ضربه بزنید. سپس گزینه Custom Tone را انتخاب نموده ونوتیفیکیشن صوتی مورد نظر را تنظیم کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1418

به "9 ترفند کاربردی در واتساپ؛ از حذف اتوماتیک پیغام تا تنظیم پس زمینه برای چت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ترفند کاربردی در واتساپ؛ از حذف اتوماتیک پیغام تا تنظیم پس زمینه برای چت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید