کلاهبرداری دختر و پسر جوان برای خوشگذرانی

به گزارش یادداشت سریع، مرد تبهکار که با همدستی دختر مورد علاقه اش، در تماس با افراد ناشناس با ادعای زندانی شدن یا تصادف بستگان آنها، کلاهبرداری می کردند در دام پلیس گرفتار شدند. متهمان در تحقیقات به کلاهبرداری از 50 نفر اعتراف کردند.

کلاهبرداری دختر و پسر جوان برای خوشگذرانی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، اوایل بهمن سال گذشته زن سالخورده ای با حضور در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران از مردی کلاهبردار شکایت کرد.

با دستور قضایی تحقیقات از او در پلیس آگاهی ادامه یافت که در تشریح شکایتش گفت: پسرم دانشجو است و در کانادا زندگی می نماید. چند روز قبل تلفن منزل زنگ خورد اما چون از آن سوی خط صدا نیامد گمان کردم پسرم از کانادا تماس گرفته است. به تلفنش زنگ زدم که خاموش بود. چند ساعت بعد مرد غریبه ای به من زنگ زد و مدعی شد با پسرم در کانادا آشنا شده اما چون او دعوا نموده، زندانی شده و باید پول واریز کنم تا بتواند او را تا زمان محاکمه آزاد کند. شوکه شدم. النگوی طلایم را فروختم و از چند نفر از اقوام پول قرض گرفتم و 50میلیون تومان به حسابی که مرد ناشناس گفته بود واریز کردم. بعد از دو روز به ماجرا شک و به وسیله سفارتخانه پیگیری کردم و متوجه شدم پسرم خانه ا ش را تغییر داده و به همین دلیل تلفن نداشته به من زنگ بزند.

در ادامه زنان و مردان دیگری هم به پلیس آگاهی آمده و از زن و مردی کلاهبردار شکایت کردند. تحقیقات نشان داد متهمان در تماس با مالباختگان ادعا نموده بودند یکی از بستگان آنها زندانی شده، تصادف نموده یا کرونا گرفته و باید در بیمارستان بستری گردد. آنها با این ادعا از مالباختگان پنج تا 30میلیون تومان گرفته بودند. از سوی دیگر با آنالیز شماره کارت متهمان تعیین شد آنها با مدارک کارتن خواب ها افتتاح حساب نموده اند.

با گذشت چند ماه از این ماجرا، چند روز پیش پلیس پایتخت در جریان ردیابی پرونده سرقت تلفن همراهی، مردی 27ساله به نام شهاب را بازداشت کرد.

در آنالیز گوشی متهم پیامک های واریزی زیادی وجود داشت که نشان می داد تعدادی از آنها مربوط به شاکیان پرونده کلاهبرداری است.

متهم در بازپرسی ها گفت: کارگر هتلم اما به دلیل شیوع کرونا هتل تعطیل شده و بیکارم. آن موقع با شیدا که مشتری رستوران هتل بود دوست شدم. هر دو مشکل اقتصادی داشتیم و تصمیم به کلاهبرداری گرفتیم. با سرقت گوشی و خرید سیم کارت اعتباری، به 100 نفر زنگ زدیم و توانستیم از 50 نفر کلاهبرداری کنیم. برای این که ردیابی نشویم با مدارک افراد کارتن خواب افتتاح حساب نموده و با این کارت ها کلاهبرداری می کردیم. با پول های کلاهبرداری هم خوشگذرانی می کردیم.

با اعتراف متهم، تحقیقات برای دستگیری دختری که همدست او بود ادامه دارد.

گروه حوادث روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1874

به "کلاهبرداری دختر و پسر جوان برای خوشگذرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری دختر و پسر جوان برای خوشگذرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید