گل های نرگس بهبهان در قاب دوربین العالم

به گزارش یادداشت سریع، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از فراوری مستند پایتخت نرگس در ایران بانام عربی عاصمة النرجس فی ایران در شبکه جهانی العالم اطلاع داد.

گل های نرگس بهبهان در قاب دوربین العالم

به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد عبودزاده امروز شنبه 16 فروردین ماه 99 اظهار کرد: این مستند به تاریخچه گلزارهای نرگس در شهرستان بهبهان استان، جاذبه گردشگری منحصربه فرد این منطقه، جشنواره گل نرگس و اهدای سالانه هشت هزار شاخه گل نرگس به حرم مطهر رضوی، می پردازد.

او اضافه نمود: این گل در نرگس زارهای بهبهان با قدمتی بالغ بر10 هزار سال، پرورش می یابد و به عنوان میراث طبیعی کشور نیز ثبت ملی شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بابیان این که برداشت گل نرگس بهبهان از آذرماه تا آخر بهمن ماه انجام می گردد و گردشگران و علاقه مندان بسیاری را حتی از خارج کشور به این منطقه می کشاند، گفت: جشنواره ملی گل نرگس بهبهان نیز هشت سال است در این شهرستان برگزار می گردد.

او اعلام کرد: مستند پایتخت نرگس در ایران به تهیه کنندگی و کارگردانی سید محمدحسن شبری و تصویربرداری سعید زمانی و مهدی اردو و تدوین فاضل موزانی در شبکه العالم تولیدشده است.

عبودزاده اضافه نمود: این مستند یکشنبه 17 فروردین ماه 1399 ساعت 22 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 937

به "گل های نرگس بهبهان در قاب دوربین العالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل های نرگس بهبهان در قاب دوربین العالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید