کالری کدو حلوایی؛ هر 100 گرم کدو حلوایی چند کالری دارد؟

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران | سرویس سلامت - آیا تا به امروز طعم کدو حلوایی را چشیده اید؟ اغلب افرادی که نام کدو حلوایی را برای اولین بار می شوند این باور در ذهنشان شکل می گیرد که این ماده غذایی بی مزه است و نمی توان از آن برای پخت غذا های مختلف استفاده کرد. در صورتی که کدو حلوایی برخلاف سایر نمونه های کدو دارای طعمی شیرین و دل چسب است و یک خوراکی خوشمزه و کم کالری برای رژیم های غذایی محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه شده و با کالری کدو حلوایی و خواص آن بیشتر آشنا شوید.

کالری کدو حلوایی؛ هر 100 گرم کدو حلوایی چند کالری دارد؟

کالری انواع سبزیجات

کدو حلوایی چقدر کالری دارد؟

ارزش غذایی کدو حلوایی
مقدار100 گرم
کالری42
پروتئین1.67 گرم
چربی کل0 گرم
کربوهیدرات9.17 گرم
فیبر2.5 گرم
شکر3.33 گرم
کلسیم33 میلی گرم
آهن0.6 میلی گرم
سدیم8 میلی گرم
ویتامین C4 میلی گرم

خواص کدو حلوایی

افرادی که می خواهند کدو حلوایی را به عنوان یکی از سبزیجات کم کالری و مفید در برنامه غذایی خودشان داشته باشند، باید درباره خواص این ماده غذایی اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. بعضی از مهم ترین خواص این ماده غذایی در ادامه ارائه شده است.

1. لاغری با کدو حلوایی

انتخاب میوه ها و سبزیجات برای رژیم غذایی باید به دقت انجام گردد. مواد غذایی که هم خاصیت سیر نمایندگی دارند و هم کم کالری هستند بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند لاغر و خوش اندام شوند. کدو حلوایی از جمله مواد غذایی است که هم خوش طعم بوده و هم کالری کمی دارد. این ماده غذایی فیبر قابل توجهی دارد و اشتهای کاذب را کنترل می نماید.

2. کاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان یکی از بیماری های بسیار شایع در جوامع امروزی است. برای پیشگیری از آن باید مواد غذایی مصرف کنید که سرشار از آنتی اکسیدان هستند. کدو حلوایی یکی از سبزیجاتی است که خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان پوست را کاهش می دهد. بتاکاروتن موجود در این ماده غذایی که در میوه های نارنجی رنگ دیگر مانند هویج و فلفل دلمه ای نیز یافت می گردد، مانع از رشد سلول های سرطانی در بدن می گردد.

3. جوان و شاداب شدن پوست

از جمله مسائلی که رژیم لاغری برای افراد مختلف به همراه دارد بروز چین و چروک و کاهش شادابی پوست است. کدو حلوایی دارای ویتامین C، ویتامین A و مواد معدنی فراوانی است که مانع از بروز چین و چروک در پوست می گردد.

با مصرف این ماده غذایی گردش خون در پوست صورت بیشتر شده، شادابی و جوانی آن حفظ می گردد. کسانی که کدو حلوایی مصرف می نمایند کمتر از دیگران با مسائل پوستی مانند آکنه و افزایش چربی یا خشکی پوست دست و پنجه نرم می نمایند.

4. درمان بیماری دیابت

اغلب افراد تصور می نمایند که افراد مبتلا به دیابت به هیچ عنوان نباید میوه ها و سبزیجات شیرین مصرف نمایند. به همین دلیل مصرف کدو حلوایی را نیز برای خودشان محدود می نمایند. کدو حلوایی یکی از سبزیجاتی است که با وجود دارا بودن طعم شیرین، برای کاهش قند خون مناسب است.

مصرف کدو حلوایی تحمل گلوکز را در بدن بهبود داده و سبب افزایش فراوری انسولین می گردد. فیبری که در این ماده غذایی وجود دارد جذب گلوکز به وسیله روده را کاهش می دهد و همین موضوع سبب می گردد که قند خون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

5. درمان کبد چرب

کبد چرب از جمله مسائلی است که برای درمان آن احتیاج به رعایت رژیم غذایی خاصی دارید. اگر کبدتان چرب است می توانید با خوردن کدو حلوایی آن را درمان کنید. این ماده غذایی ادرار آور است و سموم را از بدن دفع می نماید.

6. تقویت قدرت بینایی

برای تقویت بینایی، علاوه بر هویج می توانید از کدو حلوایی نیز بهره ببرید. وجود ویتامین A فراوان این ماده غذایی برای درمان بیماری های چشمی و افزایش قدرت بینایی تأثیر قابل توجهی دارد.

هشدار: بعضی از افراد نسبت به مصرف کدو حلوایی آلرژی دارند. در صورتی که تا به امروز این ماده غذایی را مصرف نکرده اید، هنگام استفاده از آن ابتدا مقداری به عنوان تست مصرف نمایید.

سخن آخر

کالری کدو حلوایی کم است با این حال این ماده غذایی خوشمزه سرشار از ویتامین C ، ویتامین A و ویتامین E است. بنابراین افرادی که می خواهند یک رژیم غذایی کم کالری و غنی از ویتامین داشته باشند، می توانند آن را برای تهیه دسر و… انتخاب نمایند.

کدو حلوایی بینایی را تقویت می نماید و برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مؤثر است. افرادی که می خواهند پوستی جوان و مو هایی پرپشت و شاداب داشته باشند کدو حلوایی را به عنوان یک ماده غذایی خوش طعم در برنامه غذایی روزانه خود جای می دهند. کدو حلوایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و به شما یاری می نماید خوش اخلاق تر باشید.

اگر علاقه مند هستید درباره کالری میوه ها و سبزیجات دیگر که برای رژیم غذایی مفید هستند دانش بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می کنیم به جدول کالری مواد غذایی در خبرنگاران سری بزنید و همچنین مقاله های کالری هویج، کالری کاهو و کالری خیار را نیز مطالعه نمایید.

برگرفته از: fdc.nal.usda

منبع: setare.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1782

به "کالری کدو حلوایی؛ هر 100 گرم کدو حلوایی چند کالری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری کدو حلوایی؛ هر 100 گرم کدو حلوایی چند کالری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید